Gå til innhold

Politifolk ønsker tilgang til helseundersøkelse


Anbefalte innlegg

KOrupsjon og saker er ikke noe vi ser overalt vell? Det skal gjerne litt mer til for å bl politimann og særlig får høyere stillinger derfor kreves det at de er ansvarsbeviste og at de gjør en god jobb. ellers får de jo sparken. Vi er jo tross alt ingen korupt liten bananrepublikk der alle kan bestikkes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kommer det den enkelte til gode når man ikke kan gå ut ifra at avtaler holdes?

5383055[/snapback]

 

Ved at den enkeltes egeninteresser beskyttes.

 

Hvordan er det forsvarlig å gi private, kommersielle interesser politimyndighet?

5383055[/snapback]

 

Ved at det ikke strider mot samfunnsnormene.

 

Hva er en god grunn til at kommersielle interesser skal få politimyndighet og/eller tilgang til dine medisinske papirer?

5383055[/snapback]

 

Mistanke om grov kriminalitet.

 

Hvordan kan du sammenligne fascistiske samfunn med et sosialdemokrati der politiet faktisk har strenge regler å forholde seg til, og der de ikke får lov til å nettopp hente ut blod uten videre?

5383055[/snapback]

 

Det er du som snakker om fascistiske samfunn.

 

Hva får deg til å tro at politiet er så forbannet spesielt at det ikke er både korrupsjon og hemmeligheter som ikke tåler dagens lys, når det er slik over alt ellers?

5383055[/snapback]

 

Jeg har ikke inntrykk av at det er slik overalt ellers.

 

Og du reagerer på at jeg syntes du virket paranoid? Se hvem som snakker.

 

Hvordan kan du si at jeg henger meg opp i enkeltsaker i media når faktum er at disse sakene er svært alvorlige og avdekker ting som viser nøyaktig hvor forsiktige vi må være med å gi politiet for mye makt?

5383055[/snapback]

 

De er fremdeles enkeltsaker. Politiet gjør en god jobb.

 

Politiet er ikke folkevalgte, og det er viktig at de ikke får for stor makt, fordi makt er lett å misbruke, og særlig politiet er i en situasjon der dette kan være fristende. Bare se på Lund-rapporten. Bare se på Nokas-saken. Bare se på DVD-Jon-saken.

5383055[/snapback]

 

Igjen. Enkeltsaker. Dette er ikke representativt for politiet. Dette er ikke engang en prosent av politiets totale årsverk.

 

Hvordan i all verden er det å være paranoid å observere at politiet stadig gjør feil og begår overtramp?

5383055[/snapback]

 

Når du bare vektlegger feilene, kan det virke som at du er paranoid.

 

Benekter du at dette skjer i politiet?

5383055[/snapback]

 

Skjer vel like mye i politiet som i andre profesjoner.

Lenke til kommentar
KOrupsjon og saker er ikke noe vi ser overalt vell? Det skal gjerne litt mer til for å bl politimann og særlig får høyere stillinger derfor kreves det at de er ansvarsbeviste og at de gjør en god jobb. ellers får de jo sparken. Vi er jo tross alt ingen korupt liten bananrepublikk der alle kan bestikkes

5383169[/snapback]

 

Hadde alle bare kunne slått seg til ro med dette. ;)

Lenke til kommentar

kag, svarene dine er totalt innholdsløse og unnvikende.

 

Benekter du at politiet begår overtramp? Hvis ikke, hva får deg til å tro at politiet vil misbruke sin makt i mindre grad hvis de får mer?

 

Hvordan beskyttes den enkeltes egeninteresser ved at man ikke kan forholde seg til avtaler?

 

Hvordan i all verden kan du si at å gi private, kommersielle interesser politimyndighet ikke "strider mot samfunnsnormene"? Hva skal det liksom bety? Og er det ikke politiet som skal etterforske grov kriminalitet?

