Gå til innhold

Film fra pc til tv


Thomsa

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å se film som jeg har på pcen på tven. jeg får til å både klone og utvide pc skjermen til tvenrm, slik at jeg kan se på film på den. Men problemet er at alt på tv-skjermen blir i sort-hvit.

 

Jeg bruker s-video kabel og har en scart-overgang med s-video inngang på.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få farger på tv-skjemen?

 

På forhånd takk!

:D

Endret av Thomsa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint om du skriver hvilket OS du bruker samt maskinvaren.

Siden dette er et "normalt" problem, så går jeg ut fra at du har et nvidia basert skjermkort og bruker windows.

Løsningen på dette problemet er at du må sette skjermkortet ditt til å sende "composite" signaler.

Lenke til kommentar

Hei!

 

For å ikke lage mange topicer så poster jeg min feil her og.

 

Jeg har koblet til både med S-video kabel og prøvd og sånn gul kabel. Jeg får til å bruke TVen som PC skjerm. Men problemet er at jeg ikke får til å bruke to skjermer. Jeg høyreklikker på skjerm 2 og trykker tilkoblet, og i det jeg trykker bruk så kommer det noen streker på TVen og så er den igjen IKKE tilkoblet. Noen tips?

 

Bruker forresten Windows XP Professional og har ett Powercolor GT800 grafikkort. AMD Prosessor.

post-81828-1136497504_thumb.jpg

Endret av andrej1
Lenke til kommentar

Hei andrej1.

 

Det kan være det som er problemet, men i de fleste tillfellene jeg har sett, så er det slik at folk som har nvidia kort får svart-hvitt bilde fordi de setter driveren til å bruke svideo når de må bruke composite. Thomsa skriver ikke hvilket kort han bruker, så derfor gikk jeg ut fra at det var et nvidia kort og jeg gav råd i hennhold til det.

 

Jeg har ikke ati kort (eller noen erfaring med de som har kommet de siste 8 årene), men jeg vil anbefale deg å trykke avansert og se om du finner noen innstillinger for dual screen der siden jeg tipper at ati også legger til sine egne faner med innstillinger der.

 

 

edit: Glemte noe

Endret av MiniX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...