Gå til innhold

Pc restarter når valgt "Start Windows Normally"!


ahumoe

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har nå plutselig skjedd at når maksinen starter opp og skal starte Windwos (XP,Pro) så blir den svart(skjer før Xp logo'en kommer), restarter og kommer da til valge mellom bl.a. "safe mode"....."Start windows with last good....." og "Start Windows Normally". Problemet er at når jeg enten velger "Start windows with last good....." eller "Start Windows Normally" så blir bare skjermen svart og så restarter maskinen igjen. :ermm:

Det kommer også en vanlig "boote lyd" fra harddisken/pc'en, men det regner jeg med er vanlig da det kommer hver gang en pc starter.

 

Det positive er at jeg kan starte opp i "Safe mode". Men jeg vil jo ikke bare kjøre safe mode for da er jo alt bare rart. Så derfor lurer jeg på om hvordan jeg kan få starte Windows normalt igjen? :roll:

 

Jeg har ikke installert noe spesielt den siste gangen pc'en funka; bare spilte litt bf2 og satt litt på MSN. Jeg er ganske sikker på at det ikke er noe virus for jeg har ikke lagt merke til noe rart og jeg har virus program(Norman) installert.

 

Edit: Kan nevne at det er en nokså ny maksin (bygd selv) og hadde dette "problemet" før, men det gikk fint. Det her skjedde 2-3 dager etter det "problemet".

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken brannmur har/hadde du?

 

Kanskje du må formatére pcen. Prøv først med reparasjon av windows.

5355212[/snapback]

 

Jeg brukte/bruker Windows fierwall. Har prøvd med reperasjon av windwos chkdsk uten hell...se her nederst på siden. Kobla meg på den tråden siden jeg ikke fikk hjelp (på det tidspunket) her på denne tråden...

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Har du forsøkt å avinstallere alle driverenen du har lagt inn når du kjører i safemode?

5359500[/snapback]

 

Nei, det burde jeg vel forsøkt for å se om driverne er årsaken. Men nå har jeg tatt reparasjon av XP med en xp cd. Og nå når maskinen restarter så restarter den bare igjen før den kommer til der du kan velge mellom safe mode, start windows normally ect. Rart... :hmm:

Lenke til kommentar
Du trykker F8 ja etter at like før oppstartsbilde for windows dukker opp? (post bios test)

5359551[/snapback]

 

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men jeg kommer ihverfall ikke til de der valgene. Så jeg får vel bare formatere igjen for 3 gang på ei uke på helt ny pc... :(

Lenke til kommentar
Du må trykke F8 for å få opp valgenen for hvilken modus du vil starte i, trykk på F8 rett etter "BIOS" bildet blir borte..

5359939[/snapback]

 

Jo det gikk, men nå får jeg ikke startet opp Safe mode; kommer bare opp "Windows XP Setup cannot run in safe mode. Setup will restart now." Og jeg har ikke i cd'en.

Men jeg tror og det burde være noe annet som er feil enn driverne fra produsentene av de enhetene jeg har, de "skal" jo funke.

Lenke til kommentar
Forsøkt siste fungerende konfigurasjon?

5360166[/snapback]

 

Ja....prøvd alt av de valgene borsett fra de nye; debbugging mode og noe greier enable forskjellige ting, men vet ikke hva det er.

Det jeg er mest redd for er at det skjer igjen... :no:

 

Så er det ingen fler som kan ha peiling på hva som er grunnen?

Har jo en SATA disk, hvis det betyr noe.

 

Edit: Prøvd debugging og, men data'en bare restarter.

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
lastet du inn driverne til sata kontrolleren din når du skulle in i recovery consollen? altså der du blir bet om å trykke F6?

5360377[/snapback]

 

Mener du der du laster Windows cd'en(blå skjerm) og som fører til der du kan sette opp WinXP og trykke R for consoll? Det er vel ikke etter du trykker R du mener?

Jeg har ikke lastet den inn, kunne jo prøve med det.

 

Og når jeg installerte Win XP så kom jeg fram til at det ikke var nødvendig å installere ekstra SATA drivere. Se SATA guiden. Jeg regner meg som i kategori B fordi jeg har nForce 4 hovedkort.

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
tja om du har et kort med Nf4 chipset skal det vel være unødvendig ja.

Har gått tom ider akkuratt nå, du kan jo forsøke å reinstalle windows..

5360815[/snapback]

 

Ja får prøve med det og får håpe systemet ikke kladder seg til enda en gang. Men takker for all hjelp ihverfall :)

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei. Jeg har nå laget en ny tråd om dette, siden problemet har oppstådd en gang til. :cry: Dere vil se i den nye tråden at jeg mistenker at jeg har tatt ut strømkablen og at det er problemet.

Jeg har lagt inn et inlegg her fordi jeg vil så gjerne ha hjelp av dere som da har vært borti problemet i denne tråden. Jeg takker for all hjelp jeg kan få...:)

 

Her er tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=570758&hl=

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...