KayAU Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 (endret) EDIT: Feilposta. Endret 28. januar 2006 av KayAU
KayAU Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Jeg tror cluet der å ha noen transformation spells for handen. Vil at en Bloodfly vil overleve det fallet godt. Ellers warg\shadowbeast etter som de kan hoppe ganske langt. Har ikke prøvd det selv, men tror nok det er verdt ett forsøk. 5504997[/snapback] Fann ingen bloodfly-spell...men som ein spenstig lurker klarte eg hoppet . Takkar for det geniale forslaget. Oppdaga forresten seinare at når ein får dexterity 90 eller høgare, får ein ein "acrobatics bonus", og eit veldig langt og tøft hopp (ein kastar seg framover og rullar i det ein treff bakken). Tippar eg kunne klart det med det òg. Då var eg ferdig med G2+NOTR. Fekk nesten 70 timar speletid ut av det. Ikkje verst med tanke på at eg har spelt igjennom G2 2 gongar før. Men no er det slutt. Ikkje meir Gothic på meg før 3-ern kjem. Kay
edds Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Har tenkt til og bestille dette spillet, etter og ha lest tråden. høres bra ut Men jeg har et spørsmål; hvordan foregår character creation? Har man valgmuligheter med tanke på klasse/rase? Og hvor mange slike "guilds" fins det? på forhånd takk
KayAU Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Har tenkt til og bestille dette spillet, etter og ha lest tråden. høres bra ut Men jeg har et spørsmål; hvordan foregår character creation? Har man valgmuligheter med tanke på klasse/rase? Og hvor mange slike "guilds" fins det? på forhånd takk 5516889[/snapback] Character creation var kanskje det som skuffa meg mest første gongen eg prøvde Gothic 2. Eg var vant til NWN, der ein kan site nesten ein time og konfigurere ein karakter før ein startar. I Gothic 2 får du ikkje velgje verken rase, klasse eller eller ein gong kjønn før du startar. Du går rett inn i spelet og tek rolla som den namnlause helten frå Gothic 1. Du har ligge fastklemt og nesten daud nokre dagar under ein haug med steinar, og har gløymt det meste av det du kunne. På den måten startar du med ein "blank karakter", som du formar ved å finne folk som kan lære deg forskjellige ferdigheiter. Du bruker då "learning points", som du får ved kvar level up. Eit stykke ut i historia vil du bli nødt til å slutte deg til eit guild, som er det som avgjer "klassa" di. Du har tre valg: mercenary/dragon hunter, militia soldier/paladin, novice/fire magician. Førstnemnde er ei rein fighter-klasse, nummer 2 er ei fighter-klasse med litt magi, den siste er ei rein magi-klasse. Merk at du kan lære deg mange ferdigheiter uavhengig av guild. Til dømes var trollmannen min i forrige gjennomspeling ein mester både med sverd og boge (men ikkje på langt nær sterk nok til å klare seg i nærkamp mot mange fiendar i gongen). Karakterbyggings-systemet i Gothic er veldig annleis frå andre RPG-ar, og høyrast kanskje litt stusseleg ut når ein er vant til D&D-måten å gjere det på. Men i praksis er det faktisk veldig gøy. Kay
edds Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Har tenkt til og bestille dette spillet, etter og ha lest tråden. høres bra ut Men jeg har et spørsmål; hvordan foregår character creation? Har man valgmuligheter med tanke på klasse/rase? Og hvor mange slike "guilds" fins det? på forhånd takk 5516889[/snapback] Character creation var kanskje det som skuffa meg mest første gongen eg prøvde Gothic 2. Eg var vant til NWN, der ein kan site nesten ein time og konfigurere ein karakter før ein startar. I Gothic 2 får du ikkje velgje verken rase, klasse eller eller ein gong kjønn før du startar. Du går rett inn i spelet og tek rolla som den namnlause helten frå Gothic 1. Du har ligge fastklemt og nesten daud nokre dagar under ein haug med steinar, og har gløymt det meste av det du kunne. På den måten startar du med ein "blank karakter", som du formar ved å finne folk som kan lære deg forskjellige ferdigheiter. Du bruker då "learning points", som du får ved kvar level up. Eit stykke ut i historia vil du bli nødt til å slutte deg til eit guild, som er det som avgjer "klassa" di. Du har tre valg: mercenary/dragon hunter, militia soldier/paladin, novice/fire magician. Førstnemnde er ei rein fighter-klasse, nummer 2 er ei fighter-klasse med litt magi, den siste er ei rein magi-klasse. Merk at du kan lære deg mange ferdigheiter uavhengig av guild. Til dømes var trollmannen min i forrige gjennomspeling ein mester både med sverd og boge (men ikkje på langt nær sterk nok til å klare seg i nærkamp mot mange fiendar i gongen). Karakterbyggings-systemet i Gothic er veldig annleis frå andre RPG-ar, og høyrast kanskje litt stusseleg ut når ein er vant til D&D-måten å gjere det på. Men i praksis er det faktisk veldig gøy. Kay 5517075[/snapback] Hmm... Jeg er også vant til NWN, og spesialisering av karakteren er viktig for meg. Men men, får vel kjøpe det allikevel! takk for svar
