Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hoste Spill på internett


Anbefalte innlegg

Hei....jeg har pønska meg grønn på en ting.

 

Jeg kan ikke hoste Spill (Rogue Spear), joine/hoste voice comunication programmer (Battlecom/Roger Wilco)

når jeg deler internett med lan. Men om jeg ikke deler går det greit med alle programmer.

 

Jeg har SDSL og bruker en PC til "server" og hub til Lan.

 

Er det noen som kan svare meg på hvorfor jeg ikke kan hoste spill ++ når jeg har delt oppkoblinga??

 

Dette problemet har fulgt meg fra flere isp`er, så det er nok noe i nettverket eller med selve delinga?

 

All hjelp/ideer ville vært kanon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

maskinen som er koblet direkte mot internett, er den maskinen som jeg spiller med på nett. Joiner/Hoster.

 

Med et taste-trykk kan jeg jo disable nett-delingen for å få det til å funke, men siden vi er flere som bruker nettet (betaler), kan jeg ikke gjøre det.

 

Det virker som at spillet bestemmer seg for å bruke nettverks-kortet for lan. Det som irriterer meg er at spillet skjønner at det skal bruke sdsl nettverks-kortet når jeg bare skal spille, men F**ker opp når jeg skal hoste.

 

Fins det noe program som "låser" slike instillinger for ulike kort og oppgaver/ip`r og sånt??

 

Har hatt XP installert og hadde samme problemet der=/

 

[ Denne Melding var redigert av: Ruba på 2001-12-03 13:07 ]

Lenke til kommentar

Heh, klassisk M$ oppførsel... det er alltid et helvete å få OSet til å skjønne hvordan du vil nettverket skal oppføre seg med mer enn et nettverkskort... prøv å hoste spill på en maskin på lanet og bruk en portforwarder for å la andre koble seg til den fra internett... det funker sannsynligvis bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...