Gå til innhold

Abit selger kontorbygg


Anbefalte innlegg

Jeg er vel sikkert ikke den eneste som digget alle Abit sine hk med LX440 og BX440, men etter det så har jeg faktisk ikke kjøpt et eneste Abit-hk. Kan ikke si jeg klarer å komme på en god grunn for hvorfor det har blitt slik, men jeg ender som regel på andre produsenter når jeg setter sammen pc'er nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som det var større forskjeller mellom produsentene før og Abit var en av de som skilte seg ut med sine innovative bios'er osv helt siden cyrix dagene.

 

Nå i dag er det så mye bra hovedkort og det virker som om de aller fleste er oppe på et meget høyt nivå og tilfredstiller de aller flestes krav. Kun noen få stikker seg ut og de kun for overklokkings entusiastene. Samnt at man har noen "rolls royce" som Tyan osv for bla. s940 og SMP. Gigabyte var vel også en høyklasse produsent, men det har blitt stillere på de i det sjiktet.

 

Det er vanskeligere å skille produsentene nå i dag. For bare litt siden kunne man si at MSI, EPoX var billig kort med lav kvalitet og dårlig OC funksjonalitet, det er ikke tilfelle lenger. Nå har også Asrock kommet i billigsjiktet.

 

Asus var noe man forbandt med kvalitet, men i dag er kvaliteten bra på de aller fleste. Osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

epox har faktisk alltid vært grymt på oc, det var et epox jeg hadde først, med amd 760 brikkesett, nådde en fsb på 333 uten å mukke, noe som er helt ok for et 266mobo, nådde 420mhz på et msi kt333, da xp1700 jeg snakka om nådde 2.3ghz på dålig luftkyling.

 

abit har aldri vært i nærheten av slike resultater, det er alltid et eller annet som kladdes opp, de er rett og slett bare faens kranglete. skjønner ikke hvorfor de var så oppskrytt, og jeg har hatt 3nf7-s og 2 nf7, storforbruker :)

og ironisk nok ser jeg de samme problemene på an8U kortet mitt i dag, kranglete rotehue av et mobo. har såpas med fartstid innen OC gamet at jeg får meg ikke til å tru at det er bare meg heller.

Lenke til kommentar
abit har aldri vært i nærheten av slike resultater, det er alltid et eller annet som kladdes opp, de er rett og slett bare faens kranglete. skjønner ikke hvorfor de var så oppskrytt, og jeg har hatt 3nf7-s og 2 nf7, storforbruker :)

og ironisk nok ser jeg de samme problemene på an8U kortet mitt i dag, kranglete rotehue av et mobo. har såpas med fartstid innen OC gamet at jeg får meg ikke til å tru at det er bare meg heller.

5365969[/snapback]

Du påstår du har god fartstid, men nevner jo kun "nye" ting. Abit var rå på LX og BX-hk til P1,Cyrix, P2, Celeron og P3. De begynte å vise svakhetstegn på noen VIA-baserte Slot-A-kort og det var vel rundt der jeg begynte å småtvile litt på de. Det siste årene har jeg ikke brydd meg så mye om OC og da ender det for det meste opp at jeg kjøper det billigste hk'et som fyller mine krav :D

Lenke til kommentar

den første pc'n jeg overklokket var en cyrix180mhz, det var vel rundt 98\99 vil jeg tro, var 10-11 år på den tiden, hovedkortet var jumperless, uvanlig på den tiden, men husker ikke fabrikatet, den var bygget av en annen.

 

jeg vil kalle 7-8 pr fartstid helt ok, begynte serriøst med overklokking i 01\02 husker jeg, det ser du jo på når jeg er registerert som bruker på forumet også, men økonomi og nett-mangel gjore at jeg aldri fikk tillgang til de produktene du sikter til.

 

via brikkesett kortene fra ati er faktisk de jeg har vært mest fornøyd med, tror jeg har et kt400 liggende et eller anna sted ennå, klokka duron 1400 med vappo på det husker jeg, gromme tier det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...