Bellof Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 Trenger litt råd om kjøp av linse til mitt nye kamera. Sett litt på Canon EF-S 17-85 F4-5,6 USM IS. Er det andre alternativer i den prisklassen? Trenger god zoom og skal ta bilder av ting som rører på seg men også som et allround alternativ. Er fersk amatør så trenger litt hjelp. Lenke til kommentar
Grado225 Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 Trenger litt råd om kjøp av linse til mitt nye kamera. Sett litt på Canon EF-S 17-85 F4-5,6 USM IS. Er det andre alternativer i den prisklassen? Trenger god zoom og skal ta bilder av ting som rører på seg men også som et allround alternativ. Er fersk amatør så trenger litt hjelp. 5315181[/snapback] Jeg er fersk amatør selv og kjøpte nettopp et 350d. Kjøpte en Sigma 18-50mm F2.8 linse med kameraet og er veldig fornøyd. Anser dette som "allround" linsa mi. Kommer vel til å kjøpe meg en zoom og/eller en fisheye etterhvert. Linsa kostet litt over 4.000.- tror jeg. Synes det er viktig med en lyssterk linse og valgte derfor denne. Svein Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Hva er budsjettet? Hva er viktig(st)? USM (raskere fokusering), vidvinkel (mindre enn 31mm (50mm)) eller tele(mer enn 31mm(50mm) eller lysstyrke (blenderåpning)? Endret 20. desember 2005 av Snusi Lenke til kommentar
dari Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 Trenger litt råd om kjøp av linse til mitt nye kamera. Sett litt på Canon EF-S 17-85 F4-5,6 USM IS. Er det andre alternativer i den prisklassen? Trenger god zoom og skal ta bilder av ting som rører på seg men også som et allround alternativ. Er fersk amatør så trenger litt hjelp. 5315181[/snapback] Canon EF-S 17-85 F4-5,6 USM IS har fått blandet kommentarer her åp Akam. Noen elsker det, andre sier at det ikke er verdt pengene. Jeg har ikke dette objektivet selv så jeg skal ikke kommentere dette direkte. Men du sa at du ønket å ta bilder av ting som rører seg. Da bør du ha rask lukkertid. Dette er jo ikke det mest lyssterke objektivet. Det finnes alternativer som både er mer lyssterke og billigere. feks Tamron eller Sigma Problemet blir at du mister litt vidvinkel. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 Jeg bruker sigma 18-50 f2,8 og sigma 70-200 f 2,8 er godt fornøyd med begge. De kostet henholdsvis 3700 og 6700. At de er lyssterke er viktig for meg. Men det medførte at zoom linsa mi er ganske tung. Begge disse gir valuta for pengene synes jeg i forhold til canon sine tilsvarende produkter. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 Vi har et eget forum for bla. objektiver, tråden flyttes til "Digital foto og video > Objektiver, filtre, blits og utstyr" Lenke til kommentar
Bellof Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Takk for svar i tråden, ble litt klokere av det. Og beklager at jeg postet den på feil sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå