Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel og Cisco 828 g.SHDSL Router!


Anbefalte innlegg

Hei ...

 

Fikk ny linje fra Nextgentel i går. Dette er en 2312/2312 g.SHDSL. Routeren som fulgte med er en Cisco 828 g.SHDSL.

 

Problemet mitt er at jeg kjører endel programmer/servicer som gjør at jeg trenger å få konfigurert litt i routeren. Jeg vil aller helst slå av brannmuren "HELT" og så vil jeg port forwarde alle porter fra port 1 - 65535 til en bestemt PC i nettverket mitt hjemme.

 

Routeren har IP-adresse: 10.0.0.1 (Dette er min gateway).

 

Jeg fikk en beskrivelse fra nextgentel hvor det står at det er "KUN" maskinen i nettverket som har IP adresse 10.0.0.2 som har muligheten til å gå inn på routeren. Alle andre IP'er vil bli nektet tilgang. I tillegg så står det i forklaringen at man "KUN" kan bruke Telnet kommando for å gå inn på routeren.

 

Problemet mitt er det at jeg har gjort de ting som har blitt beskrevet.

Maskinen min har 10.0.0.2 og jeg kjører Telnet 10.0.0.1 .

Her får jeg opp en feilmelding at jeg ikke har tilgang til Port 23.

 

Er det noen andre som har samme router eller som har peiling/gode råd til hva som kan gjøres for å få gått inn på routeren ?

Trodde personlig at Cisco hadde webgrensesnitt på sine routere men.

 

En annen ting er det at Nextgentel kun ga meg forklaring hvordan jeg åpner enkelte porter til enkelte IP-adresse internt. Jeg trenger litt flere muligheter enn bare nettopp dette.

 

Hadde satt veldig pris på litt hjelp her :)

 

Mvh

 

-z00l-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan kanskje legge til et raskt spørsmål til:

 

Når jeg til slutt får tilgang til routeren kan jeg da f.eks NAT Forwarde 65535 porter samtidig til en bestemt PC i nettverket ?

Og hvilken kommando må jeg eventuellt bruke for å få til dette ?

 

Mvh

 

z00l

Lenke til kommentar

jeg har en cisco 871 router, er temmelig lik din, bare jeg har ethernet på WAN

 

routerene har SDM express installert standard fra cisco sin side (iallefall min)

du kan prøve å skrive https://ip-adressen til gateway

 

ellers mener jeg du kan laste ned SDM gratis fra cisco sine hjemmesider.

 

jeg har selv deaktivert brannmuren i routeren, og så lenger jeg natter portene er den jo sikker likevel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...