Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*mine innlegg*

 

Noen flere her som skal få med seg fyrverkeriet på akershus festning den 28 august? tror det kan bli ekstremt vakkert, syncet med kraftige utendørs lasere og musikk fra jean michelle jarre. Men hvor mye fyrverkeri er egentlig 1 tonn? Er jo det engelsrud antyder at de kan ende opp med å bruke :O

 

Jepp! Er snakk om et drøyt tonn. Gleder meg...

 

Er det noen her som vet hvor en bør befinne seg? Antar jo at dette vil bli skutt opp fra en lekter ute i havna, men usikker på om jeg skal stå ved operaen eller aker brygge? Kanskje egentlig ett fett??

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har planer om å ta min pyrohobby noen steg videre (fra bensinbomber, Molotov cocktails, sprenging av lakk bokser, båltenning med bensin og andre brennende stoffer) til produsering av Svartkrutt, Negative-x og KN/AN"bomber"  :dribble:

 

Og hvem vet, kanskje det blir noen 1" eller 2" shells til nyttårsfeiringen evt. Pinneraketter  :whistle:

 

 

 

 

Har planer om å bestille noen kjemikalier i nærmeste fremtid  :D

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

For meg så tror jeg det blir for det meste større artikler i år. Tenker da først og fremst på batterier. Har masse airbombs, grisehyl og andre småtjafs fra tidligere år.

 

Jeg og en kompis tok frem en pakke Screamers her om dagen. Utrolig deilig å kjenne lukta av kruttrøyk igjen :p

Lenke til kommentar

Har planer om å ta min pyrohobby noen steg videre (fra bensinbomber, Molotov cocktails, sprenging av lakk bokser, båltenning med bensin og andre brennende stoffer) til produsering av Svartkrutt, Negative-x og KN/AN"bomber"  :dribble:

 

Og hvem vet, kanskje det blir noen 1" eller 2" shells til nyttårsfeiringen evt. Pinneraketter  :whistle:

 

 

 

 

Har planer om å bestille noen kjemikalier i nærmeste fremtid  :D

 

Forsiktig med å snakke om slikt. Ifjor gikk administratorene amok og holdt på å stenge tråden bare på grunn av et par innlegg hvordan man kunne lage hjemmelagde saker...

Lenke til kommentar

Har planer om å ta min pyrohobby noen steg videre (fra bensinbomber, Molotov cocktails, sprenging av lakk bokser, båltenning med bensin og andre brennende stoffer) til produsering av Svartkrutt, Negative-x og KN/AN"bomber"  :dribble:

 

Og hvem vet, kanskje det blir noen 1" eller 2" shells til nyttårsfeiringen evt. Pinneraketter  :whistle:

 

 

 

 

Har planer om å bestille noen kjemikalier i nærmeste fremtid  :D

 

KN/AN = Diesel/Fullgjødsel-bombe?

 

I tilfelle så treng du noko i klasse med dynamitt berre for å få det til å eksplodere. Det er ikkje akkurat fyrverkeri :ermm:

 

Men jau, pinnerakkettane var det som var tingen.

Så kva blir det i år... Sit med planer om Airbombs + bensin + ein litt modda potittkanon. Vi får vel sjå...

Lenke til kommentar

Skal ikke mye krutt til før du får brannskader, eller ødelegger ett par fingre...

Det som er synd, er at det er folk som driver å mekker selv, som ødelegger for alle andre som kjøper lovlig fyrverkeri, og bruker det slik det er meningen det skal brukes.

Uansett så er det ikke lov å prate om slikt her på forumet, så la oss holde en lovlig diskusjon her i tråden, så slipper vi masse mas fra mods.

 

Er det forresten noen som vet når Svea legger ut priser, og nyheter?

Lenke til kommentar

Har planer om å ta min pyrohobby noen steg videre (fra bensinbomber, Molotov cocktails, sprenging av lakk bokser, båltenning med bensin og andre brennende stoffer) til produsering av Svartkrutt, Negative-x og KN/AN"bomber" :dribble:

 

Og hvem vet, kanskje det blir noen 1" eller 2" shells til nyttårsfeiringen evt. Pinneraketter :whistle:

 

 

 

 

Har planer om å bestille noen kjemikalier i nærmeste fremtid :D

 

KN/AN = Diesel/Fullgjødsel-bombe?

 

I tilfelle så treng du noko i klasse med dynamitt berre for å få det til å eksplodere. Det er ikkje akkurat fyrverkeri :ermm:

 

Men jau, pinnerakkettane var det som var tingen.

Så kva blir det i år... Sit med planer om Airbombs + bensin + ein litt modda potittkanon. Vi får vel sjå...

 

 

KN = Kaliumnitrate

 

 

AN= Ammoniumnitrate

 

Så nei, KN/AN er ikke Dieselbombe. (men nokk snakk om det her nå, lettere å diskutere det her)

Endret av GreenRay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...