Eirzik Skrevet 2. januar 2006 Skrevet 2. januar 2006 Heisann.. la oss si at saken er slik: Jeg kjøper en bil med en heftelse som er innfridd! Jeg oppdager ikke dette før etter at jeg har kjøpt den (heftelsen er innfridd men ikke fjernet).. Mitt spm. er da: kan de som tok heft i bilen ta det på nytt siden de har tatt det før? for en sak den forrgie eieren har gående? Det går vel ikke? Det eneste jeg trenger å gjøre er vel å få en kvittering på den forrgie heften, og sende den til brønnysundregisteret slik de kan fjerne den... Håper på respons her=)
Rebel-Rider Skrevet 2. januar 2006 Skrevet 2. januar 2006 Snakk med den forrige eieren og få han til å kontakte banken, er alt i orden får banken heftelsen fjernet.
joka Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 det kan ta en stund før heftelsen fjernes fra brønnøysund..... min bil var betalt ca 2 mnd siden, men den ligger ennå hos brønnøysund.
PerB Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Det eneste jeg trenger å gjøre er vel å få en kvittering på den forrgie heften, og sende den til brønnysundregisteret slik de kan fjerne den... Jeg ville bedt om en bekreftelse på at heftelsen var innfridd fra de som eier heftelsen. Du nevner ikke hvilken type heftelse det er snakk om. Krav til bekreflelse vil variere.
Eirzik Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Skrevet 4. januar 2006 Det er fra kommunekassereren.. men jeg har ordnet opp i det nå tror jeg.. har fått bekreftelsen på at det er bet.. så da skal det forsvinne fra bilen min iløpet av en uke ca... *håper jeg*
Marvil Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Få med i kontrakten at bilen du kjøper er fri for heftelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå