BigJackW 112 Report post Posted December 14, 2005 Hva brukes (linux) ubuntu til egenltig? Quote Share this post Link to post
LessThanJake 0 Report post Posted December 14, 2005 (edited) Det er et os, og du kan bruke det til alle daglige oppgaver, mye det samme som Windows og OSX. I tillegg er GNU/Linux bra egnet til andre mer spesielle oppgaver som f.eks servere, clustere, superdatamaskiner, mobiltelefoner, mediesenter, routere, osv. Det over var GNU/Linux generellt. Ubuntu er en GNU/Linux vesjon spesiellt beregnet på desktop bruk, altså et alternetiv til Windows og OSX. Edited December 14, 2005 by LessThanJake Quote Share this post Link to post
olear 31 Report post Posted December 14, 2005 Hva brukes (linux) ubuntu til egenltig? 5295444[/snapback] Hva brukes Windows XP til egentlig? Linux er et OS på lik linje med Windows, MacOS osv. Regner med at du vet hva et OS brukes til Quote Share this post Link to post
tuxerator 0 Report post Posted December 15, 2005 Jeg bruker Ubuntu til å surfe på nett med Firefox, redigere bilder i Gimp og chatte i Gaim... men det kan brukes til mye mer Quote Share this post Link to post
olefiver 20 Report post Posted December 15, 2005 Jeg bruker Ubuntu for å oppnå mine mål om verdensherredømme. Muah ha ha Quote Share this post Link to post
kyrsjo 114 Report post Posted December 15, 2005 Jeg bruker ikke ubuntu men fedora, men hadde jeg brukt ubuntu ville jeg brukt det til det samme jeg bruker fedora til - Web, Mail, musikk, programmering, noe IM, noe film-titting (selv om DVD-spilleren har overtatt dette...), og alt mulig annet som måtte falle meg inn ett øyeblikk. Quote Share this post Link to post
BigJackW 112 Report post Posted December 15, 2005 Vil ubuntu fungere bra som spille server? Quote Share this post Link to post
obotron 0 Report post Posted December 15, 2005 Vil ubuntu fungere bra som spille server? 5297706[/snapback] Til hvilke spill? Quote Share this post Link to post
ways 0 Report post Posted December 15, 2005 Vil ubuntu fungere bra som spille server? 5297706[/snapback] så lenge spillene har en linux-server utgave, ja Quote Share this post Link to post
BigJackW 112 Report post Posted December 15, 2005 Tenker å kjøre en Counter-Strike Source Dedikated server Quote Share this post Link to post
Thlom 234 Report post Posted December 15, 2005 (edited) http://www.steampowered.com/index.php?area=getsteamnow If you want to run a game server on the Internet or a private LAN, get the necessary program files here. Servers are available for both Windows and Linux operating systems: Windows HLDS Update Tool Linux HLDS Update Tool EDIT: Steam and Cs1.6 Install Guide Edited December 15, 2005 by olsen Quote Share this post Link to post
BigJackW 112 Report post Posted December 16, 2005 Pent Finnes det noen andre måter som jeg kan hoste en CS:S server på (lokalt) Quote Share this post Link to post