ashwa Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Skrevet 13. desember 2005 (endret) Kan noen forklare i grove sett hva Eve går ut på hvis d ikke er quest osv .. ? 5290557[/snapback] Vel det enkleste er vel å se på hjemmesiden deres, men krot sett så kan du gjøre stort sett akuratt hva du vil, i starting systemene så er det en sikkerhets styrke som passer på at ingen flyr rundt å dreper folk ustraffa, men etter hvert som du (hvis du vil) flytter ut av start systemene på jakt etter store penger så minsker sikkerheten til det blir lovløst, der kan hvem som helst dreper hvem de vil uten serlige følger. store allianse kriger pågår over stjernesystemer og det er en masse pirater og annet lurv. Anng hva "yrker" du kan ha så kan du mikse og matche som du vil, skills som kreves i forskjellige ting krever bare tid til å trenes, og tida baseres på hvor høye stats du har i diverse. Du kan være miner og skaffe deg store miner ship, eller drive med bountyhnting, for det er store dusører på mange folk i eve. når du sprenger ett skip så mister den personen skipet sitt, så da får han utbetalt forsikring for skipet hvis det er betalt for pluss han må bruke en ny klone hvis de dreper selve pod skipet hans som er igjen etter at skipet blir sprengt. etter du sprenger noen så kan du loote dem og ta det de hadde med seg etc. kort sagt så er det enorme muligheter i eve, men alt er knytta tett opp mot risiko. her er det minst mulig npc og mest interaksjon mellom folk som teller. og det er masse muligheter for npc quests og da men det er ikke basert på det. du jobber for agenter og får bonus hvis du er rask etc Endret 13. desember 2005 av ashwa
rivaldo Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 du burde ikke velde intaki... gjør slik: minmatar -> sebiestor -> 1poeng på intelligence, 1 på perception, 2 på memory og 1 på willpoer -> rebels -> republic military school -> operations -> command -> captain training. Da starter du med frig 4, har meget gode attributes uansett hva du vil bli.
ashwa Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Skrevet 14. desember 2005 hmm jeg kommer til å satse på droner og mer support utstyr, og da har gallente de beste dronene samt skip til dronene så jeg prioriterer det nå. venter kanskje til den nye bloodlinen kommer ut. saan go hadde ganske greie stats for min bruk og så det ut til. mye oppstyr rundt den nye bloodlinen til caldari der. maks stats i alt utenom charisma. hmm
rivaldo Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 bytt bare da til å trene gallente skip, på denne måten får du også kanon start på serpentis skip som bruker gallente/minmatar skills. har selv en vindicator liggende i hangaren.
Vyper Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 (endret) Heisann, en EVE online tråd. Har spillt eve i nesten 2 år. In game går jeg under navnet Zeromancer. Spiller som solo for de meste og har et eget enmannscorp. Driver for de meste med Agentrunning. Andre Norske corp jeg vet om er. Norwegian heaven. Nordic freelancers Til de som lurer på å starte opp. Eve er ikke et spill for de utolmodige. Spesiellt i begynnelsen kan de virke veldig overveldene og når du har lite penger å små resurser så er de en kamp for å komme seg videre. Men bare hold ut fordi når du kommer inn i spillet og kanskje joiner et Corp som kan hjelpe deg, så er de egentli bare din egen fantasi som setter begrensninger på hva du kan gjøre. Pirat. Antipirat. Bountyhunter. NPC hunter. Trading. Produksjon Forskning. Agent running. Mining av asteroider. Rollespill. PvP, alt fra en mot en, til store alliancer som sloss om herredømme over store områder. I Det som skiller dette spillet mest fra andre online spill er at når du blir drept så mister du alt du hadde på skipet ditt, alle moduler, all last, og er du riktig uheldig så blir du poddet, og da er de strake veien tilbake til din forhåpentligvis oppdaterte clone. Er du ikke forsikret eller flyr et spesiellt skip med mange bra våpen så er de snakk om å miste så mye verdier at de kan ta uker å bygge seg opp igjen. ++++++ Jeg har spillt i 2 år og lærer stadig nye ting i spillet. Alt dette kan du gjøre som solo eller i et corp. Du bestemmer. Det er heller ingen XP å få for å drepe NPC eller spillere. Alt som skal til for å vinne er egen erfaring. setup på skipet ditt å organisering. Om du har vært en mnd i spillet så er de ikke umulig å å drepe en som har vært i 2 år. All trening foregår ved at man trener opp skill for å bruke forskjellige moduler eller skip. Treningen foregår i Realtime og også når du er Offline. Man setter på et skill som tar feks 2 dager å trene opp og når du er ferdig så kan du bruke modulen eller skipet. Alle skill har 5 levels og modulen, våpenet, skipet blir bedre når man trener opp skillet. OBS OBS! Dette spillet er utrolig vanedannende og tar alt de lille liv du måtte ha. Link til spillet. Eve Online Gå også hit å last ned EVE never Fades traileren. Her får du en presentasjon av spillet og får se den fantastiske grafikken. Eve Never Fades Endret 15. desember 2005 av Vyper
OlaML Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Kan noen forklare i grove sett hva Eve går ut på hvis d ikke er quest osv .. ? 5290557[/snapback] (Med fare for å repetere) Eve har også sin variant av quests (tror sammenligningen holder, har aldri spilt fantasy baserte greier). Det finnes NPC agenter som gir deg oppdrag, enten transport eller drep-div-ting. Etterhvert som du utfører de øker statusen din hos agenten og hans/hennes firma og du får tilgang på bedre agenter som har vanskeligere oppdrag med dertil høyere gevinst. I begynnelsen er de enkle og greie men Level 4 oppdrag trenger ofte en gruppe spillere med skip tilpasset spesielle roller. Det er fullt mulig å spille Eve over en lang periode helt solo, men det er selvsagt kjedelig sammenlignet med spiller interaksjonen som kan være alt fra samarbeid i asteroid mining, PvP kamp til produksjon og handel. Selv bruker jeg agent missions som en "grind" til å samle opp penger. Blir jeg lei, kan jeg tjene penger på massevis av andre måter. Produksjon og handel er en meget fascinerende del av spillet. Du kan spekulere i råvarer, moduler eller skip (kjøp lav, selg høy) eller du kan produsere de. Når en kunde skal handle er det så mye markedsinformasjon tilgjengelig at selgeren må være ganske så skarp i plassering/prising og må deretter ta til takke med redusert profitt hvis konkurransen er høy eller ta sjansen på å transportere produktene sine ut til farligere områder for deretter å selge til blodpris, men kanskje i lavere volum. Jeg har aldri vært særlig interessert i MMOs, jeg får akutt rolleyes av drager&orker og etter hva jeg har lest/hørt om andre MMOs så er PvP og marked som regel ganske så kunstige affærer. Eve må være det absolutt beste på denne siden. Selv om markedet ikke er 100% spiller styrt så er det i alle tilfeller spillerne som gjør forskjellen. Tech 2 markedet (avanserte moduler/skip som krever endel skills for å lage/bruke) er derimot 100% spiller marked (med lite unntak av endel råvarer) og er deretter grisepriset. At mange overprisede enheter selger godt betyr jo bare at kjøperen godtar verdien og at god gammeldags tilbud og etterspørsel funker. Svindel/tyveri og lignende mellom spillere er godkjent av GMs (med noen unntak) og bare det at muligheten er tilstede gir hele miljøet en meget menneskelig følelse, på godt og vondt. Det er det jeg mener gjør Eve spesielt. Det emulerer den virkelige verden på så mange nivåer. Gjør hva du vil! Men gjør det så bra du kan, for det er garantert noen andre der ute som vil stoppe deg.
StarGazer Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Husker når jeg først logget inn i EvE. Fløy rundt i ring i ca en time og forstod ingenting. Bortkastede penger tenkte jeg. Vel var det fint, men hvor var alle mobbene og questene? Logget på dagen etter for å gi det en sjanse til, og ble med i et corp hos en som hadde spillt noen uker. Først da begynte jeg å forstå litt hva EvE egentlig handler om. EvE er forskjellig fra andre mmo's på den måten at du har ingen vei som guider deg gjennom hele spillet ved hjelp av levels og quests. I det du flyr ut i rommet i EvE, så er du på egenhånd, og hva du vil gjøre er opp til deg. I teorien kan du gjøre det du vil, alt i fra mining til pirating. Du skaper dine egne mål i EvE. Du trenger litt tålmodighet i EvE ja, reising tar ofte lang tid, og trening av skills skjer i realtime. Selv om det er fullt mulig å logge inn for å bare spille en halvtime, så får du mest utbytte av å spille et par timer om gangen. Kan ihvertfall virkelig annbefale EvE viss du vil ha en mmo med litt mer enn å stå i kø for Alterac Valley, eller løpe igjennom molten core for 200 gang for 0,1% sjanse for pwnzor of might. Med Red moon rising så blir nok EvE enda bedre ja.
ashwa Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Skrevet 15. desember 2005 håhå ikke lenge til serveren er online igjen nå, men jeg satt her og lurte på hva ingame nick dere bruker? post nick hvis dere vil. hvis det er noen nybegynnere og der ute så kan vi jo alltids spille sammen litt, virker som det er greit å teamworke her
Aasgaard Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Har prøvd å foreslå det før, men med lite respons. Hadde jo vært en idé å samles i en chattkanal. "Gamer.no" hadde vi en som het for en stund siden, kan jo være en plass å samles in-game. Sjelden jeg har tid til å spille for tida, men nicket mitt er Bellerophon1.
rivaldo Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 (endret) Jeg er Royaldo(industri spec mm) og emeline cabernet(ja vet navnet, men jeg fikk den kontoen(pvp)). Her om dagen var det en bedrift som sluttet i alliansen vi kriger med. Sånn ca 2 timer før krigen slutter med denne bedrift(varer 24timer etter at de har hoppa av) kom jeg over 1 kar ifra den bedriften i empire der jeg kjører agent oppdrag. Jeg kjørte lvl4, han kjørte lvl3. Jeg kjørte Megathron han kjørte Prophecy Rett før jeg får scrambla han warper han til sola, jeg etter... sjekker lokal for å se om han har kompiser der... Ser jeg at han logger av Jaja, han er i adresse boka, legger meg ved solen og venter litt, har litt tid før bonusen på mitt mission går ut. Prater litt med folket i min bedrift, glemmer han karen, prater litt mere, trykker tilfeldigvis på local chat, ser at han er tilbake(ca 10min senere), warper til agent basen, lander rett oppå han. Lock check, scramble check, web check, orbit og ser bare skipet hans fordampe under 7 neutron blastere Var litt snill(siden hans bedrift hadde forlatt alliansen deres) og lot pod'n være. Tar dunken hans og trykker dock, og ifra der han miste skipet til stasjonen var det 0m, og jeg fikk autodock Helt ekstase å ta en logger. Særlig med min industrial karakter. Endret 16. desember 2005 av rivaldo
Uxzuigal Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Startet EVE i går men så gikk serveren ned for update, venter nå spent på at den kommer opp igjen så jeg får satt igang, dog sliter faktisk litt med tutorial, skal kjøpe en civilian shield booster men dette nekter den å gjøre Sikkert bare en bug pga. update, vi får se, gleder meg
Uxzuigal Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Heh, logget på i dag og da hadde jeg kjøpt 14 shieldboosters Noen som vet hvordan jeg resumer tutorial? Skal akkurat ut på mission men har ingen tutuorial etter jeg logget på igjen.
ashwa Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Skrevet 16. desember 2005 Heh, logget på i dag og da hadde jeg kjøpt 14 shieldboosters Noen som vet hvordan jeg resumer tutorial? Skal akkurat ut på mission men har ingen tutuorial etter jeg logget på igjen. 5301550[/snapback] gå på help, tror det er f12 eller.no du ser det på menyen til venstre uansett. der har du flere muligheter for tutorialen
Uxzuigal Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Heh, logget på i dag og da hadde jeg kjøpt 14 shieldboosters Noen som vet hvordan jeg resumer tutorial? Skal akkurat ut på mission men har ingen tutuorial etter jeg logget på igjen. 5301550[/snapback] gå på help, tror det er f12 eller.no du ser det på menyen til venstre uansett. der har du flere muligheter for tutorialen 5302211[/snapback] Hehe, problemet er at den nekter å fungere, men det er noe server problemer nå etter som jeg har forstått uansett:) Fillern' også, på mission der jeg fikk 30k ISK extra om jeg greide innen 2 timer, ser heller dårlig ut nå
Nitrius Skrevet 17. desember 2005 Skrevet 17. desember 2005 Hadde tenkt å gi EVE en ny sjanse igjen, men har problemer med å få subscribet meg, får denne meldingen her "We were unable to contact your card issuer. Several reasons may apply. Please try again later. If the problem persists then contact support" Så lurer på om noen fler her har vært borti dette? har prøvd med 2 forskjellige typer kort. Jeg som faktisk nå gledet meg litt til å teste EVE igjen..
rivaldo Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 nei har ikke det.. ps lite corp på vei fram
Zypod Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Jeg er Royaldo(industri spec mm) og emeline cabernet(ja vet navnet, men jeg fikk den kontoen(pvp)). Her om dagen var det en bedrift som sluttet i alliansen vi kriger med. Sånn ca 2 timer før krigen slutter med denne bedrift(varer 24timer etter at de har hoppa av) kom jeg over 1 kar ifra den bedriften i empire der jeg kjører agent oppdrag. Jeg kjørte lvl4, han kjørte lvl3. Jeg kjørte Megathron han kjørte Prophecy Rett før jeg får scrambla han warper han til sola, jeg etter... sjekker lokal for å se om han har kompiser der... Ser jeg at han logger av Jaja, han er i adresse boka, legger meg ved solen og venter litt, har litt tid før bonusen på mitt mission går ut. Prater litt med folket i min bedrift, glemmer han karen, prater litt mere, trykker tilfeldigvis på local chat, ser at han er tilbake(ca 10min senere), warper til agent basen, lander rett oppå han. Lock check, scramble check, web check, orbit og ser bare skipet hans fordampe under 7 neutron blastere Var litt snill(siden hans bedrift hadde forlatt alliansen deres) og lot pod'n være. Tar dunken hans og trykker dock, og ifra der han miste skipet til stasjonen var det 0m, og jeg fikk autodock Helt ekstase å ta en logger. Særlig med min industrial karakter. 5299673[/snapback] Hei, vis det er elite united corp (eecc) så er jeg med dem, vi var i ushra'khna aliancen. jeg har blitt sprengkt og podda 2 ganger av huzza folk uten å fa hevn enda... heter seth ayabro in-game foresten. har spilt spille i 3 månder nå.
rivaldo Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 nei det var de som forsvant før dere. epicenter? husker ikke. fyren sa aldri noe til meg, jeg sa aldri noe tilbake. var siste gang jeg så han.
ashwa Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Skrevet 1. januar 2006 Alle nordmenn so mstarter eve bør kommer seg til norwegian kanalen, der er det dere finner andre landsmenn. håper snart det dukker opp en seriøs norsk corporation også snart
rivaldo Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 norwegianheaven, her er corp info: Hel Norsk corp med voksne folk som har lav moral, vi er travelt opptatt med å bygge oss opp og ha det hyggelig sammen. Join oss gjerne i kanal NHP for en samtale 53 medlemmer, corp et medlem av foundation alliansen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå