Gå til innhold

X360 karaktergivning på live delen,logikken?


bas

Anbefalte innlegg

Hadde fram til jeg skrudde på maskinen og logget meg på live tidligere i kveld ikke fått noen tilbakemeldinger i "karakterboka", altså halvveis fyllt opp med stjerner slik som de fleste andre i begynnelsen.

 

Prøver å logge meg på PGR3 og kjøre litt live igjen, men får til min store forskrekkelse beskjed om at jeg er banna.Kikker så på karakterboka mi som plutselig har fått gul farge på alle stjernene, sånn rent logisk hos meg ville jeg da tro at jeg hadde fått masse positiv feedback.Den gang ei, en eller annen gang mellom sist jeg var på live og fram til nå så har en eller flere gitt meg negativ feedback, 66% for aggresivitet og 33% for usportslig oppførsel.

 

Ikke kan jeg fatte og begripe hvorfor folk skal gi meg slik tilbakemelding, jeg anser meg som en ganske rolig og behersket spiller som er verken bedre eller værre enn noen annen.Men det som uroer meg enda mer er om slike negative tilbakemeldinger skal få meg banna fra live sånn helt uten videre, da kan man jo bare for å være kødd gi masse negativ tilbakemelding til folk man ikke liker og få folk utestengt.

 

Dessuten var det jo minimalt med info rundt karakterene man har mottatt, det står jo ikke fra hvem det er, ikke hvilket tidspunkt det var eller noe, kun en prosentvis oversikt over hva folk hadde lagt til grunn som kriterie for karaktergivningen.

 

Er det virkelig slik det fungerer altså, at man sånn helt uten videre kan bli utestengt på grunnlag av karakterer som andre har gitt deg, og som man ikke kan forsvare mot i det hele tatt?Det stod også at det ikke hadde blitt sendt noen som helst rapport på meg.Skjønner heller ikke hvorfor jeg skal få fullt opp meg gule stjerner nå feedbacken var negativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen fare, feedbacken gir bare utslag på stjernene eller "rep"'en din.

De som sier du suger, er somregel bare bitre fordi de taper.

 

Skal du bli banna, må noen anmelde deg for brudd på code of conduct, og det får du grundig beskjed om, og er svært sjelden det blir gjort noe med. Det skal MYE til.

Lenke til kommentar
Ingen fare, feedbacken gir bare utslag på stjernene eller "rep"'en din.

De som sier du suger, er somregel bare bitre fordi de taper.

 

Skal du bli banna, må noen anmelde deg for brudd på code of conduct, og det får du grundig beskjed om, og er svært sjelden det blir gjort noe med. Det skal MYE til.

5283647[/snapback]

"Prøver å logge meg på PGR3 og kjøre litt live igjen, men får til min store forskrekkelse beskjed om at jeg er banna"

 

Hmm, kanskje det er en glitch?

Lenke til kommentar

Oki, takker for feedback.Til sakens opplysning så var jeg plutselig ikke utestengt når jeg prøvde en halvtime seinere, skjønn det den som kan.

 

Har prata med en kompis som også har opplevd dette problemet, han får plutselig beskjed om at han er utestengt, men så skrur han bare av og på maskinen igjen så er han ikke utestengt lenger.Dette gjelder PGR3 det også.

 

Puh, begynte nemlig å lure på om feedbacken jeg får kunne få meg utestengt nemlig, men skjønner at det må være noen andre bugs som gjør dette :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har 5 stjerner jeg og. Men! Syns sytemet med "omtaler" er litt urettferdig. Var så uheldig å spinne rundt en motstander i PGR3 og ble etter èn omtale 100% usportslig... jaja... Her er man så forsiktig man bare klarer også blir man omtalt som 100% usportslig?? Jesus... var jo til og med snurre-rundt-gutten sin egen feil!

Lenke til kommentar

Skulle ønske Microsoft fjernet hele systemet. Snakket om det før X360 kom, at her kom folk til å straffe over en lav sko, og dessverre ble det nettopp slik. Minner om Battlefield 2, hvor det tydeligvis går sport i å straffe andre så hardt som mulig.

 

Det er vel bare å venne seg til at verden er full av brøhoder. Folk som bruker slike systemer til å straffe for å komme bedre ut selv, som straffer for uhell, og som straffer for at de er dårlige tapere. Tipper en relativt liten andel av alle "anmerkningene" faktisk er delt ut på riktig grunnlag.

 

Det positive er at systemet prøver å matche deg med folk du liker før folk du ikke liker. Så du har mindre sjanse for å møte på dem i fremtiden om de "straffer" deg.

Lenke til kommentar

Her er min lille teori om hvordan ting henger sammen.

 

Har du 5 gule stjerner har du det beste omdømme. Mindre antall stjerner er dårligere omdømme.

 

Omdømme ditt blir regnet utifra hvor mange løp/spill eller tid du har brukt online.

F.eks. 5 timer online og 3 dårlige tilbakemeldinger = 3 stjerner

20 timer online og 3 dårlige tilbakemeldinger = 5 stjerner

Er ikke sikker på hvordan utregningen er men prinsipper er slikt tror jeg.

 

La oss si at du har fått 3 dårlige tilbakemeldinger og har 3 stjerner. Så spiller du lenge og mye online, uten å få noen flere tilbakemeldinger. Da vil antall stjerner du har øke.

Lenke til kommentar

Det viktigste med feedback er jo for sin egen del da:

 

- Noen du liker veldig godt å spille med uten at du nødvendigvis vil legge dem til på vennelisten? - Gi dem positiv feedback og systemet vil prøve å matche deg med dem mest mulig online.

 

- Noen du synes er helt håpløse og som saboterer spillet, kjefter og bråker eller er genrelt drittsekker? - Gi dårlig feedback og du vil langt på vei slippe å spille med dem igjen.

 

Genialt system synes jeg; husk bare at det er viktig å gi positiv feedback også når det er noen du har veldig 'sans for' i et spill - det er primært du som gir feedbacken som får nytte av den :)

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...