KayAU Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Hmm... Jeg er også vant til NWN, og spesialisering av karakteren er viktig for meg. Men men, får vel kjøpe det allikevel! takk for svar 5517087[/snapback] Du kjem ikkje til å angre . NWN var favoritt-rollespelet mitt til PC før eg prøvde Gothic 2, og karakterbygginga på starten var ein av dei tinga eg likte aller best. Derfor var eg veldig skeptisk til Gothic 2 etter å ha prøvd demoen. I tillegg verka kontrollane heilt elendige. Men folk som hadde prøvd det hevda hardnakka at det var dritbra, og etter å ha lest omtalen her på gamer.no, bestemte eg meg for å gi det ein sjanse. Eg bestilte det frå gamezone, og nokre dagar seinare kom det i posten. Eg satte meg ned med det tidleg på kvelden. Plutseleg var klokka halv seks på morgonen neste dag, og skepsisen var for lengst borte. Kay
edds Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Hmm... Jeg er også vant til NWN, og spesialisering av karakteren er viktig for meg. Men men, får vel kjøpe det allikevel! takk for svar 5517087[/snapback] Du kjem ikkje til å angre . NWN var favoritt-rollespelet mitt til PC før eg prøvde Gothic 2, og karakterbygginga på starten var ein av dei tinga eg likte aller best. Derfor var eg veldig skeptisk til Gothic 2 etter å ha prøvd demoen. I tillegg verka kontrollane heilt elendige. Men folk som hadde prøvd det hevda hardnakka at det var dritbra, og etter å ha lest omtalen her på gamer.no, bestemte eg meg for å gi det ein sjanse. Eg bestilte det frå gamezone, og nokre dagar seinare kom det i posten. Eg satte meg ned med det tidleg på kvelden. Plutseleg var klokka halv seks på morgonen neste dag, og skepsisen var for lengst borte. Kay 5517324[/snapback] Underlig, dette var som en nøyaktig beskrivelse av min situasjon! Karakterbygging er det jeg liker best, jeg bestiller det fra Gamezone, og NWN har vært mitt favouritt RPG! Prøvde akkurat demoen også, og er litt skeptisk, men får håpe det går med meg som med deg - at natt til torsdag/fredag blir lang
Istapp Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Skal til Valley of Mines nå. Hvilken retning på kartet er det? Btw, har hørt om dette spillet ganske mange ganger før, men har alldri prøvt det før nå. Startet for et par uker siden (har bare spillt i ny og ne).
Tror_Han_Er_Napoleon Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Aldri prøvd Gothic før, skal få tak i det nå fort som faen etter og ha lest alt det her. :!: Man tackar och bukkar!
Phantom_Lord Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Hører utrolig mye positivt om dette spillet, så jeg vurderer å kjøpe meg det! Men er det en multiplayer funksjon på det? Eller er det bare beregnet for SP?
krist2 Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Hører utrolig mye positivt om dette spillet, så jeg vurderer å kjøpe meg det! Men er det en multiplayer funksjon på det? Eller er det bare beregnet for SP? 5535430[/snapback] Der er kun SP, selv om det kunne vært utrolig kult med coop! Fordelen med at det kun er SP er jo at utviklerne har konsentrert seg kun om dette, og ikke en MP funksjon i tillegg.
Istapp Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Er på Level 25 som Paladin nå. Chapter 4. Sykt fett å springe rundt som Knight i hellig rustning med crossbow på ryggen og orc slayeren klar til bruk 2 drager utryddet, 2 igjen... (eller er det flere?) Men angående NOTR; er det ikke mulig å bestille dette fra Norge? Er jeg nødt å bestille fra USA hvis jeg skal ha engelsk versjon? Underground anyone? Kan ikke akkurat påstå at det har blitt så bra markedsført dette spillet, noe som er synd...
KayAU Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Men angående NOTR; er det ikke mulig å bestille dette fra Norge? Er jeg nødt å bestille fra USA hvis jeg skal ha engelsk versjon? Underground anyone? Kan ikke akkurat påstå at det har blitt så bra markedsført dette spillet, noe som er synd... 5600479[/snapback] Har ikkje sett det solgt her til lands...eg bestilte Gold Edition frå EBGames.com. Det vart levert med UPS til jobben min. Det kosta ei formue, men var absolutt verdt det. Dessverre ser det ikkje ut til at EBGames.com har det lenger. Men NotR er ein ypperleg ekspansjon, so det er verdt å bruke litt tid og pengar på å få tak i det. Kay
Istapp Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Offtopic: Etter at jeg la inn NOTR så har jeg et rart problem med dialogene; Hver gang jeg snakker med de nye folkene som dukker opp etter at jeg la inn expansion så er stemmene totalt fraværende! Quest log blir oppdatert, og alt det andre er normalt. De nye animasjonene og alt det andre er som det skal. Noen som har vert borti det samme? Noen råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå