Backspace_89 Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 (endret) hei. jeg har spillt Dungeon Siege spillene, og nå fikk jeg plutselig en nød til å spille et sånt spill igjen. har sjekka på nettet etter rpg'er til PC som jeg kan kjøpe de nærmeste dagene, og her det jeg fant som hørtes ut som bra spill(etter gamespot): Icewind Dale 1-2 Baldur's Gate 1-2(har runda Dark Alliance på Ps2) Fallout 1-2(detta er kongespill men har ikke finni de i butikken på en stund ) Neverwinter Nights Diablo 2 jeg har lyst på ET av disse spillene og hittil har Neverwinter Nights et lite forsprang på de andre. kan noen gi noen kommentarer til noen av disse spillene? jeg gidder ikke bruke mer enn 100-200 kroner siden det snart er jul. Endret 11. desember 2005 av Spazz
Hawkmoon Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 hei.jeg har spillt Dungeon Siege spillene, og nå fikk jeg plutselig en nød til å spille et sånt spill igjen. har sjekka på nettet etter rpg'er til PC som jeg kan kjøpe de nærmeste dagene, og her det jeg fant som hørtes ut som bra spill(etter gamespot): Icewind Dale 1-2 Baldur's Gate 1-2(har runda Dark Alliance på Ps2) Fallout 1-2(detta er kongespill men har ikke finni de i butikken på en stund ) Neverwinter Nights Diablo 2 jeg har lyst på ET av disse spillene og hittil har Neverwinter Nights et lite forsprang på de andre. kan noen gi noen kommentarer til noen av disse spillene? jeg gidder ikke bruke mer enn 100-200 kroner siden det snart er jul. 5281807[/snapback] Personlig ble jeg veldig fort lei av neverwinter nights, det ble for ensformig og ikke minst altfor lett. Diablo 2 er spesielt med expansion et veldig bra spill, selv om grafikken(oppløsningen) skuffer mange nye spillere. Personlig hadde jeg valgt BG og ID spillene, som jeg likte veldig godt. Spesielt det første icewind dale og baldurs gate 2. Men ver klar over at Baldurs gate spilla på ps2 (dark alliance) og de på pc er vidt forskjellige.. Ellers kan jeg jo nevne Divine Divinity (hei asgaard) som er et veldig bra pek & klikk spill helt på høyde med dungeon siege, og også oppfølgeren beyond divinity. Og selvfølgelig Guildwars
Backspace_89 Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Skrevet 11. desember 2005 (endret) jeg har Guild Wars og synes det er et bra spill. men har spillt det ganske lenge nå, og begynner å bli litt lei. akkurat nå står det vel mellom Diablo 2 og Icewind dale... har sett den videoanmeldelsen på Gamespot av Icewind Dale 2. er det ikke vanskelig å styre hele den gruppa på en gang? på videoen stoppet kampene mens musa på skjermen(til spilleren) rørte på seg, er det lissom en pausekamp for å gjøre taktiske trekk? OT: jeg er Fozer Hellraiser i GW, medlem av The Wailing Lords Assassins. leder Valhall for øyeblikket . Endret 11. desember 2005 av Spazz
Hawkmoon Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 jeg har Guild Wars og synes det er et bra spill.men har spillt det ganske lenge nå, og begynner å bli litt lei. akkurat nå står det vel mellom Diablo 2 og Icewind dale... har sett den videoanmeldelsen på Gamespot av Icewind Dale 2. er det ikke vanskelig å styre hele den gruppa på en gang? på videoen stoppet kampene mens musa på skjermen(til spilleren) rørte på seg, er det lissom en pausekamp for å gjøre taktiske trekk? OT: jeg er Fozer Hellraiser i GW, medlem av The Wailing Lords Assassins. leder Valhall for øyeblikket . 5282086[/snapback] Jepp, både i Icewind Dale og i Baldurs Gate spillene bruker du space tasten for å pause spillet. Da kan du gjøre taktiske trekk osv. Du kan stille slik at spillet blir pauset automatisk når det er fiender på skjermen. Jeg synest dette fungerer perfekt. Uansett - alle de spillene du og jeg har nevnt får du for omtrent 100 lappen og alle er bra spill, helt klart verdt pengene Hvis BG og ID faller i smak, bør du også vurdere Planescape Torment. Det har dårligere grafikk, men spillet er heeeelt suverent historie å gameplay messig. Pluss du kommer til å le deg i hel av sinnsykt bra dialoger.. "say that again and you'll be wearing your ass as a hat"
Backspace_89 Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Skrevet 12. desember 2005 hehe, ja jeg tror jeg kanskje kjøper Icewind Dale i første omgang. enten så kjøper jeg da i morra/om et par dager, men denne uka her har jeg 3 prøver og en innlevering, så jeg for se hva som skjer.
