Gå til innhold

Xbox 360 - Microsoft tatt på sengen

Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Microsoft sin drøm om en piratfri og modchip fri, uncrackable console er knust.

Først fikk vi SelfBoot DVDer som gjorde det mulig å spille backup (or piratspill) på til Xbox 360 ved hjelp av et lite triks.

Nå viser det seg at drømmen til Microsoft er knust igjen, de trodde det kom til ta måneder og år før folk fikk cracket Xbox 360, de tok feil.

http://www.infinitymods.com/home/index.php

Nok engang blir Microsoft tatt på sengen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Først fikk vi SelfBoot DVDer som gjorde det mulig å spille backup (or piratspill) på til Xbox 360 ved hjelp av et lite triks.

Nå viser det seg at drømmen til Microsoft er knust igjen, de trodde det kom til ta måneder og år før folk fikk cracket Xbox 360, de tok feil.

5383708[/snapback]

Tja, alt dette er jo bare tull.

Det er ikke mulig å spille backups med selfboot dvd, den var fake (eller de var fake)

Bildet du referer til er også bare en "joke".

Samme bildet ble brukt av den modchippen der før xbox1 ble cracket også.

Hvis du ser på elektronikken så ser du at det ikke er en chip i det hele tatt.

Domenet er også suspekt, Matrix har infinitymod.com, og her er det noen som har regget infinitymods.com slik at det skal ligne på matrix siden.

Det er nok du som ble tatt på sengen, som tror på alt dette :)

ps! Eneste man har klart er å spille en demo dvd på dvd-r som ikke var signert av MS, eller hadde copy beskyttelse.

Endret av EssspeN
Skrevet

Må si meg enig med Essspen her. Dette hadde vært big news overalt på nettet hvis det hadde vært tilfelle.

Den eneste som er tatt på sengen i dette tilfellet er Snabben.

Skrevet

5383708[/snapback]

Det første du skriver der er jo reneste sprøyt. SelfBoot DVD som virker på den måten som du skriver finnes ikke.

Når det gjelder andre om at det er kommet en chip, så har jeg lest et sted på nettet at noen hevder å ha en chip under testing. Men intet er bekreftet ennå.

Uansett, jeg håper at de ikke lykkes ennå på lenge!

Dr.Peedee

Skrevet (endret)

ikke helt riktig det dere sier her. Det stemmer at den self boot releasen var fake, men man har kommet fram til at det funker å kopiere kiosk dvd'en til en annen vanlig dvd5 plate. Dette sansynliggjør at det på denne finnes kode som omgår beskyttelsen til xbox 360, ergo er det også en mulighet for at denne kan brukes til backup etc. av spill o.l.

Endret av darker
Skrevet
ikke helt riktig det dere sier her. Det stemmer at den self boot releasen var fake, men man har kommet fram til at det funker å kopiere kiosk dvd'en til en annen vanlig dvd5 plate. Dette sansynliggjør at det på denne finnes kode som omgår beskyttelsen til xbox 360, ergo er det også en mulighet for at denne kan brukes til backup etc. av spill o.l.

5384020[/snapback]

Joda, dette har vært kjente noen dager nå. Men ikke hold pusten for det. Microsoft veit godt hvordan den discen de har sendt ut til tusenvis av butikker verden over virker. Hadde de hatt noen som helst bekymring, så hadde de ikke gjort det. Microsoft er ikke så naive, og det burde ikke vi være heller angående den discen.

Dr.Peedee

Skrevet (endret)

Etter nærmere undersøkelser viser det seg at bootdiskene er fake, sett bort fra en som folk er usikkre på.

Om jeg er blitt "tatt på sengen" av dette, er jeg hvertfall ikke alene, flere av mine mer seriøse kilder påstår at dette er riktig.

Tiden vil vise.

Endret av Snabben
Skrevet (endret)

hvilket vil si at en boot disk virker på den måten du sier at man kjøre kopierte spill på 360'n sin? Og nesten ingen andre i verden vet det ennå?

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Skrevet

jaja.

Er vel ingen grunn til å diskutere dette noe mer.

Det var masse hoax før xbox kom med chip også, vi får bare vente ;)

Det er lett å gå 5 på.

Jeg ville også tro at den boot discen var real :)

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Jeg synes folk burde begynne å bli litt mer kritiske når det kommer til å vurdere hva de leser. Helt siden Oktober så har vel sider påstått at de har cracket 360en, så har vi fått teite videoer som er laget av tosker med lite teknisk innsikt og som er reint bullshit, og helt siden PI begynnte å gi ut ISOer har strømmen av tråder holdt det gående.

Bare fordi det står på en webside at de har cracket 360en, betyr ikke det at de faktisk har klart det. Faktisk, så har ingen klart å cracke 360 intill det motsatte er bevist, og det er det faktisk ingen som har vært i nærheten av å gjøre ennå.

Det er egentlig liten tvil i hvorvidt 360en vil bli moddet, det er et spørsmål om tid, og det er greit om folk ikke spretter opp hver gang de leser diffuse ting rundt det på en crappy site.

Skrevet
hvilket vil si at en boot disk virker på den måten du sier at man kjøre kopierte spill på 360'n sin? Og nesten ingen andre i verden vet det ennå?

Dr.Peedee

5384122[/snapback]

Eh, nei.

Det var snakk om spill på de fake sakene. Men den ene bootdisken kom med noe nyttig kode som muligens kan bli brukt.

- - - -

Den linken som ble lagt til her var ment som en kilde for forumtrollene, slik at de hadde noe å se på da jeg ikke kan oppgi mine kilder her. Men siden denne siden som jeg antaglivis valgte dårlig virklig er fake, så er det ikke noe vits i å diskutere vidre her. Skulle dog tiden vise at denne siden er det faktiske chipet, så kan det bli spennende å ta det opp igjen.

Skrevet

Dr.Peedee

5384122[/snapback]

Eh, nei.

Det var snakk om spill på de fake sakene. Men den ene bootdisken kom med noe nyttig kode som muligens kan bli brukt.

- - - -

Den linken som ble lagt til her var ment som en kilde for forumtrollene, slik at de hadde noe å se på da jeg ikke kan oppgi mine kilder her. Men siden denne siden som jeg antaglivis valgte dårlig virklig er fake, så er det ikke noe vits i å diskutere vidre her. Skulle dog tiden vise at denne siden er det faktiske chipet, så kan det bli spennende å ta det opp igjen.

5385054[/snapback]

Lol :p

Høres ut som du har noen knallbra kilder. Naboen eller?

Bootdiscen ga hackerene ganske lite. Greit det var ikke satt på et mediaflag på den, men alt annet som kunne være av nytte for hackere var blitt signet. det eneste de fikk ut var hexic demoen, denne var laget i flash og kunne kjøres VELDIG hakkete i Internet explorer fordi den ikke var signet, men ingen kode som var nyttig for hackere kom ut av den discen. Alle spilldemoene var som sagt signet

Skrevet (endret)

***Fjernet av moderator***

- - -

Crockett,

Om du leser nøye igjennom det jeg sa, så ser du at vi er ganske enige på bootdisk temaet.

- - -

Til slutt, men ikke minst:

Om disse påstandene er feil, hva så? Da er det da blitt oppklart?

Endret av Dotten
Skrevet

5384020[/snapback]

Det er mer feil det du sier, dessverre. Det finnes ingen kode som omgår beskyttelsen. All beskyttelsen er intakt, men bootfilene på den disken er signert, med viten og vilje, på en slik måte at den kan kjøres fra dvdr.

Nå kan disken muligens brukes til en form for exploit ved at man kan modifisere alle dataene på den som ikke er kjørbare filer, som er signerte. Men all beskyttelse er fremdeles intakt, som sagt.

Skrevet (endret)

5384020[/snapback]

Joda, dette har vært kjente noen dager nå. Men ikke hold pusten for det. Microsoft veit godt hvordan den discen de har sendt ut til tusenvis av butikker verden over virker. Hadde de hatt noen som helst bekymring, så hadde de ikke gjort det. Microsoft er ikke så naive, og det burde ikke vi være heller angående den discen.

Dr.Peedee

5384099[/snapback]

Det har da ingen ting med at microsoft er naive, de kan gjøre en feil som alle andrel, noe som de har gjort før i åra, som resulterte i mye morro til den gammle xboxen. I dette tilfellet så er vel ikke dette så farlig at det kanskje kan karraktiseres som en feil heller da det eneste som er gjort her er å gi ut en usignert disc, ergo kan platen brennes på dvd5.

Så langt har de ikke klart å bruke den til så mye fornuftig.

Men tror folk kan ta det helt med ro med spekulasjonene sine, da en av de første stedene denne nyheten om ikke den første kommer til å dukke opp på er www.xbox-scene.com :)

Endret av warelf
Skrevet

hehe, urkomisk.

disse kildene dine, de er såpass hemmelige og in the know at de ikke ønsker å bli offentliggjort på et norsk gamerforum, men såpass dumme at de går fem på et latterlig rykte på internett og bruker det som faktaopplysning.

Skrevet
hehe, urkomisk.

disse kildene dine, de er såpass hemmelige og in the know at de ikke ønsker å bli offentliggjort på et norsk gamerforum, men såpass dumme at de går fem på et latterlig rykte på internett og bruker det som faktaopplysning.

5387806[/snapback]

Nå er det jo faktisk en butikk som selger modchips som hevder de har fått inn x360 chip og driver og tester den. Så det er vel mer enn et "latterlig rykte" som det er snakk om her. I værste fall en butikk som prøver å svindle til seg litt kroner på folk som bestiller denne chipen som viser seg å være luft, eventuelt at de rett og slett prøver å få flere hits på siden sin for å selge andre chiper. Hvertfall to stk. teorier!

Skrevet
hehe, urkomisk.

5387806[/snapback]

Tror du burde få deg lesebriller eller noe lignende, det er hvertfall klart at du ikke har lest hva jeg har skrevet, slutt å fantasere opp ting som ikke stemmer.

Skrevet (endret)

Stenges for opprydding

Og da åpnes den. Vennligst hold dere til tema, har man ikke noe relevant å si, så ikke kast bort deres og min tid på å poste det :)

8 innlegg fjernet, et redigert.

Edit: Persnonkrangling kan dere ta på pm, den er av liten interesse for brukere her å lese.

Endret av Dotten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...