 

Når jeg snakker om fascistiske samfunn, så er det fordi du tydeligvis vil gi korporasjoner mer makt, som f.eks. politimyndighet, noe som er å bevege seg kraftig i retning fascisme. I tillegg vil du gi politiet mer makt, noe som betyr at vi beveger oss mot en politistat.

 

Når jeg nevner f.eks. Nokas-saken, som politiet brukte enorme ressurser på, og fortsatt klarte å bryte loven, så er svare ditt "det er en enkeltsak, politiet gjør en god jobb"?! Hvordan er det å bryte loven å gjøre en god jobb?

 

Når jeg vektlegger feilene så er det nettopp disse som viser hva som kan skje hvis politiet får mer makt.

 

Jeg forventer ingen gode svar fra deg på dette. Bare mer innholdsløst pjatt, bortforklaringer og tåpeligheter.

Lenke til kommentar
Benekter du at politiet begår overtramp?

5386934[/snapback]

 

Jeg sier at de ikke er verre enn noen andre profesjoner.

 

Hvis ikke, hva får deg til å tro at politiet vil misbruke sin makt i mindre grad hvis de får mer?

5386934[/snapback]

 

Vi vil ikke få se hverken mer eller mindre av det som allerede er tradisjonen hvis alt blir gjort på en forsvarlig måte.

 

Hvordan beskyttes den enkeltes egeninteresser ved at man ikke kan forholde seg til avtaler?

5386934[/snapback]

 

Man kan forholde seg til avtaler.

 

De brytes når den enkelte tjener på de brytes.

 

Hvordan i all verden kan du si at å gi private, kommersielle interesser politimyndighet ikke "strider mot samfunnsnormene"? Hva skal det liksom bety?

5386934[/snapback]

 

Finner man en forsvarlig måte å gjøre det på, strider det ikke mot samfunnsnormene.

 

Og er det ikke politiet som skal etterforske grov kriminalitet?

5386934[/snapback]

 

Det stemmer.

 

Når jeg snakker om fascistiske samfunn, så er det fordi du tydeligvis vil gi korporasjoner mer makt, som f.eks. politimyndighet, noe som er å bevege seg kraftig i retning fascisme. I tillegg vil du gi politiet mer makt, noe som betyr at vi beveger oss mot en politistat.

5386934[/snapback]

 

Jeg sier at hvis man finner en forsvarlig måte å drive denne praksisen på, som befinner seg innenfor samfunnsnormene, så er det ikke å gå i retning av hverken fascisme eller å bli en politistat.

 

Når jeg nevner f.eks. Nokas-saken, som politiet brukte enorme ressurser på, og fortsatt klarte å bryte loven, så er svare ditt "det er en enkeltsak, politiet gjør en god jobb"?! Hvordan er det å bryte loven å gjøre en god jobb?

5386934[/snapback]

 

Å bryte loven er ikke å gjøre en god jobb. Men politiet i sin helhet og alminnelighet har ikke noen tradisjoner for å bryte loven.

 

Når jeg vektlegger feilene så er det nettopp disse som viser hva som kan skje hvis politiet får mer makt.

5386934[/snapback]

 

Kan skje, ja. Men du snakker som om det vil skje hele tiden.

 

Disse enkeltsakene er ikke representativt for politiets totale årsverk.

 

Jeg forventer ingen gode svar fra deg på dette. Bare mer innholdsløst pjatt, bortforklaringer og tåpeligheter.

5386934[/snapback]

 

Bra. Du viser jo at du ikke er i stand til å se gode svar når du ser dem allikevel.

Lenke til kommentar

Du tror tydeligvis at politifolk ikke er vanlige mennesker, noe som faktisk er feil. De er helt vanlige mennesker, og mennesker gjør feil. Problemet er at når politiet gjør feil så kan det være svært alvorlig, og det kan gå ut over uskyldige.