FJERNET111 Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Ville heller gått for Baldur's Gate serien enn Icewind Dale, da jeg mener den er flere hakk bedre. Spesielt Baldur's Gate 1 (med expansion) er skikkelig bra hvis du tåler dårlig grafikk (etter dagens standard).
Whalecore Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Jeg ville gått får NwN. Mye multiplayer, mye variasjon (det finnes hundrevis, om ikke tusenvis av spillerlagde kampanjer på nettet, noen bedre enn andre selvsagt). Bare i enspillerdelen av NwN (med expansions) har du mye spilletid, jeg syns ihvertfall at questene og de forskjellige karakterene man møtte på var veldig bra. I tillegg til enspillerdelen har du en strålendes flerspillerdel som gir uendelig mange spilletimer pga. modules (disse spillerlagde kampanjene). Du kan også pause spillet med spacebar når du vil.
santaclaw Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Icewind dale spille er gode spill, men synes Baldur's Gate II er bedre enn de. NWN er også et godt spill. Diablo synes jeg ikke var noe bra i det hele tatt. Ellers så synes jeg Arcanum er et bra spill, var så koselige folk der. Bards Tale som er litt som dark alliance bare med humor.
Invisigoth Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Baldurs gate serien er en serie du er nødt til å se på hvis du er interrisert i rpg. Vil også anbefale Torment, samme som har laget BG serien, iallefall verdt en gjennom spilling.
Piratpjokken Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Har spillt Guild Wars i 7, snart 8 måneder nå. Er fortsatt ikke det minste lei av det. Anbefales sterkt!
Aasgaard Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Ellers kan jeg jo nevne Divine Divinity (hei asgaard) som er et veldig bra pek & klikk spill helt på høyde med dungeon siege, og også oppfølgeren beyond divinity. Og selvfølgelig Guildwars 5282062[/snapback] 10 poeng til deg! I Divine Divinity og Beyond Devinity kan man dessuten også pause kamper for å dele ut komandoer med space, som i Baldur's Gate. Når det er sagt så er Baldur's Gate-spillene også to spill som rett og slett alle burde ha spilt gjennom. Icewind Dale-serien blir bare en blek "kopi" i forhold. Neverwinter Nights klarte aldri å fange meg.
santaclaw Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 litt enig med det der om Icewind dale. Men det er jo litt arti og få lage alle folkene i begynnelsen, så kan man bestemme selv hva man vil ha.
_ART_ Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Baldurs Gate 1 og 2 burde være pensun for gamere generelt. Aldri har to spill rørt så mye ved meg. og jeg har etterhvert infunnet meg med at det aldri kommer til å skje igjen.
FJERNET111 Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Baldurs Gate 1 og 2 burde være pensun for gamere generelt. Aldri har to spill rørt så mye ved meg. og jeg har etterhvert infunnet meg med at det aldri kommer til å skje igjen. 5298352[/snapback] Så sant... de to beste spillene jeg har spilt har vært Baldur's Gate 1 (med expansion) og HoMM 1. Aldri kommet spill som har gitt meg en bedre opplevelse siden. :\
Crispin Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Baldurs Gate 1 og 2 burde være pensun for gamere generelt. Aldri har to spill rørt så mye ved meg. og jeg har etterhvert infunnet meg med at det aldri kommer til å skje igjen. 5298352[/snapback] Helt enig. Så ufattelige og fantastiske spill !! Temple of Elemental Evil bør vel også nevnes. Minner mye om baldurs gate og icewind dale, med da litt hvassere grafikk og d&d versjon 3 reglene, noe som bør sies å være veldig positivt.
slash Skrevet 17. desember 2005 Skrevet 17. desember 2005 Baldurs gate 2 er et absolutt must i den lista der. Bare synd det er så jævli vanskelig å få tak i nåtildags. (om noen vet hvor det selges, vennligst ta kontakt med meg via pm!)
Kachi Skrevet 17. desember 2005 Skrevet 17. desember 2005 baldurs gate 2 pakke med throne of bhaal er tilgjengelig i fleste bergenske butikker ganske billig (vil forvente du finner dem andre byer og)
Crispin Skrevet 17. desember 2005 Skrevet 17. desember 2005 Pool of radiance 2 er også er ok rpg spill, men jeg forventer egentligt ikke at noe er enige med meg
brd Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Eg har Dungeon Siege II og GW og vurderer å kjøpe Icewind Dale
Deadringer Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 jeg ville tatt Fallout spillene. de er rett og slett geniale. om du ikke finner de er jo også Diablo spillene klassikere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå