Gå til innhold

MS Laser Mouse 6000 vs AOpen Laser


Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke poenget med så mye DPI. Den minste bevegelsen jeg greier å gjøre er nok mye mindre enn 1/100 tomme og da blir den eneste forskjellen hvor mange "pixler" pekeren skal bevege seg for hver bevegelse jeg gjør, ikke at den ene oppdager en bevegelse den andre ikke gjør. Og når de fleste også har samme responstid ser jeg ikke helt hvordan en X000 DPI mus skal være så mye bedre enn en på X00 DPI. Microsoft sin Intellieye (800 DPI) har jo vist at tall har lite å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du sier "raskt" mener du lengden musepekeren beveger seg i forhold til lengden du har flyttet selve musen eller tiden det tar fra du beveger musa til det gir utslag på pekeren ?

 

For det første kan endres på i driveren samme hvor mange DPI musa har. Det andre har vel ikke noe med DPI å gjøre.

5307033[/snapback]

 

Begge deler faktisk, men mest det første :)

Lenke til kommentar
Jeg mener det blir feil å gi MS Laser 6000 minuspoeng pga lav DPI-verdi, da dette egentlig er opp til enhver.

Jeg for min del spiller enda aktivt med min over 2 år gamle MS 3.0, og er kjempefornøyd enda, dog den er litt slitt og ødelagt og jeg har kanskje behov for en utskiftning.

Razer Diamondback med sine 1600DPI blir ALTFOR mye for meg, så den var et tabbekjøp for min del.

Men det er vel bare jeg som er fast i mine gamle vaner, da jeg har spilt Cs siden 1999, og da hadde vi ikke slike nymotens mus og tastatur.  :!:

5304865[/snapback]

Hvordan kan det faktum at en mus har overlegen teknologi/maskinvare være negativt? Og hvordan kan du si at 1600 DPI er for mye for deg? Du vet du kan stille sensitivitet både i windows og i bortimot alle spill sant?

 

Hilsen en som også har spilt cs siden 1999 :p

5305134[/snapback]

 

Synes nå det at 1600 DPI er for meget for meg, men vi er jo alle ulike.

Prøvde nok å stille ned alt av sensitivitet, både i Windows, og "ingame", og enda følte jeg at dette ikke passet for meg.

Tror ikke du helt vet hva du snakker om.

Endret av detz
Lenke til kommentar
LOL, DPI ER MEST VIKTIG DA, GÅR IKKE AN Å TREFFE UTEN MINST 2000DPI!111ELLEVE OG FOR Å IKKE SNAKKE OM 1280X1024, HVIS DU SPILLER MED OPPLØSNING LAVERE ENN DET SUGER DU SKIKKELGI I ALLE SPILL (HUSK, DU MÅ SPILLE PÅ LCDSKJERM.. DU MÅ HA BESTE SKJERMKORTET MED 16X AF OG 8X AA)

 

DPI ER SPESSIELT VIKTIG OM DU SPILLER CS I 1600X12800 (DET ER BARE NOOBZ SOM SPILLER I LAVERE OPPLØSNING ENN DETTE)

 

YEX TOTALY LOUX TEH FUNNY MISSING KEKE CAREBEARS.INC KTNXDIE

5305220[/snapback]

 

jeg bøyer meg i støvet :thumbs:

 

du glemte forresten å nevne at en kan bare glemme å ha mindre den 200fps osv ;)

 

gamere, en variant av mediafile :nei::thumbdown:

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

dere er teite, med mer dpi er det jo flere "frames" som blir tatt for hver bevegelse, og viss du har mer dpi blir det jo mer nøyaktig og "smooth"

Viss du hadde hatt 2000Dpi feks er det mye bedre uansett enn 400dpi, det som avhenger er hvilken sense du har i spill, slik oppfatter jeg det hvertfall med å ha testet Logitech G5

 

Jeg selv klarer meg meget fint med MX510 som har 800Dpi

Lenke til kommentar
dere er teite, med mer dpi er det jo flere "frames" som blir tatt for hver bevegelse, og viss du har mer dpi blir det jo mer nøyaktig og "smooth"

Viss du hadde hatt 2000Dpi feks er det mye bedre uansett enn 400dpi, det som avhenger er hvilken sense du har i spill, slik oppfatter jeg det hvertfall med å ha testet Logitech G5

 

Jeg selv klarer meg meget fint med MX510 som har 800Dpi

5319587[/snapback]

Uff så teit jeg er, og jeg som trodde at DPI sto for dots per inch, altså oppløsningen den leser underlaget med, og så er det egentlig hvilken frekvens den leser underlaget ved. :blush:

Silly me.

 

Men seriøst, mer DPI gjør den teoretisk mer nøyaktig, men jeg for min del måler ikke "smoothness" i DPI. Jeg setter en moden laser/IR leser langt over mengde DPI.

Lenke til kommentar

Det med nøyaktighet som følge av høy DPI kan man jo faktisk oppleve i spill, spesielt hvis man i likhet med meg selv foretrekker forholdsvis høy hastighet på siktingen i fps-spill (og med høy hastighet mener jeg at man ikke trenger flytte musen så langt for å flytte siktet en gitt avstand).

 

La oss si at man med en 400 DPI mus opplever at man i et fps-spill som Counter-strike ved en gitt hastighetsinnstilling på hastigheten til musen i spillet opplever at den minste avstanden man kan flytte siktet tilsvarer at man roterer 1 grad til siden (altså 1 av totalt 360 grader), forårsaket av at musen er på 400 DPI. Det er jo tross alt slik man sikter i slike spill - man roterer enten horisontalt eller vertikalt. Dersom man så skal skyte på hodet til en person på langt hold, kan man dermed oppleve at siktet pga denne inndelingen forårsaker at siktet havner enten på høyre eller venstre side av hodet, og man får altså ikke siktet rett på hodet.

 

Har man derimot 2000 DPI, vil man kunne få en fem ganger mer nøyaktig gradeinndeling ved samme hastighet på siktingen i spillet. Da vil i såfall gradeinndelingen oppleves slik at den minste avstanden man kan flytte siktet nå har blitt redusert fra 1 grad ned til kun 0,2 grader, slik at man nå med langt større sannsynlighet vil kunne treffe hodet til den tidligere nevnte personen på langt hold.

 

Bare for å komme med et eksempel på at høy DPI kan være en fordel i fps-spill. Beklager hvis jeg forklarte dette dårlig, men jeg er litt trøtt her jeg sitter. Skal faktisk køye øyeblikkelig. :p

 

edit: skriveleif underveis i "avhandlingen" min, jo.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Og det var der ordet "teoretisk" kommer inn. Praktisk talt så tror jeg at hvor moden leseren er har mye mer å si for hvor nøyaktig den er. Se f.eks på den gamle IM1.1 og den nyere og generelt sett de fleste optiske mus som er eldre enn 3-4 år. Den gamle 1.1 "skippet" på de fleste underlag og var umulig å bruke i raske FPS spill, men den nye (som har samme innmat som IM3.0) klarer det flott, og så vidt jeg har funnet ut hadde de samme DPI i sensoren. Jeg har her en optisk laptopmus som også har 800 DPI (som IM3.0), men den er mye mindre nøyaktig enn IM3.0. Så for min del kan de lansere mus med 65000 DPI, men før jeg har prøvd den og konstatert at den faktisk er bedre enn forige generasjon med lavere DPI er jeg ikke overbevist.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo en forutsetning at musen ikke skipper selvsagt. Nå har jeg ikke testet noen mus med 2000 DPI enda, men min Razer Diamondback med 1600 DPI skipper i allefall aldri (ikke som jeg har klart å merke i allefall), så lenge den brukes på en egnet musmatte.

 

Forøvrig er det vel en øvre grense for hvor mange DPI man vil kunne utnytte i praksis vil jeg tro, men hvor denne grensen går blir en annen sak. Jeg er i allefall overbevist om at den ikke befinner seg på 400 DPI. ;)

 

Tror forøvrig ikke den befinner seg på hverken 1600 eller 2000 heller, men 65000 DPI tror jeg derimot vil bli litt mer enn man noensinne vil kunne utnytte i praksis.

Lenke til kommentar
Syntes det er diggere å spille med 400dpi på i.e 3.0, en det er å emulere 400dpi på razer diamondback\plasma.

 

Syntes høy dpi i lav oppløsning er litt rart, men takler ikke høy oppløsning i gamle spill som cs, ser helt ødelagt ut etter min mening(halflife ble lagd for å se styggt ut) :>

 

menneh, drar facialcare og kjører uten driver og standard windows sens, liker formen på diamondback så godt, at det veier opp for at jeg syntes sensoren i 3.0 er mer behagelig å spille med.

 

Tviler sterkt på at intelli 3.0 ble laget med tanke på spill, ettersom den er formet som en stor murstein som er god ergonomisk. Den passet bare veldig godt til counterstrike pga det trege gameplayet i forhold til quake3\ut, derfor ble den så populær blant "cs proffer" ^^

 

Vennligst flamm meg hvis jeg er helt på jordet nu.

5306856[/snapback]

Populær i Q4 og alle andre fps spill også. fatal1ty bruker den og Voo og mange flere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...