 

Når det gjelder disse avtalene du mener står så sterkt så motsier du deg selv. Hvis de kan brytes kan man ikke forholde seg til dem. Så enkelt er det.

 

Du har et skremmende menneskesyn, og ser ut til å mene at bedrifter skal kunne bruke politimakt i vinnings hensikt. Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Du tror tydeligvis at politifolk ikke er vanlige mennesker, noe som faktisk er feil. De er helt vanlige mennesker, og mennesker gjør feil.

5392406[/snapback]

 

Jeg har aldri sagt at folk som jobber i politiet er perfekte. De er vanlige mennesker i en institusjon som totalt sett har vist seg helt og holdent kompetent over lang tid, og fortjener tillit deretter.

 

Problemet er at når politiet gjør feil så kan det være svært alvorlig, og det kan gå ut over uskyldige.

5392406[/snapback]

 

Det gjelder mange andre yrker, også.

 

Når det gjelder disse avtalene du mener står så sterkt så motsier du deg selv. Hvis de kan brytes kan man ikke forholde seg til dem. Så enkelt er det.

5392406[/snapback]

 

Jo, det kan man. Det finnes avtaler som kan overstyres i dag. Folk har ingen problemer med å forholde seg til det.

 

Du har et skremmende menneskesyn, og ser ut til å mene at bedrifter skal kunne bruke politimakt i vinnings hensikt. Helt utrolig.

5392406[/snapback]

 

Det utrolige her, er at du ikke skjønner det som er blitt nevnt.

Lenke til kommentar
Du tror tydeligvis at politifolk ikke er vanlige mennesker, noe som faktisk er feil. De er helt vanlige mennesker, og mennesker gjør feil.

Jeg har aldri sagt at folk som jobber i politiet er perfekte. De er vanlige mennesker i en institusjon som totalt sett har vist seg helt og holdent kompetent over lang tid, og fortjener tillit deretter.

Hvis du ser bort ifra Lund-kommisjonens rapport og deres fremgangsmåte under Nokas-ranet, m.m. Hvis du ser bort ifra alle negative ting, så er det nok "helt og holdent", men vi kan ikke leve i en fantasiverden der vi tror folk aldri gjør feil.

 

Problemet er at når politiet gjør feil så kan det være svært alvorlig, og det kan gå ut over uskyldige.

Det gjelder mange andre yrker, også.

Helt korrekt, og det er derfor det er uheldig å la noen få for mye makt!

 

Når det gjelder disse avtalene du mener står så sterkt så motsier du deg selv. Hvis de kan brytes kan man ikke forholde seg til dem. Så enkelt er det.

Jo, det kan man.

Nei, det kan man ikke.

 

Det finnes avtaler som kan overstyres i dag. Folk har ingen problemer med å forholde seg til det.

Hvilke snakker du om da?

 

Du har et skremmende menneskesyn, og ser ut til å mene at bedrifter skal kunne bruke politimakt i vinnings hensikt. Helt utrolig.

Det utrolige her, er at du ikke skjønner det som er blitt nevnt.

Det som er blitt nevnt? Du har nevnt at det er positivt med tilnærmet fascisme.

Lenke til kommentar
Hvis du ser bort ifra Lund-kommisjonens rapport og deres fremgangsmåte under Nokas-ranet, m.m. Hvis du ser bort ifra alle negative ting, så er det nok "helt og holdent", men vi kan ikke leve i en fantasiverden der vi tror folk aldri gjør feil.

5393301[/snapback]

 

Det er allment kjent at politiet gjør en god jobb, og ikke en fantasiverden. Det du vektlegger utgjør ikke en prosent av politiets totale årsverk engang.

 

Helt korrekt, og det er derfor det er uheldig å la noen få for mye makt!

5393301[/snapback]

 

Vi vil hverken få se mer eller mindre av det som allerede er tradisjonen hvis alt blir gjort på en forsvarlig måte.

 

Nei, det kan man ikke.

