Gå til innhold

Nytt innhold Xbox 360-markedsplass (7 September 2011)


kewell79

Anbefalte innlegg

Faen, er så lei av å betale for noe så lite. Når begynte de å bli grådige? Var ikke sånn på Xbox1 ihvertfall, har lasta ned 12-13 nye maps på Ghost Recon uten å betale en eneste krone for det. Crimson Skies: Fikk lasta ned 4-5 nye fly, to store maps og en gamemode til uten å betale. Har flere eksempler, men husker ikke hva jeg fikk lasta ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faen, er så lei av å betale for noe så lite. Når begynte de å bli grådige? Var ikke sånn på Xbox1 ihvertfall, har lasta ned 12-13 nye maps på Ghost Recon uten å betale en eneste krone for det. Crimson Skies: Fikk lasta ned 4-5 nye fly, to store maps og en gamemode til uten å betale. Har flere eksempler, men husker ikke hva jeg fikk lasta ned.

6391790[/snapback]

 

Nå er det stort sett småpenger det er snakk om, men det er fortsatt en prinsippsak. De kunne gjort som de gjorde med Halo 2, hvor de la ut MP maps for salg i butikken, samt for nedlasting via live, til ca 150-200 kroner, men kun i noen uker. Etterhvert ble det gratis.

 

Så de som virkelig ikke klarer å vente kan betale det det måtte koste, mens de som er litt mer tålmodig kan få det gratis. Utgiverne tjener garantert noe, og forbrukerne får det de vil ha... kun med spm om tid... Alle blir fornøyde :D

Lenke til kommentar
Faen, er så lei av å betale for noe så lite. Når begynte de å bli grådige? Var ikke sånn på Xbox1 ihvertfall, har lasta ned 12-13 nye maps på Ghost Recon uten å betale en eneste krone for det. Crimson Skies: Fikk lasta ned 4-5 nye fly, to store maps og en gamemode til uten å betale. Har flere eksempler, men husker ikke hva jeg fikk lasta ned.

6391790[/snapback]

 

Nå er det stort sett småpenger det er snakk om, men det er fortsatt en prinsippsak. De kunne gjort som de gjorde med Halo 2, hvor de la ut MP maps for salg i butikken, samt for nedlasting via live, til ca 150-200 kroner, men kun i noen uker. Etterhvert ble det gratis.

 

Så de som virkelig ikke klarer å vente kan betale det det måtte koste, mens de som er litt mer tålmodig kan få det gratis. Utgiverne tjener garantert noe, og forbrukerne får det de vil ha... kun med spm om tid... Alle blir fornøyde :D

6391819[/snapback]

 

Den løsninga der likte jeg, kjøpte selv den pakka der. Ettersom som det blir gratis så får alle spilt etterhvert, ikke sånn at du blir kastet ut av serveren bare fordi du ikke har betalt. Vet ikke om andre føler det samme som meg, det var ikke mange her på forumet som hadde Xbox Live da.

Lenke til kommentar
Faen, er så lei av å betale for noe så lite. Når begynte de å bli grådige? Var ikke sånn på Xbox1 ihvertfall, har lasta ned 12-13 nye maps på Ghost Recon uten å betale en eneste krone for det. Crimson Skies: Fikk lasta ned 4-5 nye fly, to store maps og en gamemode til uten å betale. Har flere eksempler, men husker ikke hva jeg fikk lasta ned.

6391790[/snapback]

 

Nå er det stort sett småpenger det er snakk om, men det er fortsatt en prinsippsak. De kunne gjort som de gjorde med Halo 2, hvor de la ut MP maps for salg i butikken, samt for nedlasting via live, til ca 150-200 kroner, men kun i noen uker. Etterhvert ble det gratis.

 

Så de som virkelig ikke klarer å vente kan betale det det måtte koste, mens de som er litt mer tålmodig kan få det gratis. Utgiverne tjener garantert noe, og forbrukerne får det de vil ha... kun med spm om tid... Alle blir fornøyde :D

6391819[/snapback]

 

Så da blir det som med det amerikanske samfunnet? Det som har råd kommer først i køen? Dette vil skape et skille XboxLive burde være foruten. Ikke rettferdig at de som har penger eller er bortkjemte drittunger skal alltid få slikt først. Det er jeg rett og slett prinsippielt i mot. Samme som jeg er prinsippielt i mot at de skal ta penger for dette. Altså er jeg i mot alt! :cry:

Lenke til kommentar

6391819[/snapback]

 

Så da blir det som med det amerikanske samfunnet? Det som har råd kommer først i køen? Dette vil skape et skille XboxLive burde være foruten. Ikke rettferdig at de som har penger eller er bortkjemte drittunger skal alltid få slikt først. Det er jeg rett og slett prinsippielt i mot. Samme som jeg er prinsippielt i mot at de skal ta penger for dette. Altså er jeg i mot alt! :cry:

6392777[/snapback]

 

Kan aldri tenke meg at dette forårsaker klasseskille på Xbox live... Det er såpass små summer det er snakk om at det vil kun være de som gidder (og ikke de som har råd) å kjøpe først som får det først. De som ikke vil bruke penger på det kan vente til det blir gratis. Tror ikke de som bruker penger på det oppnår høyere status på live enn de som venter! Og jeg vil tro at de aller fleste på live (som unektelig har brukt 3000 min. på konsoll, og 600 ish pr. spill) har 100-200,- å bruke på tilleggspakker, nye spill etc....

 

Vet ikke hva GR:AW pakken inneholder, men med mindre det kun er forbedringer på det originale spillet, men nye "ting" er det ganske normalt å ta betalt for det. På samme måte som man betaler for andre nye ting...

Endret av superted81
Lenke til kommentar
Faen, er så lei av å betale for noe så lite. Når begynte de å bli grådige? Var ikke sånn på Xbox1 ihvertfall, har lasta ned 12-13 nye maps på Ghost Recon uten å betale en eneste krone for det. Crimson Skies: Fikk lasta ned 4-5 nye fly, to store maps og en gamemode til uten å betale. Har flere eksempler, men husker ikke hva jeg fikk lasta ned.

6391790[/snapback]

 

Nå er det stort sett småpenger det er snakk om, men det er fortsatt en prinsippsak. De kunne gjort som de gjorde med Halo 2, hvor de la ut MP maps for salg i butikken, samt for nedlasting via live, til ca 150-200 kroner, men kun i noen uker. Etterhvert ble det gratis.

 

Så de som virkelig ikke klarer å vente kan betale det det måtte koste, mens de som er litt mer tålmodig kan få det gratis. Utgiverne tjener garantert noe, og forbrukerne får det de vil ha... kun med spm om tid... Alle blir fornøyde :D

6391819[/snapback]

 

Det ble gratis etterhvert fordi de fant en sponsor (Mountain Dew). Hadde Ubisoft funnet noen som var villige til å sponse ekstramaterialet deres, ville nok det også blitt gratis etterhvert, men det er ikke like high-profile som Halo 2-kartene var.

Lenke til kommentar

Ja det visste jeg forsåvidt ikke, men tanken er fortsatt god... Selv uten sponsor! Jeg synes det ihvertfall. Som utgivere har de rett til å ta penger for det de lager, men som en fin gest til de som har kjøpt spillet kunne de gitt det ut gratis... med "tidsstyrt" betaling gjør man begge deler!

Lenke til kommentar

Vel, når man i Norge presterer å mobbe hverandre fordi deres familie IKKE skal på sommerferie, så sier det seg selv at er man alltid sist til å få ekstramatriale er dette en potensiell problemstilling. Noen her som tydeligvis IKKE vet hvor stort Xbox er i USA. Hvor mange små vi har som spiller og som blir sponset av sine foreldre.

 

Det er og blir feil at de foreldrene som ikke har mye penger eller de som ikke vil skjemme bort barna sine skal ende opp med å få ekstramatrialet 6 måneder etter de andre. De har da vitterlig betalt 600 kroner for spillet. Det er også ufattelig kjedelig når man ikke har råd til ekstramatrialet og endelig får det så er selvsagt de fleste mye bedre enn deg på disse brettene. Det er lite motiverende. Ja, feigt er det også..

 

De som er så trangsynt og ikke vet at det er egene vennegjenner på live og opp i mot et eget samfunn har ikke skjønt mye. De er så blindet av sin egen evne til å betale at man ikke kan sette seg inn i andres problemstilling.

