sirius Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Er det noen som vet hvordan man endrer stasjonsbokstav på harddisken, altså boote drevet. Etter innstallasjon fikk dette bokstaven I, men jeg vil endre det til C
Hårek Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Det lar seg ikke gjøre å forandre bokstav på systemdisk. Tipper at grunnen til at dette skjedde var at du strøk den gamle partisjonen og lagde en ny. Hvis du hadde nøyd deg med å formatere så ville det ikke skjedd. Tror eneste muligheten for å få Windows tilbake på C: er å reinnstallere, og da må du starte med en blank disk (ingen partisjoner) og koble vekk eventuelle andre disker. Poenget er at ingen andre primærpartisjoner må være tilstede når installasjonsprogrammet lager ny partisjon.
tosson Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Er det noen som vet hvordan man endrer stasjonsbokstav på harddisken, altså boote drevet. Etter innstallasjon fikk dette bokstaven I, men jeg vil endre det til C 5314215[/snapback] Hei Bruk Partionmagic
Ar`Kritz Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Jeg har primærpartisjoner på alle mine lagringsdisker når jeg formatterer systemdisken, men det er ikke noe problem å slette/lage nye partisjoner på den. Jeg kan for øvrig ikke anbefale å bruke partition magic til å bytte stasjonsbokstav (eller til noe annet, for den saks skyld).
Campus Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Jeg kan for øvrig ikke anbefale å bruke partition magic til å bytte stasjonsbokstav (eller til noe annet, for den saks skyld). 5314342[/snapback] Hvorfor ikke? Jeg har brukt partition magic i mange år, blant annet til å bytte stasjonsbokstaver, og har aldri hatt noe problem.
Hårek Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Jeg har primærpartisjoner på alle mine lagringsdisker når jeg formatterer systemdisken, men det er ikke noe problem å slette/lage nye partisjoner på den. 5314342[/snapback] Hvis Windows installasjonsprogram skal lage en ny systempartisjon på en blank disk så vil det lages en primærpartisjon. Men hvis det allerede finnes en primærpartisjon så vil det lages en extended partisjon. Da blir primærpartisjonen System og den nye partisjonen blir Boot. Problemet er altså ikke å lage / slette partisjoner, men det har uønskede bieffekter å få separat System og Boot partisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå