Jump to content
Sign in to follow this  
andrvas

["LØST"]Windows "nekter" å finne DVD-ROM'en

Recommended Posts

Har akkurat reinstallert Windows XP, etter et mislykket overklokkingsforsøk som førte til at noen data i systemet ble korrupt. Reparerte den Windows versjonen som var installert på harddisken, og brukte Windows CD'en til dette, selvsagt. Alt fungerte fint, fikk installert med CD'en og alt, kom inn i Windows og alt såg ut til å være normalt. Men tror du ikke at DVD-ROM'en som jeg akkurat brukte var vekk? Prøvde å sette inn CD'er, fikk ingen autostart. Sjekka også i Enhetsbehandling, var ingen DVD/CD-ROM'er der heller. Selv om kabelen var i (IDE), og BIOS fant DVD-ROM'en (Sony DVD RW U10A). Lurer på om dette er et kjent problem, og om det finnes et svar? For jeg har bare en DVD-ROM her i huset :hrm:

Edited by andrvas

Har du forsøkt og koble til andre  enheter til kontrolleren som DVD ROM'n er tilkobla?

5344523[/snapback]

Har ikke det. Fant ingen løsninger, så jeg bare ga opp og formaterte XP :p Trengtes vel uansett ;) Men nå virker ihvertfall DVD-ROM'en.

Edited by andrvas

Hadde samme problemet med den gamle CD-ROMn. Det jeg gjorde:

1. Slo av datamaskinen

2. Drog ut IDE kabelen til CD-ROMen

3. Slo på maskinen

4. Slo av maskinen

5. Koblet i CD-ROMen

6. Slo på maskinen

Da funket det fint! Håper det hjalp.

Har du forsøkt og koble til andre  enheter til kontrolleren som DVD ROM'n er tilkobla?

5344523[/snapback]

Har ikke det. Fant ingen løsninger, så jeg bare ga opp og formaterte XP :p Trengtes vel uansett ;) Men nå virker ihvertfall DVD-ROM'en.

5345479[/snapback]

*trykkte feil*

Edited by andrvas