Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mangler rødfarge på skjermsignal


Anbefalte innlegg

OK, denne er ganske kjip. Satt sammen en bruktkjøpt pc, som først ikke virka.

Etter utallige nullstillinger av BIOS og sånt fungerte den helt fint, og alt var bare fryd og gammen. men så forsvant rødfargen fra skjermen. prøvde å bytte skjerm, skjermkabel, skjermkort (både PCI og AGP skjermkort ble prøvd), men rødfargen ville ikke tilbake, uansett hva. Så nå har alt et blå-turkis preg. ikke bra.

 

Har også prøvd å bytte minne og prøvd uten noe annet enn det mest nødvendige koblet til, men dette ga heller ikke noe resultat. oppdaterte også bios og nullstillte den et par ekstra ganger men dette var også resultatløst... noen som har ide om hva dette kan være?

 

Oppsett:

HK: MSI 845E MAX2 V.1 (6398)

CPU: 2.26 ghz P4 Northwood

GPU: Club3D nVidia 6600GT 128MB (har prøvd flere skjermkort. molex er tilkoblet GPU på 6600GT)

RAM: 2x Apacer 512MB pc2100

PSU: Fortron Source 300W

Endret av devo_thj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da veldig rart, med tanke på at du har testet det grundig.

 

Forskjellige skjermer, skjermkort, skjermkabler og med bare det nødvendige tilkoblet?

 

Nødvendig er vel: prossessor, minne, skjermkort.

 

Da sitter vi igjen med hovedkortet min kjære Dr. Watson.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd alt som er mulig. alle mulige kombinasjoner av LCD skjermer og kabler, bortsett fra DVI-signalet... det skal jeg prøve i dag.

 

Jeg har heller ikke prøvd med en gammel CRT skjerm men siden både to og tre forskjellige skjermkort (pci/agp) ikke hjelper så tviler jeg på at det er noe galt med det som er utenfor boksen. Men dette er jo så rart siden den var fin i begynnelsen.. nei nei, får nyte romjula mens det fortsatt er noe igjen av den :)

 

EDIT: Skal også prøve å bytte prosessor.

Endret av devo_thj
Lenke til kommentar

ok folkens legg ned strids-tastaturet, jeg fant ut at det var noe galt med tilkoblingen på lcd-skjermen. med litt omstendig rotering på kabelen ble det til et ganske så lystig diskotek på skjermen. hadde egentlig følelsen av at det kunne være noe sånt, jeg mener hva kunne det ellers ha vært?

 

nei nei, gledelig jul og godt nytt år =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...