Gå til innhold

salg over nettet

toregro

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis jeg skal selge noe over nettet, hva er den sikreste måten å gjøre dette på, både for selger og kjøper? postoppkrav kanskje? vil gjerne gjøre det billigst mulig for begge parter også.. takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Postoppkrav er sikkert når du selger, men ikke når du kjøper. Da kan de putte gråstein i pakken som du løser ut for 500 kr, veldig surt.

En kamerat av meg ble nettopp svindlet for 2000 kr da han skulle kjøpe en PS2 med mange spill over finn.no, så du finner svindlere over alt.

Egentlig går det hele ut på om du stoler på personen du handler hos. Handler du på en stor nettside, der folk har poeng og kommentarer er kan du sikte deg inn på en som har fått positiv omtale og mange poeng, framfor folk du aldri har hørt om. Selv har jeg gjort mange handler på nett, og aldri opplevd svindel/noen som ikke hold avtalen.

Føl deg fram :)

Edit: Vups.. Så ikke at det var du som var selger :blush:

Endret av Agres
Skrevet

Det du kan gjøre er å sende en mail, hvor navn på kjøper, selger, pris og vare blir beskrevet. Noe alla det du får når du kjøper fra nettbutikker.

Under skriver du at du ønsker svar på mailen, og at svar på mailen regnes som at motparten aksepterer betingelsene. Dette vil sånn som jeg forstår det, gjelde som en kontrakt mellom dere.

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Har nettopp, igår, handlet en NES på qxl. Selger har gode merknader men fikk fremdeles adressen hans tilfelle ting skal "forsvinne". Dette kan virke litt rart men nå om dagen kan man ikke stole på sin egen bestemor, langt mindre folk på nettet. Skal nok gå bra, for fyren virket veldig seriøs.

Ta forhåndsregler så er du langt på vei.

Endret av kverna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...