Gå til innhold

Hvordan endre brukernavn i windows fullstendig


Anbefalte innlegg

Jeg installerte Windows for noen og gjorde en tabbe. Jeg anga navnet på PC-eieren som datamaskinnavn slik at jeg ikke kunne bruke det samme navnet som brukernavn på brukerkontoen.

 

Etterpå endret jeg datamasikinnavnet, og endret brukernavnet til det det skulle være i kontrollpanelet. Nå vises riktig navn i påloggingsbildet og på startmenyen, men enda heter mappen med filer i "documents and settings" det første brukernavnet. Og hvis jeg installerer et 3. partsprogram kommer det gamle brukernavnet opp, og når det gamle er også brukernavn på prosessene i taskmanagaren.

 

Hvordan få endringene til å gjelde over alt? Har selvsagt startet maskinen på nytt. Vil gjøre det uten å installere windows på nytt. Håper noen har en løsning.

 

 

Edit: Glemte noe. Det er snakk om Win XP Home med sp2, og endring av brukernavn ble utført under kontrollpanel -> brukerkontoer

Endret av oro2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unødvendig sitat fjernet av moderator

5384261[/snapback]

Tror følgende oppskrift vil fungere, men tør ikke love det 100%:

 

1. Bytt navnet tilbake

2. Opprett ny bruker med korrekt navn.

3. Opprett evnt annen administrativ bruker dersom du ikke har en dedikert administratorbruker.

4. Logg inn som den nye brukeren, og ut igjen.

5. Logg inn som administratorbrukeren

6. Kopier gammel profilen til den gamle brukeren over profilen til den nye brukeren (My Computer | Properties | Advanced | User Profiles)

7. Logg inn som ny bruker

 

NB! Dette forsøkes på eget ansvar

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...