Gå til innhold

Lagging / hakking, hva er forskjellen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fedorov har nok rett her.

 

Lag, from "lag behind", is a slang term for slow Internet speeds or Internet latency; Lag is sometimes due to a server problem, but more frequently due to the connection between client and server. A slow or intermittent connection may often be referred to as laggy.

 

Hakking er noe skjer lokalt hos deg, i de fleste tilfeller grunnet for lite systemkraft, klarer ikke datamaskinen å generere nok bilder i sekundet til at du får en jevn opplevelse.

Lenke til kommentar
De som sier lagging når de mener spillet hakker sier feil. Lagging er dårlig forbindelse online, høy ping. Hakking er ujevn eller generelt lav framerate.

 

Jeg hadde ihvertfall aldri hørt ordet lagging bli brukt for hakking i spill før jeg kom på dette forumet.

5307831[/snapback]

 

Fedrov is the king of lagg! :whistle:

 

*smiske* :p

Back to topic:

Lagging kan best merkes når man feks går forover i et spill også pluttselig blir dratt tilbake. Hakking er nesten like ille, men da blir man ikke dratt tilbake. Undestandeble? :hmm:

Endret av dorR
Lenke til kommentar

Lagging er noe som skjer når serveren du spiller på eller linja di er ustabil, eller hvis du har en dårlig linje.(som jeg, isdn, opplever lagg ofte :p )Man blir ganske ofte "dratt" tilbake under lagg, fordi serveren tror du er en plass, og du egentlig er lengre fram.(du(klienten) sender info om hvor du er osv for tregt til server pga dårlig linje feks).

Hakking er oftest på grunn av dårlig framerate(dårlig fps).

Lenke til kommentar
Lagging er noe som skjer når serveren du spiller på eller linja di er ustabil, eller hvis du har en dårlig linje.(som jeg, isdn, opplever lagg ofte :p )Man blir ganske ofte "dratt" tilbake under lagg, fordi serveren tror du er en plass, og du egentlig er lengre fram.(du(klienten) sender info om hvor du er osv for tregt til server pga dårlig linje feks).

Hakking er oftest på grunn av dårlig framerate(dårlig fps).

5311498[/snapback]

Flashback til da CS 1.1 var konge og vi satt på enkel ISDN linje og skulle spille. Ladet riflen og hoppet frem rundt hjørnet, plutselig står alt i ro og 4sekunder senere ser jeg at jeg ligger på bakken og kameraet zoomer ut :!:

Lenke til kommentar
Lagging er noe som skjer når serveren du spiller på eller linja di er ustabil, eller hvis du har en dårlig linje.(som jeg, isdn, opplever lagg ofte :p )Man blir ganske ofte "dratt" tilbake under lagg, fordi serveren tror du er en plass, og du egentlig er lengre fram.(du(klienten) sender info om hvor du er osv for tregt til server pga dårlig linje feks).

Hakking er oftest på grunn av dårlig framerate(dårlig fps).

5311498[/snapback]

Flashback til da CS 1.1 var konge og vi satt på enkel ISDN linje og skulle spille. Ladet riflen og hoppet frem rundt hjørnet, plutselig står alt i ro og 4sekunder senere ser jeg at jeg ligger på bakken og kameraet zoomer ut :!:

5331160[/snapback]

 

Den eneste forskjellen idag er at det ikke tar 4 sekunder før du ser at du ligger på bakken og kameraet zoomer ut. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...