Gå til innhold

Software til overklokking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hvordan er det med overkokking til CPU? Er det samme som GPU? I så fall kan noen anbefale ett programm til å klokke med? Hvordan er det med tempen til en prosessor. Jeg har ikke temp måler i min så merker jeg "artifacts" før det går galt eller skjærer det seg sånn uten videre?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På mitt hovedkort så fulgte det med et program som heter Easytune 5 og jeg har gigabyte.det er det eneste jeg har brukt. Hva slags hovedkort du har..du kan jo gå inn på hjemmesida til produsenten å se om de har et eget program. Men når du har klokka den så kan jeg fortelle litt. Du får ikke artifacts når du klokker cpu`en( som jeg vet ihvertfall) men den kan bli ustabil, låser seg osv. Du kan bruke et program som heter Prime95 for å sjekke stabiliteten, du kan spille..men hvorfor klokker du ikke fra biosen?

Skrevet

klokk fra bios, så kan du bruke kalkulatoren og regne ut hvor mye mhz du får,

fsb x multiplier= mhz

pass på at fsb ikke overstiger frekvensen rammen tåler,

feks max fsb for PC3200 er 200 fordi PC3200= 400mhz/2= 200

skjønner du noe her?:p

når du ikke kommer inn i windows pga forskjellige orsaker, den låser seg i oppstart osv, kan du høyne Vcore, høyne den helt til du kommer inn,

det var bare hvordan du kan gjøre det, for hver "forbedring" burde du sjekke stabiliteten med super_pi og prime95, er det problemfritt så er det knall:D

bare husk å ikke brenn rambrikkene..

program for å sjekke info om ramhastighet cpu freq ol. bruk "CPU-Z"

good luck med klokkinga

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...