Gå til innhold

Win2k SP3 / fjerne iexplore?


Photons

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-04 13:39, Domino skrev:

Whats the big idea Microsoft!

iexplore ligger jo likevel der og drainer ressurser :sad:


 

Whats the big idea Domino?

 

Du har tydelig vis enten misforsått eller så har du IE i startup. IE (iexplorer.exe) ligger i utgangspunktet ingenplass og "drainer ressurser". iexplorer.exe starter ikke uten du starter MS IE.

 

men explorer.exe, kjører som default, som er noe annet iexplorer.exe. Du kan også avslutte explorer.exe for å spare minne. Da mister du sotort set "windows" (taskbar mm.) Men kan være praktisk på servere, men det er uansett ikke snakk om mer en rundt 3 mb minne og noe cpu som brukes på explorer.exe

Lenke til kommentar

Hvis jeg går på add/remove programs, og velger add/remove windows components, får jeg opp alternativet opp at jeg kan fjerne Internet Explorer. Den fjerner da IE fra startmenyen bare, og fra desktop'en. Hvis det tar for mye plass (ca 16 mb) ville jeg heller kjøpt meg en større harddisk.

 

bertie

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-04 14:59, Goldelf skrev:

Linux er bedre ja. Er ikke noe og diskutere engang.


 

Kommer ann på hva du skal bruke det til!

 

Kan du vise meg Linux på lik linje med XP/2k med tanke på musikk-produksjon? MIDI? Med ASIO drivere og f.eks Cubase SX? ... Hadde Linux klart det like "effektivt" som XP/2k, hadde jeg bytta for lenge siden!

 

Men det er dessverre ikke tilfellet (enda?)

Lenke til kommentar

Quote:


lavizh skrev (2002-09-04 16:48):


Kommer ann på hva du skal bruke det til!


Kan du vise meg Linux på lik linje med XP/2k med tanke på musikk-produksjon? MIDI? Med ASIO drivere og f.eks Cubase SX? ... Hadde Linux klart det like "effektivt" som XP/2k, hadde jeg bytta for lenge siden!


Men det er dessverre ikke tilfellet (enda?)



 

Linux klarer det minst like effektivt som win2k/xp, det er bare programmene som ikke finnes enda :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...