Gå til innhold

Er PSU'en min altfor svak?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg venter langt og lenge for å få mine nye datadeler fra komplett. Med følgende spesifikasjoner:

Amd Dualcore 4200+

2 gigabyte twinmos ram

xfx 7800gt (overklokket med 50mhz levert fra leverandør)

 

I tillegg til disse komponentene har jeg en ide harddisk og en cd-rom. Når jeg skal starte installasjonen av windows xp begynner pc speakeren å avgi et enormt brøl av en skummel lyd. Jeg restarter maskinen, sjekker bios, der finner jeg at alt er som det skal til med min nye kjære amd.

 

ULEMPEN er at dette oppsettet blir drevet av en 360 w chieftech som jeg ikke er faktisk på yter så mye. Jeg prøvde med en kamerat sin 460 w enermax og alt gikk som en drøm. Nå har jeg bestilt meg en ocz modstream 520 watt fra netshop siden det er ukens tilbud. Er det 100 % sikkert at det er min chieftech strømforsyning som rett og slett er for svak? Eller kan det være en feil på de andre komponentene?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg venter langt og lenge for å få mine nye datadeler fra komplett. Med følgende spesifikasjoner:

Amd Dualcore 4200+

2 gigabyte twinmos ram

xfx 7800gt (overklokket med 50mhz levert fra leverandør)

 

I tillegg til disse komponentene har jeg en ide harddisk og en cd-rom. Når jeg skal starte installasjonen av windows xp begynner pc speakeren å avgi et enormt brøl av en skummel lyd. Jeg restarter maskinen, sjekker bios, der finner jeg at alt er som det skal til med min nye kjære amd.

 

ULEMPEN er at dette oppsettet blir drevet av en 360 w chieftech som jeg ikke er faktisk på yter så mye. Jeg prøvde med en kamerat sin 460 w enermax og alt gikk som en drøm. Nå har jeg bestilt meg en ocz modstream 520 watt fra netshop siden det er ukens tilbud. Er det 100 % sikkert at det er min chieftech strømforsyning som rett og slett er for svak? Eller kan det være en feil på de andre komponentene?

 

Takker for alle svar

5380292[/snapback]

Trenger ikke å være at den er for svak, men jeg tror nok det. Kan også være defekt. Uansett har du gått av litt mer strøm med så mye power hw. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...