Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Jeg har nå prøvd Home Premium versjonen av 5308 i endel timer på min bærbare, og det funker ganske bra på Coop Maskinen min. Den bruker endel mer minne enn XP Home, men hvordan det blir med endelig versjon av Vista gjenstår å se. Home Premium inneholder det meste en hjemmebruker kan ønske seg, og om prisen blir rett tror jeg kanskje dette vil bli den mest brukte Vista versjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg har forstått må man være msdn medlem for å teste Vista (uten crack eller slikt) og dette koster penger. Stemmer det?

 

Jeg leste i VG at min datamaskin vil være borte. Hvordan håndterer man de forskjellige partisjonene da?

5681804[/snapback]

Man kan også være CTP medlem. Og TechNet.

Lenke til kommentar

Har testa Vista build 5308 32-bit noen dager nå, hadde aldri venta at det skulle være så stabilt, til tross for at jeg kjører P4 [email protected] :) Har bare fått bluescreen to ganger, under installasjon av Daemon tools og Alcohol 120%. Stabilt ellers.

 

Den nye Vistadriveren til ATI funker perfekt med både Aero-glass og spill.

 

IE7 er fantastisk, endeligt tabs.

 

Kommer ikke til å gå tilbake til winXP.

 

Noen som har fått punkbuster til å funke med vista?

Lenke til kommentar

Har også en nyinstallert Vista som ikke overbeviser (ikke aktivert enda og blir trolig ikke det...). Har prøvd å laste ned antivirus fra de likene de har lagt ut og som regel resulterer det i bå skjerm og reinstallasjon :thumbdown:

 

Sikkert omtalt allered men hvilken antivirus fungerer med Vista (orker ikke lese 22 sider). Kanskje det finnes en side som lister kompatibel software ?

Lenke til kommentar
Har også en nyinstallert Vista som ikke overbeviser (ikke aktivert enda og blir trolig ikke det...). Har prøvd å laste ned antivirus fra de likene de har lagt ut og som regel resulterer det i bå skjerm og reinstallasjon :thumbdown:

 

Sikkert omtalt allered men hvilken antivirus fungerer med Vista (orker ikke lese 22 sider). Kanskje det finnes en side som lister kompatibel software ?

5682162[/snapback]

McAfee 8.5i beta funker visst. Jeg laster den ned nå, og skal rapportere senere.

 

http://www.mcafee.com/us/downloads/beta/mcafeebetahome.htm

 

Edit: Den funket, men jeg synes ting ble for tregt så jeg fjernet den. Det finnes andre antivirusprogrammer som folk har prøvd med varierende hell, men det kan du lese om på beta newsgruppene.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Hvis du ikke har peiling, får du vente til April da vi kan gi deg et lovlig svar. :)

5683303[/snapback]

Jeg registrerte meg som betatester på MSDN, mer vet jeg ikke :dontgetit:

Lenke til kommentar
Så det er altså sånn at alle som prøver Vista (lovlig) har betalt for å være med i et eller annet, men i april kommer gratis beta?

 

Men er det riktig at min datamaskin er borte? Hvordan håndterer man de forskjellige partisjonene da?

5683380[/snapback]

Nei, det er ikke sånn at alle med lovlig Vista betaler. Jeg betaler ikkeno' for å være med på CTP programmet. Det kunne ikke falt meg inn å betale for å hjelpe Microsoft med å finne feil. Forhåpentligvis vil det være mulig for de som vil å laste ned en beta i April, men Microsoft har forandret mening før...

 

Min datamaskin er ikke borte, men den heter Computer i Vista. De har kuttet ut "My" foran diverse ting.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
kan lese her at mange skriver at man må innstallere gjennom windows. kan noen forklare meg hva de mener med det?  :hmm:

5685156[/snapback]

I korte trekk betyr det at du først starter opp Windows XP. Deretter klargjør du en partisjon med plass til Vista og putter inn Vista DVD'en. Deretter går det meste av seg selv. Ikke legg Vista på samme partisjon som XP!

 

Da ender du opp med to Windows versjoner på maskinen, og velger hvem du skal starte under oppstart av maskinen.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Hvordan kan man bli medlem av f. eks. CTP eller noe annet som ikke koster penger for å få vista da?

5686050[/snapback]

Jeg tror ikke det er sannsynlig å komme med så seint i prosessen, men du kan gå inn på http://connect.microsoft.com/ , logge inn med MS Passport og se om det er andre beta programmer som interesserer.

 

Som nevnt er det sannsynlig at de som vil kan få prøve Vista i April, og det er jo ikke så lenge til...

 

Edit:

Jeg ser nå at Windows Starter 2007 er på listen man kan søke om å bli med på. Det er "Vista Light", og det kan kanskje være verdt å prøve å bli med for å få en fot innenfor i beta programmet :roll:

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å få igang det trådløse nettverkskortet, D-Link DWL G520 Rev B. Prøvde med nyeste drivere, uten lykke. Noen som har løsning, eller steder der de har beta-drivere? Det fungerte fint med forrige Vista verson jeg la inn på pcen(5112).

 

Det samme gjelder for AGP-driver, 10/100 LAN driver, K8 CPU Driver og USB 2 driveren. Alt dette hører til hovedkortet, ASRock Dual-SATA2.

Lenke til kommentar
Jeg sliter med å få igang det trådløse nettverkskortet, D-Link DWL G520 Rev B. Prøvde med nyeste drivere, uten lykke. Noen som har løsning, eller steder der de har beta-drivere? Det fungerte fint med forrige Vista verson jeg la inn på pcen(5112).

 

Det samme gjelder for AGP-driver, 10/100 LAN driver, K8 CPU Driver og USB 2 driveren. Alt dette hører til hovedkortet, ASRock Dual-SATA2.

5696501[/snapback]

Jeg har samme hovedkort. Jeg fikk pakket ut installasjonsfila til LAN driveren med TugZIP. Deretter var det å installere driveren fra device manager. Valgte XP driveren. Litt tungvint men...

Mulig du kan gjøre noe tilsvarende med WLAN kortet ditt.

AGP driver har jeg ikke prøvd å legge inn, det går uten. CPU driver er vel ikke klar for Vista enda, men det funker bra bortsett fra Cool'n'Quiet. USB drivere har jeg ikke trengt å legge inn. Lyd drivere ble lagt inn fra Windows update etter installasjonen, men lyden er elendig i Vista med de driverne.

AsRock kortet er kanskje litt "udde" og ikke det som først blir dekket med drivere. Det gikk adskillig glattere på den Bærbare maskinen min med litt mer standard hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...