Gå til innhold

Allround PC 16k


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg en ny PC på nyåret til ca. 16000 inkl. skjerm (19" LCD)

Jeg skal bruke den til alt omtrent, spilling, bildebehandling, videoredigering o.s.v.

Jeg vil helst ha 500GB HD plass, og da blir det sikkert 2x 250GB

AMD system er nok det jeg går for, og den skal ikke overklokkes

 

Når det gjelder skjermen blir det nok

denne eller denne

 

Jeg setter opp et system for meg selv her nå da, så får dere kommentere eller sette opp noe annet

 

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW

 

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

 

2x Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

 

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

 

Nexus Breeze Kabinett, Reduserer Støy, Perfekt luftflyt, m/500W Strømforsyning

 

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs

 

Samsung 19" LCD Syncmaster 930BF TCO-99 700:1, DVI-D, 4ms, 1280x1024

 

FX GeForce 6600GT 128MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out, Dual-DVI, Retail

 

Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler Socket A/478/754/939/940

 

Labtec Ultra Flat Keyboard, USB, PS/2

 

Logitech G5 Laser Mouse, USB

 

1x NEC DVD-brenner

1x AMD Athlon 64 X2 3800+

2x Hitachi Deskstar

1x Asus A8N-SLI Premium,

1x Nexus Breeze Kabinett,

1x Samsung 19" LCD

1x Corsair

1x XFX GeForce 6600GT

1x Zalman CNPS7000B-Cu

1x Labtec Ultra Flat

1x Logitech G5 Laser

Sum: 16.137,00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville valgt twinmos ram istedenfor de dyre brikkene der. Ville også valgt 3700+ cpu siden det er få prigrammer per i dag som utnytter dobbelt kjerne og når de kommer har sansynligvis den cpu'en gått ut på dato. Ville også valgt logitech 518 pga det er mange "barnesykdommer" på G5. Ville også gått opp til 7800Gt/X1800XL istedenfor 6600Gt. Ellers ser det bra ut.

Lenke til kommentar
Ville valgt twinmos ram istedenfor de dyre brikkene der. Ville også valgt 3700+ cpu siden det er få prigrammer per i dag som utnytter dobbelt kjerne og når de kommer har sansynligvis den cpu'en gått ut på dato. Ville også valgt logitech 518 pga det er mange "barnesykdommer" på G5. Ville også gått opp til 7800Gt/X1800XL istedenfor 6600Gt. Ellers ser det bra ut.

5343143[/snapback]

Tull! Hold deg til Corsair :thumbup: Han skulle jo bruke maskina til videoedigering, og der er det fordelaktig med dobbelkjerne. Skjermkortet blir jo begrenset av budsjettet, men jeg og ville kanskje valgt et kraftigere ett. Se på X850XT, de er skikkelig rimelig i disse dager.

Lenke til kommentar
Jeg skal bruke den til alt omtrent, spilling, bildebehandling, videoredigering o.s.v.

Jeg vil helst ha 500GB HD plass, og da blir det sikkert 2x 250GB

 

Siden du skal bruke den til videoredigering, og triksing av store filer, ville jeg nok heller gått for en

raptor disk på 73Gb, og lagt ut videosnuttene på den etterhver som jeg jobbet med dem. Jeg ville også brukt disken som OS disk, og til å ha programmer, eller i alle fall viktige programmer på.

 

Jeg tror det kunne fått det til å gå litt fortere ^^

Og heller da kjøpt en 300/400 gigger ved siden av, jeg vet dette blir rundt 1000,- dyrere, og hvordan du løser det, vet ikke jeg :p Men i alle fall så burde du tenke litt på det.

 

Jeg har den CPU kjøleren selv, og den bråker mer enn jeg trodde, den er selvfølgelig mye stillere enn den gamle boxed som jeg hadde, men allikevel, jeg var forberedt på mer. Det er en tipp topp kjøler, det er det ingen tvil om, men om den trengs når man ikke skal klokke eller noe, det vet ikke jeg. Den koster jo over 300,- Er det en pris å betale for litt mindre lyd, så ok. Dessuten så veier den mye, hvis du skal på LAN etc.

 

Du kan nok tjene noen hundrelapper på kabinettet ditt, jeg så over og fant ut at du ikke trenger mer enn 400W da tjener du jo også penger på strømregninga ^^. Hva med ett Cooler master cavalier 3?

 

Den musa du har kjøpt der vet jeg lite om, men jeg kan i alle fall anbefale MX518, jeg er storfornøyd. Dessuten så hadde jeg nok spandert på meg en musematte, ettersom man gjerne bruker musa litt når man redigerer video, med mindre man er utdannet, eller bruker programmet veldig mye, og kan alle snarveiene.

 

BTW stå på det minnet du satte opp, det er nok best for videoredigering.

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar

Raptor kan være en fordel uansett, det er mange som velger å ha det som en systemdisk nå om dagen, dette fordi den gjør det bedre i tester benchmarks. Om det virkelig er så stor forskjell som man merker, vet jeg ikke. Selv har ikke vært borti dem.

 

Når det gjelder musematte så er det mest en smakssak. Jeg er fornøyd med min fUnc surface 1030. Tror den har blitt erstattet nå BTW.

Lenke til kommentar

Har tenkt på fUnc jeg også =) tror det blir den å MX518 i stedet for bare G5

 

EDIT:

1x NEC DVD-brenner

1x AMD Athlon 64 3700+

2x Samsung SpinPoint

1x Asus A8N-SLI Premium,

1x Nexus Breeze Kabinett,

1x Corsair

1x Labtec Ultra Flat

1x Logitech MX518 Optical

1x Samsung 19" LCD

1x MSI GeForce 7800GT

 

Sum: 16.343,00

 

Ble da ikke så verst det :D

Kjøper musmatta fra en butikk i tr.heim for de hadde den ikke på pcutstyr å jeg gidder ikke bestille fra en annen butikk, da blir det mye porto

Endret av kennethaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...