Gå til innhold

Slå sammen flere disker til en aktiv partisjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

hei,

etter det jeg vet er det kun mulig å sette sammen flere like disker. mulig andre vet om andre muligheter der ute...(si i fra om dere gjør det)

og du må også huske at dersom du gjør dette vil det være en stor mulighet for at alt forsvinner dersom en disk dør....

 

musa

Lenke til kommentar
hei,

etter det jeg vet er det kun mulig å sette sammen flere like disker. mulig andre vet om andre muligheter der ute...(si i fra om dere gjør det)

og du må også huske at dersom du gjør dette vil det være en stor mulighet for at alt forsvinner dersom en disk dør....

 

musa

5312817[/snapback]

 

 

Tenker du på RAID?

Når jeg er på jobb serveren ser jeg at total kapasiteten forandrer seg, fra 300 GB til 500 et par dager senere. Regner med at det er administrator som legger til mer diskplass. Denne størrelsen forandres på hver enkelt partisjon. Det blir ikke fler partisjoner.

 

Må man kjøre Server 2003 for å oppnå disse muliighetene?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

hei,

ja da tenker jeg på software raid... og det at total kapasitet har forandret seg betyr ikke nødvedigvis at han har lagt til flere disker men kansje bare gitt deg(dere eller likn) tillatelse til å se mer eller likn.

man må ikke kjøre 2003 server eller server i det hele tatt for å kunne køre raid... hvordan det gjøres googler du bare på.. finnes hundrevis av guider der ute..(how to software raid in windows xp)...

 

 

musa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...