Gå til innhold

Project G-Spot - Gammel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen SketchUp-tegninger..

 

post-45729-1135777698_thumb.jpg

 

post-45729-1135777730_thumb.jpg

 

post-45729-1135777752_thumb.jpg

 

post-45729-1135777777_thumb.jpg

 

Okey, øverst er det originale kabinettet. Under blir et påbygg for vannkjøling og diverse annet (veit ikke helt ennå hva jeg skal bruke den ledige plassen til). Vanntanken blir som noen sikker skjønner G-en på vinduet. Navnet på kabinettet blir "G-spot" så jeg skal prøve å kutte ut et lite "-spot" i aluminium eller noe som jeg kan polere og plassere under. Rundt G-en blir det polert og børste aluminium. Håper det funker med "ut"-slangen fra pumpa utenfor kabinettet og inn i den øverste delen.

 

Fronten har jeg valgt å løse ved å lime (epoxy) fast en litt tykk ramme i front. Den må være dykk pga. at hurtigfestene til blandt annet CD-ROMen gjør at den stikker såpass langt ut. Og utenpå der skal jeg ha selveste fronten som skal festes til ramma med skruer så jeg lett kan ta av og på fronten.

 

Toppen blir helt enkel en slags pilformasjon i aluminium e.l. med ei plexiskive rundt et viftehull med nettinggrill.

 

Hva tror folket?

 

Edit: Glemte å legge til at jeg har planer om kjøpe meg en F/S og vannkjøle den! I tillegg skal harddisken vannkjøles. Blir vel til at jeg kjøper meg en radiator til. Grei idè og ha to stk., istedenfor dobbel?

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Jeg har sansen for dette prosjektet :thumbup:

Jeg liker ideen din med å lage et agent kabinet for vannnkjølinga. hva med denne typiske plexi/lexan kanten imellom etasjene? eller vil det ikke passe inn i denne moden. eller det avgjør vel du da? :hmm:

 

Hvordan skal du bygge vantanken, tipper den blit bygget av plexi elns. men det er jo en del arbeid å kute, pusse og polere. og ikke minst å bøye til selve kantene som lager dybde i tanken.

 

Foresten så kunne du prøvet å sleeve p-ata kablene med dusjslangene :D

 

Vel Vel, noe jeg glemte tro? :hmm:

Lenke til kommentar

Nei, er ikke helt fornøyd med det egentlig. Litt mer luft er fint!

Kommer ikke til å kjøpe runde kabler så jeg kommer til å bruke helt vanlig sleeving, bare klipper opp og limer. Ser like bra ut har jeg sett!

Vanntanken blir laget i plexi ja. Varmer opp plexi og legger rundt. Tenkte først på aluminium siden det er så mykt. Kanskje det er en god idè, eller kan det skape kondens?

Vurderer forresten å plassere PSUen i underkabinettet pga. faren for lekkasje. Skal ha noe materiale i bunnen i underkabinettet som absorberer opp vann. Noen tips?

 

Takk for hyggelig respons! :yes: Kjøpte meg forresten en 80mm papstvifte på 12dB som blir inntak i front.

Edit: Bare legger til at jeg skal prøve å få ordna spons!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Har litt lyst en radiator til.. Noen som vet om denne kan brukes: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=22...um=2&Catg=11566 ? Litt stor, men det fikser jeg..! :)

Eventuelt bytte ut den som nå er med denne krabaten.

5350678[/snapback]

 

Hvis du vil ha en svær radiator tror jeg heller at jeg ville gått for en slik en: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309338&cks=PLS

Dersom du har pengene så klart :) .

Den "greia" du festa bak på PSUen var, dessverre, totalt mislykket, i hvert fall etter utseendet å bedømme. Også laget i papp i tillegg :sick:

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Hva i granskauen er vitsen med en trippel raddis på en 2000+ ? Du sier jo selv at penger er noe du ikke har så alt for mye av til dette prosjektet! en singel 120mm raddis kjøler mer en godt nok.

 

Fine tegninger da :)

Lenke til kommentar

Göncz: Okey, look here: Pumpe -> Radiator -> GPU -> CPU -> Chipset -> PSU -> HD -> Pumpe ..

Leste det at når du har såpass mange blokker burde man ha mer enn èn 120mm radiator. Derfor jeg tenkte på noe større, men har forresten planer om å selge chipset-blokka. Don't need it! Penger er litt problematisk ja, har liksom ikke helt oversikt over pengebruken min. Men det skal nok gå så bra så! :p

 

Takk Abbono.. :)

Lenke til kommentar
Kommer til å bruke litt av de som følger med settet (betaling er forresten overført til selgern nå! :yes: ) og litt av Kuriyama fra Microplex. Er usikker på dimensjoner! Kommer kanskje til å sleeve litt av de også. Er forresten ikke no vannkjølingsgeni jeg heller.. ;) Men jeg er såpass sta at jeg vet jeg får det til! :p

5354065[/snapback]

Toppers, men hvilken farge skal du slereve med da? :hmm:

Lenke til kommentar

Hei.

 

Fett prosjekt må jeg si, det du har planer om ang. vann tank er jo bare helt konge da, men som de andre her har nevnt så skal det bli tøft å få til en slik G men o dog. jeg tviler ikke på at du skal klare det, noe som jeg håper at du gjør :)

 

Et lite tips som kanskje er ok å ta med seg.

En enkel og grei løsning er kanskje å bruke klar plexi 4 kant rør. skrå skjære og lime endene, på denne måten så kan du jo lage hva som helst, du kan bruke blankt plexi lim, da syns nesten ikke sjøtene heller. Vet ikke jeg men bare et løst forslag :)

Lenke til kommentar

Glisevask: greit, jeg skal prøve å forklare meg litt bedre :)

 

du vet, det er akkurat som et rundt metall rør som er hult inni, men isteden for at det er rundt så er det firkantet. det er å få kjøpt i klar plexi også. du tegner opp din G slik du vil ha den. måler opp lengder, skrå skjærer kantene (på samme måte som du lager hjørner på et kabinett) også limer du alle bitene (hjørnene) i sammen til du får den G du vil ha. Ergo så har du fått et vanntank i G utforming. siden det er bare kantene på bitene du limer så beholder du den hule vanngangen igjennom hele G`en .

 

Håper dette forklarte litt bedre.

Lenke til kommentar

Ah, skjønner! Hvor får man kjøpte disse? Må forte meg å skrive før stefaren min re-starter firewall'n.. :p

 

Edit: Holder nå på å gjøre en liten byttehandel. Mest sannsynlig blir Black Ice Extreme 1 x 120mm bytta ut i en AC radiator, "airplex EVO 240" 2 x 120mm .. :love: Gud som jeg elsker Bruktmarkedet på HW av og til!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...