Gå til innhold

hjelp til kjøp av nye komponenter.


Anbefalte innlegg

heisann.

 

jeg får solgt laptopen min for 8k nå, og bil gjerne få meg en ny stasjonær. Jeg tenkte jeg skulle bruke alt jeg kunne fra den gamle stasjonære. dvs. strømforsyning,hd,cdrom og cdbrenner. Jeg vil helst kjøpe et nytt kabinett som er holdbart til senere oppgradering. Jeg tror jeg helst vil kjøre amd. da blir vel socket 939 valget.

 

For å få denne pc'en til å kjøre, er det vel hovedkort,cpu,ram og grafikkort jeg trenger. er det noen som har noen bra forslag? har da 8k å bruke på pc. jeg hører jeg burde kjøpe SLI hoverdkort pga pci-e porter til skjermkort ved senere opppgradering kan være smart. noen som har forslag til komponenter? skal brukes til gaming primært.

 

(edit)HD er ca 3 år gammel..vil det sinke pc'en noe? burde kanskje ha ny hd og?

alle deler er 3 år gamle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det jeg har av komponenter jeg skal bruke, er bare cd-rom, brenner, floppy, strømforsyning og HD. aner ikke specc på HD..annet enn at den er 3 år gammel og lyder 80Gb..bryr meg om spill og spill alene, så plass kan jeg være foruten. inkl i de 8k jeg da har å bruke, skulle jeg gjerne da kjøpe kabinett,cpu,graf kort,ram.. hvis det er noe viktig jeg utelater så pls nevn det.

 

btw..alle strømforsyninger funker til alle pc'er sånn ca?

 

takk.

Endret av calle
Lenke til kommentar

Hvilken strømforsyning har du?

 

Forslag:

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 1995 kr

Hovedkort: EPoX EP-9NPAJ SLI,nForce4 SLI,Socket-939 ATX, S-ATA 2, GbLAN, DDR,PCI-Ex16 969 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 795 kr

Kabinett: Raidmax Scorpio 868 Black, Sidevindu (Uten strømforsyning) 398 kr (ok ?)

Skjermkort: Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo" 2895 kr

Totalt: 7052 kr

 

Så kan du bruke resten på dobbelkjerneprosessor, bedre minne eller kabinett.

Lenke til kommentar

tusen takk for fine svar! skal finne ut hva slags strømforsyning jeg har så fort jeg kommer meg hjem i kveld.

 

og en annen ting.. er dere enige i forslaget jeg fikk om å kjøpe SLI pga pci-e muligheter?

og forresten..kan man se på hovedkort spesifikasjoner hva slags ram som passer? skjlnner ikke helt hvordan man ser det.

 

på forhånd takk.

Endret av calle
Lenke til kommentar
ok da gjør jeg det.

tror dere hd er så gammel at den trekker performance betraktelig ned? ..eller kan jeg fint bruke den? 3 år gammel den og.

 

og forresten..ser ut som jeg kan spare litt penger på å kjøpe demovarer på komplett.

5326740[/snapback]

Du kan bruke din gamle hd,men du vil ikke få utnyttet pc`n fult ut.Nye hd`r er raskere på alle måter,tror din hd er en ATA 100.Dagens hd`r er ATA 133,og SATA ligger på 150 tror jeg.

Endret av TAS
Lenke til kommentar

før jeg kjøper noe..er det noe jeg virkelig bør passe på før jeg velger et hovedkort, eller f.eks produsent av et geforce kort, eller ram?

 

det finnes jo f.eks MSI hovedkort, og MSI geforce skjermkort..vil det si at det passer bedre samme enn et gainward ville med det hovedkortet? rent hypotestisk..

 

og burde jeg kjøpe 2 512 ram brikker, eller en 1gb brikke?

Endret av calle
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...