Gå til innhold

Død maskin. PSU som har tatt juleferie?


Anbefalte innlegg

Heisann.

PC'en vil ikke starte. Jeg satt og spilte idag helt til maskinen plutselig bare slo seg av, power led lyste fortsatt. Etter det har den vært død, når jeg prøve å starte den kommer det bare en liten klikkelyd og et lite blink på USB-portene. Ellers ingen tegn til liv. Har prøvd å jumpstarte PSU og det går med ingen kabler i, men prøver jeg å sette i den firepins(gul/svart) kabelen på HK'et er det helt dødt igjen.

Kan det bare være PSU som er gåen(4 uker gammel og er en Thermaltake 430W)?

CPU'en var veldig varm etterpå så har vært inne på tanken om det er den som har tatt kvelden :( Synspunkter?

 

-SnowJogg-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet PSU på en eldre maskin og den starta opp, så regner med den ikke er problemet alikevel. Men tilbake til problemet: når jeg jumpstarter den med ledningene koblet til(ikke den 4pins'en på Hovedkortet) så starter alle viftene og diskene.. men skjermkortet starter ikke opp. Kan dette nå skyldes defekt CPU eller er det mere sannsynlig at det er hovedkort? (vet at dette ikke hører hjemme her lenger siden det ikke er PSU'en)

Kjenner heller ingen som har samme CPU-socket(754) så får ikke feilsøke:(

Lenke til kommentar
Har testet PSU på en eldre maskin og den starta opp, så regner med den ikke er problemet alikevel. Men tilbake til problemet: når jeg jumpstarter den med ledningene koblet til(ikke den 4pins'en på Hovedkortet) så starter alle viftene og diskene.. men skjermkortet starter ikke opp. Kan dette nå skyldes defekt CPU eller er det mere sannsynlig at det er hovedkort? (vet at dette ikke hører hjemme her lenger siden det ikke er PSU'en)

Kjenner heller ingen som har samme CPU-socket(754) så får ikke feilsøke:(

5312377[/snapback]

 

 

Trur da er hovedkortet ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...