Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lokal tilkobling, Begrenset eller ingen tilkobling


Anbefalte innlegg

Dette er en feil melding jeg har fått opp etter at jeg formaterte min datamaskin.

 

Her er fakta om min pc:

 

- Telenor adsl

- SMC EZ Card 10/100 (SMC1255TX-PF) nettverkskort

- Jeg har også et trådløst nettverks kort, men her kobler jeg meg på internet

- win xp sp2

- amd +3200

 

 

Jeg har instalert programm varen som jeg har fått fra telenor.

Jeg kan surfe med traådløst på denne maskinen, men det er det at jeg har dårlig dekning fra routeren som er i kjelleren. Derfor har jeg lagt en kabel og dette har funket veldig bra helt til nå etter jeg formaterte.

 

Kan det være brudd på kabelen som gjør dette, synes selv det kan virke rart ettersom det kommer et at jeg formaterte.

Er det bare noen enkle instillinger jeg har glemt ?

 

Takker og håper på svar :)

Endret av The Legion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en router så må du aktivere DHCP.

 

Det er mest sannsynlig at den nåværende IP'n din er 169.254.bla.bla .

 

DHCP gjør at routeren automatisk tildeler hver enkelt PC som kobler seg til en IP, og du må spesifisere at IP'n den deler ut begynner med de samme 6 sifrene som routeren gjør, altså (mest sannsynlig): 192.168.x.xxx

 

Mvh.

Lenke til kommentar
gå inn på nettverkstilkoblinger, så høgreklikker du på lokal tilkobling, elle rden tilkoblinge du bruker.

 

deretter velger du egenskaper for "internettprotokoll TCP/IP" så skjekker at alt står på motta automatisk, hvis de gjør det, så skal det fungere.

5316589[/snapback]

 

 

Dette er ok :)

 

Det med at routeren må være dhcp aktivert er den nok, ettersom jeg kan surfe med min trådløse internet ? Men ikke når jeg kobler til kabelen fra samme router.

Er det at signalet er så dårlig jeg gjør det sånn!

Lenke til kommentar
gå inn på nettverkstilkoblinger, så høgreklikker du på lokal tilkobling, elle rden tilkoblinge du bruker.

 

deretter velger du egenskaper for "internettprotokoll TCP/IP" så skjekker at alt står på motta automatisk, hvis de gjør det, så skal det fungere.

5316589[/snapback]

 

 

Dette er ok :)

 

Det med at routeren må være dhcp aktivert er den nok, ettersom jeg kan surfe med min trådløse internet ? Men ikke når jeg kobler til kabelen fra samme router.

Er det at signalet er så dårlig jeg gjør det sånn!

5318904[/snapback]

 

Jeg ville uansett ha aktivert det, hvis du ikker er sikker...

 

Jeg har en 3-4 PC-er i mitt nettverk, men jeg hadde dette problemet kun på en PC. De andre PC-ene kunne jeg surfe med - både med trådløst og kabel...

 

Mvh.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hvis du har en router så må du aktivere DHCP.

 

Det er mest sannsynlig at den nåværende IP'n din er 169.254.bla.bla .

 

DHCP gjør at routeren automatisk tildeler hver enkelt PC som kobler seg til en IP, og du må spesifisere at IP'n den deler ut begynner med de samme 6 sifrene som routeren gjør, altså (mest sannsynlig): 192.168.x.xxx

 

Mvh.

5316675[/snapback]

 

Hei!

 

Søkte litt å fant denne tården som handler om det samme problem jeg har nå, har tenkt å prøvde det du nevner her, men veit ikke hvordan jeg gjør dette.

Er ikke så flink med PC, håper du kan hjelpe meg.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Dette problemet forekommer veldig ofte på min skole, spesielt på XP maskinene på skolen. Jeg har en egen pc som jeg bruker å ta med på skolen. Den kjører Windows 2000 Pro Eng, og der kommer aldri den meldinga, den kan alltid surfe som vanlig, men på endel av XP maskinene kommer denne feilmeldingen. Også her hjemme har den kommet et par ganger på D-Link og Topcom routeren vi hadde. På den nye routeren ser det ikke ut som at denne meldinga kommer opp.

Må vel værra no muffins ja.

Lenke til kommentar

Ehm. Har du en Thompsen (eller lignende) Speed Touch? Da skal IPen være ganske snål. Det kan være at denne er feil kofigurert. Den var helt på tryne før jeg fikk meg vanlig router også. Akuratt det samme problemet. Men da satt jeg bare ADSL modemet i bridged modus og koblet på nett med router. Den beste løsningen på dette problemet har nok Telenor hvis du har dem som nettleverandør ? Ring dem på 05000

Lenke til kommentar

Har fanken meg bytta trådløs router 3 ganger nå. Men det er ikke pga den meldinga da :p. Det var pga at alle 3 slutta å funke. 1x D-Link Router og 2x Topcom.

Nå har jeg en Linksys Router med 2 antenner. Den fungerer ypperlig. Maskina mi står i kjelleren og Routern står på stua. Fungerer kjempe bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...