Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk kobler av og på


Anbefalte innlegg

Har en vanlig router nå med Eltele sitt 750/250 linje.

Men fikk akkurat en trådløst router, en 3com router og 4 USB trådløst nettverkskort fra 3com.

 

I allefall, når jeg kobler Maskin 1 til routeren på LAN port og er tilkoblet 100MBit stabilt, men finner ikke routeren.

 

Så kobler jeg Maskin 2 trådløst til routeren, da står det koblet til "Meget Sterkt", men 5 sek senere kobler den ut igjen, så inn igjen osv osv osv.

Så blir Maskin 1 ustabil når jeg prøvde å koble inn til routeren med Maskin 2.

 

Mine mistanker er at routeren ikke funker?

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en vanlig router nå med Eltele sitt 750/250 linje.

Men fikk akkurat en trådløst router, en 3com router og 4 USB trådløst nettverkskort fra 3com.

 

I allefall, når jeg kobler Maskin 1 til routeren på LAN port og er tilkoblet 100MBit stabilt, men finner ikke routeren.

 

Så kobler jeg Maskin 2 trådløst til routeren, da står det koblet til "Meget Sterkt", men 5 sek senere kobler den ut igjen, så inn igjen osv osv osv.

Så blir Maskin 1 ustabil når jeg prøvde å koble inn til routeren med Maskin 2.

 

Mine mistanker er at routeren ikke funker?

Hva mener dere?

5370765[/snapback]

 

 

Oppdater Firmware på routeren og forsikre deg om at du bruker de nyeste driverene til det trådløse kortet.

 

Bruker du Windows sitt Wireless zero configuration eller det som fulgte med kortet?

 

EDIT:Wow. Tror aldri jeg har brukt så lang tid på de 100 første postene i noe forum før! :)

Endret av :chribruu
Lenke til kommentar
Oppdater Firmware på routeren og forsikre deg om at du bruker de nyeste driverene til det trådløse kortet.

 

Bruker du Windows sitt Wireless zero configuration eller det som fulgte med kortet?

5370782[/snapback]

 

Joda.. Kan prøve å laste ned nyeste firmware fra nettet, det er snakk om ganske ny router og nettverkskort.

 

Trur jeg bruker windows sitt Wireless Zero Config.

Lenke til kommentar

En kompis hadde tilsvarende problem som vi fant ut av i helga.

Han har ny bærbar og der kjørte det et eget program for nettverkshåndteringen i tillegg til XP sitt eget. Han bor i en bygård med seks tilgjengelige nett og prioriteringen var forskjellige i XP's oppsett og det medfølgende programmet (husker ikke hva det heter, det er en Fujitsu/Siemens pc). Resultatet var i alle fall at pc'n bytta nett hele tida og det falt ut og inn som du beskriver.

 

Så sjekk om det er flere applikasjoner som prøver å overstyre hvilket nett du skal ligge på, det er i alle fall mitt tips.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Har faktisk opplevd mange tilfeller hvor 3Com routere/accesspunkt detter ut som forklart her.

Hvis det ikke hjelper med å oppgradere firmware og drivere, ville jeg kanskje prøvd å få lånt meg et annet accesspunkt.

Selv kjører jeg noe billig D-Link som fungerer utmerket.

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Er pc1 og rutern i samme ip-range da ?

 

Hvilken ip har pc1 ? Og hvilken ip har rutern ?

 

 

Ang det å finne andre trådløse nettverk i nærheten så kan du laste ned Netstumbler og installere på den pc'n med trådløst kort og søke etter andre trådløse forbindelser...

I sticky'n over her står det mer om WIFI og kanaler

 

Edit : Typo's

Endret av JarleW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...