Gå til innhold

Trenger forsvarstaktikker til fotball!


A.J Green

Anbefalte innlegg

God aften.

 

Imorgen er det første dag på en skoleturnering i innendørs fotball. Jeg skal representere min klasse som forsvarsspiller, noe jeg aldri har spilt før.

 

Derfor lurer jeg på om det finnes noen lure knep jeg kan bruke 1on1 når angrepsspilleren kommer mot meg...

 

Jeg mener å huske at man f.eks kan skråstille seg opp mot en vilkårlig side av motspilleren for å manipulere hvilken side han skal løpe til. Siden det vil være umulig å komme på utsiden av meg når jeg kommer opp på siden hans, motspillerens eneste valg må være å løpe til den siden jeg ikke står på, og jeg vil enkelt kunne skli inn en takling og snappe opp ballen.

 

Noen andre tilsvarende tips? De må gjerne være skitne. Jeg skyr ingen midler for å nå toppen!

Endret av Lord^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Hmm det du kan gjøre da er jo evt å bare sakse ned spilleren. Gjøre dette tidlig i kampen for å skaffe deg respekt. Da begynner spillerne å tvile og de vil gjøre feil mer enn normalt. Saksinga vil si at du bare hopper med begge bena rundt bena på spilleren. Sånn at du liksom istedet for en sklitakling vil klippe spilleren over ende. Du vil sikkert få et frispark imot, men det er en start.

 

Du kan evt også se på øynene til motspiller. Se hvilken side han ser opp mot. Da går du først til motsatt side så han tror han har lurt deg, da vil han automatisk gå til den siden han har valgt. Så bytter du side lynraskt sånn at du overrasker han og tar ballen fra han. Har bare spilt Midtbane så er ikke sikker på andre taktikker som kan passe for deg.

Lenke til kommentar

vær ufin, spark bort ballen når motstanderne har frispark i farlige overgangssituasjoner, klip motspillerne i brystvortene/taska, gå til som faan i taklingene, hyl som en barbar når du takler, vær frekk i kjeften, oppfør deg som en tulling.

 

følger du disse tipsene vil motspillerne ettervert bli redde for deg/sinte på deg, å spillenivået deres vil senkes betraktelig :)

Lenke til kommentar

Om du er forsvarspiller i innendørsfotball så er jobben din ganske grei med mindre du spiller mot noen som er veldig mye bedre enn dere i innendørsfotball. Du skal bare snappe opp ballen fra motstanderen når han er et stykke inne på deres banehalvdel og det sier du at du klarer. På innendørsfotballer på liten bane er de fleste finter bortkasta så om en person gang på gang prøver ut sitt fintereportoar så er jobben din å stå i veien og ikke være redd for å gå inn i en duell. Du må heller ikkevære redd når motstanderen skyter ballen inn mot deres mål. Når du først får ballen så skal du enten sentre den oppover eller skyte den mot mål i håp om at den enten går i mål eller at en av lagkameratene snapper opp ballen og scorer. Hva du enn gjør så ikke prøv deg på finter eller å gå soloraid. I innefotball er spillerene ofte så tett innpå hverandre at det er tilnærmet nytteløst. Med mindre du er vanvittig god eller at motstanderen er vanvittig dårlig.

 

 

 

http://video.google.com/videoplay?docid=12...287204&q=zidane

Lenke til kommentar

Jeg så den filmen tidligre i forrige uke. Han var helt vill.

 

Alle fintene tar han liksom i den skjønneste ro, og i 100% balanse!

 

Men nå må jeg ut, fotballhallen venter på meg, riktignok etter 2 timer film i Bedriftsøkonomi! Vi skal faktisk se Wall Street, handler om insidehandel. Fy faen for en fet lærer vi har!

Lenke til kommentar
Hei.

 

Hmm det du kan gjøre da er jo evt å bare sakse ned spilleren. Gjøre dette tidlig i kampen for å skaffe deg respekt. Da begynner spillerne å tvile og de vil gjøre feil mer enn normalt. Saksinga vil si at du bare hopper med begge bena rundt bena på spilleren. Sånn at du liksom istedet for en sklitakling vil klippe spilleren over ende. Du vil sikkert få et frispark imot, men det er en start.

5309636[/snapback]

HAHA! Så konge!

 

hahaha...moderator..fjern..inlegget...får..vondt..i...magen....rofl

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kanskje litt seint ute, men når du er 1on1 og du velger hvilken side du vil presse han mot, press ut mot kanten. Gjør det trangere for han og kanskje enklere for deg. Husk å hør på hva keepern har å si, og prat med lag kameratene.

5359310[/snapback]

 

Er jo og litt sent ute, men etter hva jeg har opplevd er det _ikke_ lurt å presse ut mot sida.. Kommer han seg forbi da er det mye enklere å komme seg inn mot mål for resten av spillerne er jo innpå bana.. Selvfølgelig avhenger dette av hvor resten av laget ditt er.. Som F.eks

 

Hvis du ikke er bakerste mann, og har en andreforsvarer i sikring, still deg på utsida, og press ham innover.. Det blir vanskeligere for ham, for hvis han kommer seg forbi deg, kommer bare neste forsvarer.

 

Er du derimot bakerste mann nytter det ikke med noe annet enn å klippe ham rett ned, eller avvente så lenge at han mister kontroll og du kan snappe den.

Alt avhenger av situasjonen :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

slik forsvarer du 1 on 1:

 

 

Start med å avpasse avstand til motspiller. Da må du bremse ned og ikke komme for nærme slik at motspilleren kan finte før du har kommet i forsvarspossisjon. Du avpasser avstand og fart. Så snur du deg sidelengs slik at motstanderen har færre steder og forsere. Gå ned slik at du har et lavt tyngdepunkt og tripp med beina. vær på tå hev. Vent til at motstanderen gjør en feil eller led han ut til en av sidene. Led han ut mot en av sidene.

 

 

det er også veldig effektivt med en velplassert skitakling^^

Lenke til kommentar

Eg er stoppar, og ikkje rus! Då ligge du der så et slakt. hehe. Du bør ikkje klippa ner motspillar fra begynnelsen av! Vær heller aggresiv med måte og innpåsliten. Vis at du skal vinna. Snakk å rop, då blir di meir nervøse. Men herregud, sant så di seie få deg litt respekt frå begynnelsen av! hard takling, men e kje vits me rødt kort i første takling.. Urutinert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...