Gå til innhold

Overklokking av Pentium 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvilket hovedkort har du?

 

Du bør låse agp/pci frekvens evt pci-e/pci frekvens

 

det er også mulig du må øke v-core for å nå så langt som 4ghz...

 

hvilken kjøler bruker du? stock intel?

5338328[/snapback]

 

Så mye du skulle forklare :D

 

Lås Pci-E på 100Mhz....

 

Pci/Agp 33/66

 

Vcore på 1.5

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

fsb styrer ram frekvensen også. så bare prøv deg lit fra på fsb du. hvis du merker at noe begynner å tulle. kan du sette opp volten et lite hakk på ram og prosessor or å seo m det blir bedre. men pass på varmen. og ikke overdriv. volt på ram bør du ikke gå over 3v på uten at du vet hva du driver med. sett opp litt og litt.

 

ossn ram har du forresten?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
fsb styrer ram frekvensen også. så bare prøv deg lit fra på fsb du. hvis du merker at noe begynner å tulle. kan du sette opp volten et lite hakk på ram og prosessor or å seo m det blir bedre. men pass på varmen. og ikke overdriv. volt på ram bør du ikke gå over 3v på uten at du vet hva du driver med. sett opp litt og litt.

 

ossn ram har du forresten?

5340961[/snapback]

 

har 1024 DDR av ukjent merke. btw, stilte opp fsb til 220 mhz nå. CPU'en er da på 3,3 ghz. stabilt. Tempen er på 21 grader :thumbup:

Har tenkt å øke til 250 mhz

Lenke til kommentar

Det er spenningen som hovedsaklig bestemmer hvor varm CPUen blir. Klokkefrekvensen vil ha minimalt å si.

 

Jeg har også en 530-CPU, og så vidt jeg har merket er ikke dette en CPU som genererer noe veldig med varme. Min har jeg forøvrig på 4,12GHz (275fsb), med 1,66V Vcore.

Lenke til kommentar
Det er spenningen som hovedsaklig bestemmer hvor varm CPUen blir. Klokkefrekvensen vil ha minimalt å si.

 

Jeg har også en 530-CPU, og så vidt jeg har merket er ikke dette en CPU som genererer noe veldig med varme. Min har jeg forøvrig på 4,12GHz (275fsb), med 1,66V Vcore.

5344134[/snapback]

 

 

 

 

kult at den prosessoren kan gå opp så mye da.. Men hvilken ram har du? Holder det med KingstonValue ram (4200 533mhz) Hvilken fremgangsmåte bruker du? Jeg kan ikke klokke i min forbanna dell bios, men har du ett programm som fungerer med ett i925X brikkset?

Lenke til kommentar

Jeg kjører med en Corsair PRO XMS 512MB PC3200-brikke som følger helt opp på 275MHz uten problem. Jeg kjører med Intel 865PE-chipset. Bruker BIOS-setupen og programvaren som fulgte med hovedkortet til å overklokke den (Abit AS8-V, uGuru).

 

Jeg hadde tidligere en Kingston-brikke, PC3200. Den gikk ikke lengre enn 235 uansett om jeg endret FSB:DRAM til 5:4 eller 3:2.

 

NB: Min CPU er vannkjølt og holder ca. 10 grader under 100% last. Den tåler ikke mer enn 25-30 grader på denne frekvensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...