Gå til innhold

Maxtor OneTouch II FireWire and USB


Nico77

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har for ca. 2 mnd. siden kjøpt meg denne harddisken. Jeg har masse fine ting på den. Men nå i det siste får jeg ikke kontakt med den, hverken på usben eller Fireware. Hva er det som er galt? Jeg har ikke noe backup av dette. Kan ikke miste dette :( . Noen der ute som kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har for ca. 2 mnd. siden kjøpt meg denne harddisken. Jeg har masse fine ting på den. Men nå i det siste får jeg ikke kontakt med den, hverken på usben eller Fireware. Hva er det som er galt? Jeg har ikke noe backup av dette. Kan ikke miste dette :( . Noen der ute som kan hjelpe meg :)

5320820[/snapback]

 

 

Jeg har hatt lignende problem med min HD, det viste seg at min USB port var ødelagt pga stor bruk. Prøv andre USB porter,evt prøv den hos andre venner for å se om samme problemet dukker opp der.

Lenke til kommentar

Stikkord: GetDataBack

 

Hadde samme problemet med min maxtor. Maxtor diskene er kjent for dette. :no::no: Bruk er program som heter GetDataBack (det finnes to versjoner av dette, et for NTFS og et for FAT). Du kan laste ned en gratis demo.

 

Med dette programmet kan du søke gjennom hardiscen for å sjekke om den kan hente ut filene. Dersom du skal ta backup av filene koster det penger. Hvis ikke du kan skaffe programmet et annet sted da.

 

Husk at du må ha et sted å legge filene.

Lenke til kommentar

Nå tok jeg å lastet ned GetDataBack, men det hjalp heller ikke. Denne finner den ikke i det hele tatt. GetDataBack kom bare opp med harddisken på pcen og D: og A:. Dette blir ikke lett. Hva gjør jeg nå evt. Tar det som garantisak og håper at de kan fikse den uten å ta bort det som ligger på den? Det går ikke. Har ikke så lyst til å betale store summer for akkurat dette.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Hadde akkurat samme problemet med en Maxtor 1, den krasjet flere ganger for meg, og til slutt hadde den samme symptomene som du nevner.

 

jeg lastet ned en demo av GetDataback, og satte den til skanne disken.

 

Må nevne, at den disken i det minste kom opp i DiskManagement, men uten at jeg fikk tilgang til den.

 

Etter at GetDataBack hadde stått og analysert disken i noen minutter, så kom den plutselig fram igjen i Utforskeren. Jeg stoppet da GetDataback, og begynte å kopiere filer ut av disken.

Etter noen minuter forsvant disken igjen, startet da GetDataBack igjen, osv osv osv .... Vet ikke hvor mange ganger jeg gjorde dette, men klarte å berge det meste på dette viset.

 

Når alt var reddet, så bestemte jeg meg for at nok var nok, og reiv opp den eksterne kassen, og tok disken ut. Den var glodvarm ! Brant meg på fingrene skikkelig !

 

Prøvde deretter å kjøre den som en vanlig disk i en filserver jeg har, men disken ble aldri stabil, så den ble til slutt kassert.

 

Har hørt andre som har hatt lignende problemer, og jeg antar at det er relatert til varme.

Lenke til kommentar

Gå til start > kontrollpanel>dministrative verktøy>diskbehandling.

Tror det er slik, sitter på en W2000 maskin nå, det er litt forskjellig fra XP.

 

Der er det et punkt hvor du kan se alle diskene dine, også de som eventuelt ikke er formatert, eller som har feil.

 

Hvis du ikke finner disken der, så er det sannsyligvis noe feil med USB eller firewire grensesnittet, og da mest sannsynlig på disken.

Lenke til kommentar

Antagelig kontrollerkortet i boxen eller en strømregulator som er gåen.

>Inne i det externe disk kabinettet er en vanlig ide/pata disk .

Ønsker du dataene dine sårt burde du demontere kabinettet og sette disken på en intern ide kontroller i pcen .

Dog du kan få problemer med garanti .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Dette er et normalt problem på hele den eksterne disk-serien til Maxtor OneTouch. Løsningen er rett og slett å bruke pengene på noe mer fornuftig fra WD, Seagate etc...

 

Bruk GetDataBack så kopier alt over hvis det går, lever tilbake disken og krev pengene tilbake.

 

Kjøp et annet merke etterpå.

Lenke til kommentar

Den funker igjen. Jeg hadde satt i feil strømforsyning til den. :hmm:

Det er bare så kult at alt funker igjen :D Så nå skal jeg ta backup av alt som er på den. Kan innrøme at dette er litt flaut, men jeg er ihvertfall glad. Og det er jo det viktigste. Jeg hadde satt i strømforsyneren til routeren (3Com). Den er kanskje så lik den til Maxtoren. God jul til dere som har prøvd å hjelpe meg da, :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...