Gå til innhold

AMD ADA3500CGBOX, Venice eller Manchesterkjerne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, sant nok. Og la det samtidig være sagt at jeg er nok slett ikke den beste klokkeren her!

Men jeg tror i alle fall at jeg grovt sett har avslørt hva som bor i denne CPU´n.

Og det var vel ikke så mye å rope hurra for vil jeg tro?

Det kan godt hende at andre kan klare å tyne ut noe mere enn hva jeg har klart, men ettersom vCore måtte kjøres såpass høyt for å få den noenlunde stabil, så vil i alle fall ikke jeg satset på denne utgaven.

Lenke til kommentar

dette er bare en teori fra min side:

 

grunnen til at den er så kald kan være at hvis den egentlig har 2 kjerner der den ene er blitt disablet så kan det være at varmen sprer seg igjennom den disablete kjernen og gir bedre kontakt mot HSèn som igjenn fordeler varmen bedre mot vannblokken?

 

kan jeg ha rett?

Lenke til kommentar

men denne tråden har jo overskriften "Venice eller Manchesterkjerne?". . . det er ihvertfall en del av den! gidder ikke skrive alt :p

så. . . er det venice, eller er det manchester? eller var det egentlig overklokkingen denne tråden gjaldt mest om? :p

 

 

edit:

god natt! tipper dette blir siste post for denne kvelden/natten :hm:

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar

Det var synd det skrue. Men fra 2 (eller 2,2?)ghz til 2,7 er ikke så værst, men når man er bortskjemt med opteron etc.. så blir det jo ikke noe :p

 

Hva var den fulle steppingen forresten?

 

Du skulle hatt deg et bedre hk skrue, siden detn var såpass kald ved høy spenning vil jeg tro du kunne dratt den ganske langt.. Vmodde?

Lenke til kommentar

@Andy_12: Ja, tanken er jo å returnere den. Om ikke andre her vil overta den da?

Den går for en relativt billig penge, for å slippe "styr" med retur og slikt.

 

@ManagHead: Ja, litt ergelig var det jo! Isolert sett er det jo ikke så hakkende galt egentlig, men i lys av Optyen så blekner det jo litt.

Her er alle facts for CPU´n:

 

ADA3500DKA4CG

CDBHE 0541XPMW

1344576J50232.

 

Joda, jeg funderer litt i retning av et bedre hk, jeg vet jo at dette (MSI K8N Platinum) ikke er optimalt. Dessuten er jo chipsettet delvis defekt, ettersom jeg mistet to av SATA-kanalene ved en uheldig prøvemontering av kjøleren. (Knust hjørne på chipsetcore).

Nytt hk vil imidlertid bety ny "skreddersøm" av kjølere osv, og det vet jeg ikke om jeg orker / har tid til med det første.

Men innrømmer gjerne at jeg sikler litt på et DFI- eller ASUS-kort av rette slaget.

Og Netshop-butikken ligger jo bare et steinkast unna her.......

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hmm, denne tråden har vist falt ut av mine abonementer, men kom til å tenke på det nå.

Men da ble altså status at vi fortsatt ikke vet hva kjernens korrekte navn er?

 

Og klokken stoppet på ca 2,7Ghz, som jo i lys av Opteron er "dårlig". Men hvis det er en stabil klokk er det jo ikke så helt galt likevel...

 

Uansett vil jeg rette en stor takk til deg Skrue, som påtok deg å skille synsing fra fakta med testingen av denne :thumbup: .

Du kan ikke vinne lotto'n hver gang vet du :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...