Gå til innhold

HTPC og "gammel" tv


Anbefalte innlegg

Vurderte å kjøpe en Kiss DP-558 spiller men etter å ha lest at mange har problemer med den så vurderer jeg å bygge en enkel HTPC istedet.

Problemet er at jeg har en gammel tv som ikke liker pc'er spessielt godt.

Har nemlig prøvd å koble pc'n til tv'n før og det fungerte dårlig, flimrete bilde, ingen farger og de gangene jeg fikk farger så var bildet grønnaktig.

 

Finnes det noen løsning på dette?

eller må jeg kjøpe meg prosjektor/lcd tv? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 (MCE) er bildekvaliteten over s-video dramatisk forbedret. Om du har en TV som støtter s-video så er Media Center Edition så bra at du ikke trenger å tenke på RGB scart løsninger. Riktignok har nok kvaliteten på skjermkortets TV-ut også noe å si. F.eks. har vi testet ut et Asus Extreme N6600 Silencer som ga oss veldig bra resultater.

 

Men selvfølgelig er det enda bedre med en TV som du kan koble til med DVI, VGA eller komponent...

Lenke til kommentar
I Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 (MCE) er bildekvaliteten over s-video dramatisk forbedret. Om du har en TV som støtter s-video så er Media Center Edition så bra at du ikke trenger å tenke på RGB scart løsninger. Riktignok har nok kvaliteten på skjermkortets TV-ut også noe å si. F.eks. har vi testet ut et Asus Extreme N6600 Silencer som ga oss veldig bra resultater.

 

Men selvfølgelig er det enda bedre med en TV som du kan koble til med DVI, VGA eller komponent...

5314750[/snapback]

 

Hvordan kan de gjøre dette? s-video utgangen skal jo i utgangspunktet bare ta video som sendes til skjermen normalt, skalere den til PAL, framerate-konvertere til 50Hz og interlace. Hvis man stiller inn desktoppen til 576x720@50Hz er det sikkert beste utgangspunkt, men det kan man gjøre i XP også. Jeg stiller meg utenforstående til hvordan MCE i software kan gjøre noe med de problemene som ofte eksisterer i hardware (skarphet etc)

 

mvh

Knut Inge

Lenke til kommentar
Vurderte å kjøpe en Kiss DP-558 spiller men etter å ha lest at mange har problemer med den så vurderer jeg å bygge en enkel HTPC istedet.

Problemet er at jeg har en gammel tv som ikke liker pc'er spessielt godt.

Har nemlig prøvd å koble pc'n til tv'n før og det fungerte dårlig, flimrete bilde, ingen farger og de gangene jeg fikk farger så var bildet grønnaktig.

 

Finnes det noen løsning på dette?

eller må jeg kjøpe meg prosjektor/lcd tv? ;)

5313715[/snapback]

I januar (ubekreftet) så kommer Kiss DP-600 på markedet, kan være verdt å vente på den.

Den kan man også koble eksterne harddisker til noe som er en stor fordel.

Sjekk specs her: kiss DP-600

Om du vil ha projektor til pcen så er denne ganske bra for prisen.

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...