Gå til innhold

Best av amd og intel?


bojo2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

amd til spill, jeg vet ikke om intel er bedre til "alt annet", altså kontorarbeid :p sidem det er 2800+ og intel er 2,4. . .

vet egentlig ingenting om socket A. . .

kanskje Dragavon kan komme med et supersvar :p

 

edit:

jeg så at det var feil på navnet ditt Dragavon, men serveren var så inn i h*llvettes treig!

jeg gidda rett og slett ikke å fikse på det :p

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar
AMD til spilling, definitivt. . . sånn er det bare :p

til surfing vet jeg egentlig ikke. . . hvis du bare skal surfe, så kan du jo kjøpe en billig celeron og spare en masse penger! ;)

5299396[/snapback]

 

Nå har det seg slik at jeg allerede eier begge cpu'ene og hovedkortene så sparer mest å bruke de jeg har. Så da blir det amd til spilling og intel til internet hvis ingen har andre invendinger?

 

Takker for svar så langt! :thumbup:

Endret av bojo2
Lenke til kommentar
Intelprosessoren er jo 320Mhz raskere enn amdprosessoren... Bør jeg fortsatt gå for amd'en til spill?

 

Litt vel opphengt i CPU`en her....har du samme grafikkort på begge PC`ene?

Det er jo bare å kjøre 3DMark, så får du en pekepin på hva som yter best i ditt tilfelle...

5300567[/snapback]

 

 

Hehe ja er kansje litt opphengt. Jeg har en liten haug av deler eks 1 radeon 9800pro og 1 radeon 9250 tenkte jeg kunne spørre om noen visste her inne så jeg ikke trengte å bygge om for å prøve 9800kortet på begge hovedkortene... For alt jeg vet er det kansje ingen forskjell å bry seg om. Så hvis ingen vet må jeg bare prøve begge delene.

Lenke til kommentar
Hehe ja er kansje litt opphengt. Jeg har en liten haug av deler eks 1 radeon 9800pro og 1 radeon 9250 tenkte jeg kunne spørre om noen visste her inne så jeg ikke trengte å bygge om for å prøve 9800kortet på begge hovedkortene... For alt jeg vet er det kansje ingen forskjell å bry seg om. Så hvis ingen vet må jeg bare prøve begge delene.

 

Skal du ha en maskin til spilling og en til surfing, ville jeg ha kjørt AMD`en med R9800 PRO kortet som spillemaskin og Intel :love: til multitasking (surfing).

 

Lykke til! ;)

 

EDIT:

HW har tydligvis problemer med sidene nå, så dette ble visst en dobbelpost! :dontgetit:

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Hehe ja er kansje litt opphengt. Jeg har en liten haug av deler eks 1 radeon 9800pro og 1 radeon 9250 tenkte jeg kunne spørre om noen visste her inne så jeg ikke trengte å bygge om for å prøve 9800kortet på begge hovedkortene... For alt jeg vet er det kansje ingen forskjell å bry seg om. Så hvis ingen vet må jeg bare prøve begge delene.

 

Skal du ha en maskin til spilling og en til surfing, ville jeg ha kjørt AMD`en med R9800 PRO kortet som spillemaskin og Intel :love: til multitasking (surfing).

 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Selv er jeg "svært" glad i Intel... men her har du i mine øyne bare en intel prosessor.

Det hovedkortet er bygget på ett sis brikkesett og det er ikke helt ideelt...

 

Hadde nok valgt amd settet til bruk.. og sammen med ett 9800pro er det jo ikke helt utdatert heller.. ;)

 

Edit..

Hadde delene vært mine hadde jeg solgt amd stashet og kjøpt ett brukt intel hovedkort..

Og klokket p4`n så høyt den går.. karnsje rundt 3ghz med en brukbar kjøler... :p

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Begge systemene er jo rimelig utdaterte for å si det mildt, men av de to så er AMD-oppsettet det klart minst dårlige..

Med tanke på bruk (spilling) så er AMD-systemet klart best.

Jeg støtter Npvk_x i forslaget om å selge AMD-delene til en "AMD-fan" (de gir god pris for "søpla" - Socket-A "nostalgi"?) og så kjøpe ett av de bedre i875/i865pe hk'ene og klokke Intel CPu'en ett stykke opp på 3-tallet (Ghz). Da har du ett system som også yter "bra nok" i spill (i forhold til ett socket-A system) i tillegg til at det er bedre enn ett socket-A system på det meste ellers.. Mener jeg.

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...