Gå til innhold

Valg av linse 350D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger litt råd om kjøp av linse til mitt nye kamera. Sett litt på Canon EF-S 17-85 F4-5,6 USM IS. Er det andre alternativer i den prisklassen?

 

Trenger god zoom og skal ta bilder av ting som rører på seg men også som et allround alternativ. Er fersk amatør så trenger litt hjelp.

5315181[/snapback]

 

Jeg er fersk amatør selv og kjøpte nettopp et 350d. Kjøpte en Sigma 18-50mm F2.8 linse med kameraet og er veldig fornøyd. Anser dette som "allround" linsa mi. Kommer vel til å kjøpe meg en zoom og/eller en fisheye etterhvert.

 

Linsa kostet litt over 4.000.- tror jeg. Synes det er viktig med en lyssterk linse og valgte derfor denne.

 

Svein

Lenke til kommentar
Trenger litt råd om kjøp av linse til mitt nye kamera. Sett litt på Canon EF-S 17-85 F4-5,6 USM IS. Er det andre alternativer i den prisklassen?

 

Trenger god zoom og skal ta bilder av ting som rører på seg men også som et allround alternativ. Er fersk amatør så trenger litt hjelp.

5315181[/snapback]

Canon EF-S 17-85 F4-5,6 USM IS har fått blandet kommentarer her åp Akam. Noen elsker det, andre sier at det ikke er verdt pengene. Jeg har ikke dette objektivet selv så jeg skal ikke kommentere dette direkte.

Men du sa at du ønket å ta bilder av ting som rører seg. Da bør du ha rask lukkertid.

 

Dette er jo ikke det mest lyssterke objektivet. Det finnes alternativer som både er mer lyssterke og billigere.

feks Tamron

eller Sigma

Problemet blir at du mister litt vidvinkel.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...