Gå til innhold

Grafikkort vifte på ECS 600L


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Elitegroup 600L laptop i går, og fant fort ut at noe var galt. Pc'en har to vifter, en for prosessoren, og en for grafikkortet. Grafikkort vifta starter når pc har stått på i 10 minutter, og regulerer seg aldri ned igjen, selv om det ikke er noe annet enn windows som kjører på maskinen. Jeg tok med maskinen til den butikken jeg kjøpte den hos, og der testet de ut en uåpnet 600L maskin, der de satt inn ny harddisk, cpu og ram og opplevde akkuratt samme tilfellet.

 

Det gjør for såvidt ikke no at vifta surrer og går bortsett fra at det er noe jævlig å høre på. :p Skjønner ikke hvorfor grafikkortvifta aktiveres når ingeting kjører i det hele tatt, og den kjører og kjører uten å slå seg av. Har prøvd å laste ned begge BIOS oppgraderingene som jeg fant på Elitegroup sin offisielle hjemmeside, men har fortsatt samme problem. Er det noen som klarer å se hvor feilen ligger?

 

Tror at det eneste stedet feilen kan ligge er enten i BIOS eller på selve grafikkortet/hovedkortet. Men butikken hadde jo testet på tilsvarende modell, og opplevd lignende feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...