Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: '95 Nissan Primera. !SOLGT! Kan slettes.


nikk0

Anbefalte innlegg

Vel. Nedslående ord gitt.

Så den ene mener at jeg bør finne finne frem kompresoren,

og den andre vinkelsliperen..

Nå har det seg sånn at jeg er jævla dårlig til å sveise,

dog, er min bror bedre, men er redd det ikke blir helt fint nok.

Må jeg rett og slett finne en som KAN det, som kan gjøre det for meg?

 

Eller greier det seg med å sandblåse og slikt som paradude sa?

Flere meninger?

5998119[/snapback]

 

 

hei det duger med sandblåsing.

sandblås slip (nulle) lakk kantene sparkle pusse. noen strøk med grunning

 

men der det er rustet hul så må det sandblåses på begge sider eventuelt kappe og sveise.

 

viktig med tynn tektyl på bakside (innside)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men seriøst, en 50 liters kompressor og en god punktblåser, og rett grunning pluss lakk holder leeeeeeenge. koster ikke skjorta og investere i slikt heller. RUST KAN FJERNES.

5994591[/snapback]

 

Seriøst så kan ikke rust fjernes men du kan holde den unna en stund...

 

Jeg slipte to kanaler en gang så blanke så jeg kunne speile meg i dem, jeg rutbehandlet dem og hadde fire lag med tectyl over til slutt "året etter begynte de å ruste på de samme steden...(rust kan ikke fjernes) "spør en platearbeider eller en biloppretter.

5994994[/snapback]

Rett og slett bare babbel. du har ikke et snev av peiling! Rust KAN fjernes, Kan du overhode forklare hvordan man får til og restaurere en gammel bil? Sveiser en proff alltid inn nye plater? no....i dont think so.......om noe ruster etter blåsing, så er blåse jobben enten for dårlig, eller dårlig utført /grunning/lakking.

Lenke til kommentar
Du er jo bare håpløs :no:  Ja en proff sveiser inn nye plater, og i dag bytter man deler i stedet for å rett feks.

 

Nei etter 15 år i bilbransjen har jeg vel ikke peiling da :whistle:

 

Lykke til

5998327[/snapback]

Helt enig. at du har x- antall år i bb har ingen betydning.Du kan alikavell ha din egen mening.

 

Snakker man om gamle biler med MYE rust (med gamle mener jeg eks 1940 mod) kan jeg love deg at en som kan tingene sine ikke kapper bort deler og bytter det ut. Er tykkelsen tilfredstillene på platene så blåses det og syrebehandles...vet du hva rust er? Retting er en helt annen sak. DU HAR FREMDELES LIKE LITE PEIL :p

Lenke til kommentar

Hvorfor utdanner man folk til overflate korrusjons faget?

 

Om du har rett,så bør du kansje ta en telefon til skolene og be dem legge ned.

 

Snikksnakk og vissvass :dribble:

 

Discovery. Ja, se på tv og lær. Eller gå på skole og lære.

 

Skal ikke kværulere i andres tråder sorry til trådstarter!!

Lenke til kommentar

Veldig fin Primera :yes:

 

Har tatt masse bilete av min egen Primera, ikkje fått overføringskabelen til PC enda, men den er ikkje langt vekke.

 

Rustskadane såg ikkje bra ut, du må ta det no før det blir enda værre.

Ellers er eg enig med Marvil, prioriter senkesett før vinge, sjølv om det vil koste ein del meir.

 

Likte felgane dine, men du må få vekk lykteviskarbeskyttarane. Det er dei svarte knottane oppe og nede på hovudlyktene. Desse har ikkje anna formål enn å passe på lykteviskarane, som du jo har fjerna.

 

Og du må ta turen inn på www.nccn.no, ein foreløpig ung Nissan-klubb med hovudvekta på Primera, men med stort potensiale ;)

Lenke til kommentar
Veldig fin Primera :yes:

 

Har tatt masse bilete av min egen Primera, ikkje fått overføringskabelen til PC enda, men den er ikkje langt vekke.

 

Rustskadane såg ikkje bra ut, du må ta det no før det blir enda værre.

Ellers er eg enig med Marvil, prioriter senkesett før vinge, sjølv om det vil koste ein del meir.

 

Likte felgane dine, men du må få vekk lykteviskarbeskyttarane. Det er dei svarte knottane oppe og nede på hovudlyktene. Desse har ikkje anna formål enn å passe på lykteviskarane, som du jo har fjerna.

 

Og du må ta turen inn på www.nccn.no, ein foreløpig ung Nissan-klubb med hovudvekta på Primera, men med stort potensiale ;)

6000815[/snapback]

 

Jeg er allerede å finne på nccn.no, med forum-nicket "nik0lai". :)

 

Vet at rusten er stygg, så den må tas så fort som mulig.

Men når jeg kjøpte bilen var det der ikke. Mistenker forrige eier for å bare

ha lakket over det, fort å galt. =/ Så det overså jeg desverre. =/

 

Felgene er jeg i grunnen også selv fornøyd med.

Og lykteviskerbeskytterne skal vekk de og, ta det med ro.

Tenkte jeg skulle ta de vekk når jeg plukker ut lysene for å lage øyelokk. :)

Lenke til kommentar

Vel, har sett litt på rusten, og det var fordekkene er ikke så ille.

Men det i bakdørene er værre.

Regner med at jeg må kappe vekk og sveise der altså..

 

Men ettersom jeg ikke er en racer på sveising selv,

lurer jeg på om jeg skal sende den inn på ett karoseriverksted.

Be dem ta det der, så er jeg sikkert på at det blir gjort ordentlig.

 

Men er det noen som vet hva sånt koster?

Har skjekket bilen HELT nå, og det jeg har funnet rust,

er de plassene bildene viser, plus en liten kvadrat-centimeter på

bagasjeromsluka. Ellers er i grunnen bilen fin, så vidt jeg ser.

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

 

Jeg så spørsmål fra deg en annen plass, men husker ikke hvor i farten, så jeg svarer her.

 

Du spurte om luftfilter som kan gi grom lyd.. Ikke er jeg noe ekspert, og ikke vet jeg hvor grom lyden blir på en Primera med 2.0 sugemotor, men hvis du finner et CAI sett beregnet til en Nissan 200SX, så burde dette kunne passe. Siden de bruker nesten samme motor i begge bilene.

 

SR20DE mot SR20DET og KA24DE eller noe i den amerikanske utgaven (uten turbo).

 

Enda enklere er selvfølgelig å finne et sett som passer din bil, og det gjør du helt sikkert hvis du kikker litt rundt på sider som selger sånt her i Norge.

 

www.modacar.com bruker å ha mye rart (en amerikansk side). www.streetdesign.no har også en del ting. Andre Primera eiere eller en importør kan sikkert også svare.

 

Per Christian Taulow f.eks. hadde jo selv en 95 Primera 4x4 med turbokonvertering som bil en periode.. Du kan sikkert sende han en e-post og spørre om luftfilter som passer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Holder nå på å lage øyelokk..

Har lagt glassfiber over lyktene, så gjennstår bare kuttingen og slikt.

MEN, hvordan skal jeg gjøre det?

 

Har tegnet ET øyelokk sånn som jeg har tenkt å ha de..

Men vist noen har noe idé, så ta gjerne å legg på et øyelokk på den andre lykta.

 

Her et bilde jeg har lagd i full fart i paint. :p Jeg suger på slikt..

post-34183-1148578639_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Holder nå på å lage øyelokk..

Har lagt glassfiber over lyktene, så gjennstår bare kuttingen og slikt.

MEN, hvordan skal jeg gjøre det?

 

Har tegnet ET øyelokk sånn som jeg har tenkt å ha de..

Men vist noen har noe idé, så ta gjerne å legg på et øyelokk på den andre lykta.

 

Her et bilde jeg har lagd i full fart i paint. :p Jeg suger på slikt..

6177363[/snapback]

 

 

Gjør som meg, lag panserforlengning i glassfiberet :w00t: ser bedre ut enn å lime de fast på lykta. Lag det sånn at du fjerner profilen, slik at kanten på panseret blir rett. I ditt tilfelle så kunne det ha vært enklere og bedre å sveise, hvordan du gjør det kan du lese i et av de siste max power bladene :thumbup:

 

test1.jpg

Lenke til kommentar

da er det jo egentli best å lage i glassfiber ja :hmm: men jeg synes det vil se best ut som jeg tegnet det, så den ser hissig ut, også kan du lage en liten glassfiberbit som du limer på blineklyset så liksom panserforlengern fortsetter dit, men husk å ikke lime den fast i skjermen, da blinkelyset mest sannsynelig trekkes ut forfra :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ombestemt meg litt nå..

Her en de nye planene:

panserforlenging%20og%20grill.jpg

Planen er rett og slett bare å lage til disse biten i glassfiber, siden jeg suger i sveising.

Så får jeg se om det holder, vist ikke for en til å sveise til meg i ettertid vist det

viser seg at jeg ikke greier å få de til å henge tilstrekkelig med lim og slikt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...