 

For de som husker godt eller har fulgt litt med kom nettopp denne problemstillingen opp med de nye kartene til Halo 2. Hva tror dere skjer når alle vennene dine har dette og ikke du? Kan man havne utenfor. Er dette potensielt mobbematriale? Ja, når vi i Norge presterer å mobbe hverandre fordi man ikke reiser på sydenferie?

 

Uansett hva man sier vil dette skape et skille. De som har penger og de som ikke har det. Når man har lite penger og brukt 600 kr på et spill burde resten av ekstramatrialet være gratis. At de dermed skal belønne de som har mest penger med å få matrialet tidligst er latterlig.

 

Så logikken deres er at de som har minst penger skal komme sist til møllen. Merkelig tankegang! Ekstra kjipt å komme sist til møllen også når de som var der først alt har blitt mestere på "møllen"! Huff, jeg begynte visst å skrive i bilder her! :!:

Lenke til kommentar

Klasseskille, mobbing og sosiale forskjeller? Hvordan sporet dette av på denne måten?

 

At utviklere vil ha penger for å utvikle nytt innhold til spill er jo bare naturlig i et kapitalistisk samfunn. Er lite motiverende å lage nytt innhold til spill om man ikke tjener penger på det.

 

Og folk får prioritere pengene sine. Det meste av innholdet på Live koster tilsvarende en pils eller to på byen. Å snakke om at "barn i fattige familier" blir mobba fordi de ikke får spilt de nye kartene samtidig som vennene sine er den verste stormen i et vannglass jeg har lest på lenge. Spill er tross alt en luksusvare.

Lenke til kommentar

Det er DRØYT å snakke om klasseskiller og mobbing i denne sammenhengen, uansett hvor stort Xbox måtte være i USA. UbiSoft har satt denne prisen på ekstramaterialet, og de var garantert sikre på at noen ville bli forbanna, men at de som er interesserte kjøper det likevel.

 

UbiSoft driver butikk - de tar betalt for tjenester, selv ommange mener at det er en stiv pris. UbiSoft fokuserer på å utvikle og distribuere spill - ikke å bekymre seg om gruppepress og at enkelte vil bli mobbet fordi de (eller deres foreldre) ikke har råd til disse tjenestene. Mobbing handler om verdier - verdier skal formidles i familien, først og fremst fra foreldre til barn. Skolen skal hjelpe til. Det er disse som er synderne her, spesielt udugelige foreldre IMO, ikke de som vil ha pengene dine!

Lenke til kommentar

Morsomt at du ikke klarer se sammenhengen her. Aldri hevdet at dette er et problem om det er unntakene. Blir derimot dette standar på de fleste spill har vi en helt annen situasjon. Da er ikke det små summer lenger. De fleste med hatten plassert på rett plass klarer å skjønne det. Da må man også regne med at spill ikke koster 600 kr lenger. Da bør man altså legge av 800 kr for spill. Dette er kriminelt mye og ja, det vil gjøre livet for mange på live surt. Bare se for deg en som spiller mye Halo 3. 13 år og mange "venner" på live. Ekstra matriale kommer. Hans foreldre nekter å betale 200 kr for dette. Ergo havner han utenfor. Det sier seg selv. Er dette potensielt for å kunne bli mobbet også? Ja, de som ikke tror det vet ikke hvor usakelig mobbing ofte kan være.

 

Jeg mener dette er og blir feil når denne personen (eller hans foreldre) alt har betalt 600 kr for spillet og 500 kr for live. Det blir 1100 kroner. Alikevel skal man altså få slikt sist fordi man har lite penger? Ingen som kan se for seg hvor vanskelig det kanske har vært for enkelte å komme ut med de 1100 kr?

Å komme med argumenter om at det er en luksusvare og at man bør klare å betale såpass siden man har råd til spille er så trangsynt at det er pinelig. Kan vel i mange sammenhenger sammenlignes med Charlie og sjokoladefabrikken. Fikk ikke han en sjokkolade i året? På bursdagen. Det vil ikke dermed si ar han han har råd til å kjøpe mange fordi han fikk prioritert seg selv til litt luksus en sjelden gang. Er ikke slik økonomien hos folk fungerer. Men dan gang ei. Vanskelig å sette seg inn i enkeltes økonomi når det går så greit med sin egen?