5393301[/snapback]

 

Jo, det kan man. Det finnes avtaler som kan overstyres i dag. Folk har ingen problemer med å forholde seg til det.

 

 

Hvilke snakker du om da?

5393301[/snapback]

 

Skriftlige kontrakter hvor det er blitt gjort forbehold ved unntaktilstander.

 

Det som er blitt nevnt? Du har nevnt at det er positivt med tilnærmet fascisme.

5393301[/snapback]

 

Thank you for proving my point.

Lenke til kommentar
Det er allment kjent at politiet gjør en god jobb, og ikke en fantasiverden. Det du vektlegger utgjør ikke en prosent av politiets totale årsverk engang.

Tull. Det er allmenn kjent at politiet begår overtramp, og derfor bør de ikke få for mye makt. Ingen mennesker bør ha for mye makt.

 

Helt korrekt, og det er derfor det er uheldig å la noen få for mye makt!

Vi vil hverken få se mer eller mindre av det som allerede er tradisjonen hvis alt blir gjort på en forsvarlig måte.

Saken er jo nettopp at alt ikke blir gjort på en forsvarlig måte, selv i dag.

 

Hvilke snakker du om da?

Skriftlige kontrakter hvor det er blitt gjort forbehold ved unntaktilstander.

Hvilke snakker du om da?

 

Det som er blitt nevnt? Du har nevnt at det er positivt med tilnærmet fascisme.

Thank you for proving my point.

Jeg trodde ikke poenget ditt var at du ser ut til å ønske fascisme, men pytt pytt.

Lenke til kommentar
Tull. Det er allmenn kjent at politiet begår overtramp, og derfor bør de ikke få for mye makt.

5396104[/snapback]

 

Politiets overtramp utgjør en altfor liten del av det totale årsverket til at det skal være noen grunn til bekymring.

 

Saken er jo nettopp at alt ikke blir gjort på en forsvarlig måte, selv i dag.

5396104[/snapback]

 

Sa ikke alt. Ingen gjør alt forsvarlig over lengere tid. Men politiet er ikke verre enn noen andre profersjoner.

 

Hvilke snakker du om da?

5396104[/snapback]

 

Hvilke unntakstilstander?

 

Jeg trodde ikke poenget ditt var at du ser ut til å ønske fascisme, men pytt pytt.

5396104[/snapback]

 

Og igjen; takk skal du ha. Trenger ikke fortsette for min del. Folket har fått det med seg.

Lenke til kommentar

Det er brukt enorme ressurser på Nokas-saken, og denne er ikke en liten del av det totale årsverket. I Nokas-saken brøt politiet loven. Og jeg har nettopp prøvd å forklare deg hvorfor det er ille at politiet er like ille som andre, og at dette er grunnen til at vi ikke kan gi enkeltgrupper som politiet for mye makt.

Lenke til kommentar
Det er brukt enorme ressurser på Nokas-saken, og denne er ikke en liten del av det totale årsverket. I Nokas-saken brøt politiet loven. Og jeg har nettopp prøvd å forklare deg hvorfor det er ille at politiet er like ille som andre, og at dette er grunnen til at vi ikke kan gi enkeltgrupper som politiet for mye makt.

5400948[/snapback]

 

Jeg har sagt det til deg før, og jeg sier det igjen; det blir feil å trekke frem enkeltsaker når man snakker om ulike profesjoner. Politiet gjør i aller høyeste grad - om ikke i NOKAS-saken - en veldig god jobb. Fullmakten tråden tar opp er noe politiet vil klare helt fint.

Lenke til kommentar

Skjønner jo "dilemmaet".... Men noe slik ville jo garantert hulpet til å fange blandt annet pedofile , voltektsmenn, mordere. Og det stiller ganske sterk i min bok! Så lenge man holder seg på rette side av loven så er det dessuten ikke noe problem. Har man gjort noe ulovlig så skal man bli dømt for det. Sånn er systemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...