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg i at det er en negativ trend hvis dette blir industristandarden, men mener fremdeles at du har et litt skjevt syn på det hele:

1. UbiSoft retter seg mot et bestemt marked her. Den gjennomsnittlige konsollspilleren er i slutten av 20-årene i USA. Da er de fleste i jobb, og har råd til å kjøpe ekstramateriale til spillene sine, selv om de allerede har betalt mye for både spill, konsoll, Live, bredbåndstilkobling og strømleverandør. I tillegg har spillene som det snakkes om her (GRAW og det hypotetiske Halo 3) begge Mature-rating i statene. Dette vil si at spillene er egnet fra alderen 17 og oppover. Detter kommer jeg også inn på i punkt 2.

 

2. Foreldrene. Om en 13-åring blir mobbet fordi foreldrene hans ikke har råd til å kjøpe ekstrating til spillet hans (som han forøvrig er 4 år for ung til å spille!), sier det seg selv at noe har gått galt i verdiformidlingen. Dette er et problem som MÅ TAS MED ROTEN - løsningen din er å gi etter for gruppepress. La lille David få det samme som alle vennene hans - betal bort problemene. Dette er den enkleste måten å gjøre det på, men det løser ingenting på lang sikt. Tvert i mot, det gjør bare det hele verre. Hadde foreldrene derimot satt seg ned med foreldrene til sitt barns venner, kanskje dratt med skolen i det hele, og fått i gang et skikkelig samarbeid, og satset på skikkelig verdiformidling, hadde kanskje ikke så, i utgangspunktet, trivielle problmer vært problemer i det hele tatt?

 

Men, i dagens samfunn hvor alt skal gå raskt og kontant, blir det vel enkleste vei ut ja. Dessverre.

Lenke til kommentar

Så egentlig burde hele spillet være gratis? Slik at ALLE kan ha det, og ingen blir mobbet? Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har opplevd at noen har blitt plaga av andre fordi de ikke har det nyeste spillet. Men hva med tilleggspakker til spill? Hvor går grensa? Er da mange av disse som rett og slett er nye baner, kjøretøy og lignende.

Lenke til kommentar

Joda, enig i en del av det du skriver Mr.FOXHOUND. Men vi er ikke enige i måten til å komme frem til målet. Jobbe med verdier løser ikke problemet. Hadde alle gjort det kunne vi nok fått en effekt. Men som alle vet er det helt urealistisk. Hehe, vi snakker om det amerikanske samfunnet her. Man kan ikke ta dette opp med roten. Om vi setter dette over til skytevåpen. Hvordan skal man hindre drap med skytevåpen i USA som er så vanlig? Jobbe med verdier? Nei, det er tilnærmet håpløst. Man må gjøre tiltak. Slik som å metaldetektor på skoler. Vanskligere å få våpentillatelse osv.. Man kan ikke bare jobbe med verdier. Rett og slett for det er en umulig oppgave.

 

Altså mener jeg at spillutviklere ikke burde ha lov til å ta penger for ekstramatriale som ekstra multiplayer kart osv.. Disse burde være dekket av de 600 kr som alt er brukt på spillet. Dessuten er det vanligvis slik at multiplayer kart er mer eller mindre ferdige med resten av spillet ,men blir holdt tilbake av økonomiske og plassmessige årsaker. Ergo er ikke det slik at de sitter å svetter å sliter med å lage ekstramatriale til spillet ETTER det er lansert. Med Halo 2 var de vel mer eller mindre ferdige med spillet. Men rakk ikke uttesting av brettene. Dermed satte de seg ned etter release av Halo 2 og startet testing av de "nye" multiplayer brettene.

 

Det er vanligvis ikke slik at dette er en egen produksjon. Det er vanligvis en del av spillet som er klippet ut av ulike årsaker. Altså starter de ikke en ny produksjon med nye grafikkmotorer, animasjoner og byggestruktur. Alt dette finnest. Derfor er summen også urovekkende høy i for hold til deres kostnader til å lage dette.

Alt dette faller på sin egen urimlighet. Derfor mener jeg problemet ligger her. Dette kan fjernes og vi er kvitt en lei utviklig på Xbox-live. Som jeg har nevnt kan ha noen leie bieffekter. Tror jeg! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...