Gå til innhold

Beste Live Album


MarkusG

Anbefalte innlegg

Mange bre forslag, men jeg holder en knapp på Slipknot sitt nye livealbum som heter 9.0. Metal er så sinnsykt bra live i forhold til andre musikktyper.

5277613[/snapback]

1. Slipknot er egnetlig ikke et representativt band for metal i det hele tatt. Sjangermessig så blir de reffert til som "crossover"

2. Metal har nok mye energi live, men det er ikke bare det livemusikk handler om. Tipper også punk-band greier å piske opp mist like mye energi...

3. Har ikk hørt denne platen, men sett/hørt noe klipp her og der, og det er liten tvil om at dette bandet er en av de mest energiske der ute...

 

Eksos: Live in Pompeii er en DVD, ikke et album/CD

5277825[/snapback]

Så er Slipknot tull tøys og teater. Med 2 nisser som onanerer nesa si og hopper rundt og gjør ikke annet enn å "spille trommer" (herregud de har jo en utmerket trommis i Joey) så er det vel en del i publikum som begynner å le av hvor tragisk denne nu-metal latterligheten kalt Slipknot er og begynner å le og får rykninger og med andre ord bevegelser. Også sprer det seg.

 

Jeg vil si at Accept - Staying A Life er den beste live plata.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maiden? Overdubs galore jo!

5278073[/snapback]

dummeste jeg noensinne har hørt. du har aldri hvert på en maiden konsert skjønner jeg.. bruce dickinson kan faktisk synge og har null grunn til å måtte dubbe over på live album.

 

 

ps:

ta en titt på rock in rio dvd'en. presterer du alikevel å påstå at det er dubbing kan du enkelt og greit ta deg ei bolle.

 

vil foresten ta med denne godskiva også:

one_crimson_night.jpg

Lenke til kommentar
Maiden? Overdubs galore jo!

5278073[/snapback]

dummeste jeg noensinne har hørt. du har aldri hvert på en maiden konsert skjønner jeg.. bruce dickinson kan faktisk synge og har null grunn til å måtte dubbe over på live album.

 

 

ps:

ta en titt på rock in rio dvd'en. presterer du alikevel å påstå at det er dubbing kan du enkelt og greit ta deg ei bolle.

5282803[/snapback]

Jeg regner med du har Live After Death? Det står jo faktisk i coveret. Fullt av overdubs, øvingsopptak, etc. Dickinsons deler på den låta de synger duett på er f.eks tatt opp på et soundcheck, der de recorda til de fikk det bra nok. Men som sagt, alt dette står om i bookleten. Maiden Japan har også mye overdubs.

 

Rock In Rio har ikke overdubs, men et refreng hvor vokalen forsvant så de kopierte vokalen fra refrenget før.

 

Angående Thin Lizzy - Live and Dangerous så siterer jeg Tony Visconti (som produserte plata):

 

We spent a few days re-recording a few vocals. It went very well. Once we established a sound and a system to do this, Phil suggested that we might as well redo all the vocals. So we did. Then we noticed that Gorham and Robertson were not on mic for backing vocals half the time. If you listen closely you can hear Phil doubling the backing vocals at the same time he was singing lead! Then Phil realized that he'd missed a few notes on the bass when he was singing live. Could we replace some bass parts? "Of course!" I said. We did. The bass was harder and more precise and so ALL the bass parts were replaced. In walked Scott Gorham and Brian Robertson. Since it was so easy to replace Phil's parts, could they redo theirs? "Of course!" But now it was obvious that this was not completely live anymore. The guitars, bass and vocals were replaced -- just Downey's drums and the audience reaction were left! Fortunately Downey liked his playing and we kept ALL the drums.
Lenke til kommentar
Thin Lizzy - Live & Dangerous. Blir det klarere enn dette, blir jeg blind.

 

Enig med Mr.Crowley.....bedre live-album finnes ikke. Forøvrig en av de siste ekte live-innspillingene. Dagens live-album er jo mixa så mye at de like gjerne kunne ha vært et reit studio album....

mvh

Pantera

5275207[/snapback]

 

Enig så det holder, men ekte og ekte....det er nok foretatt omfattende overdubs på det albumet. Likefullt verdens beste live-album.

 

T'Weed

 

Edit: lese alle postene før jeg svarer, kanskje.....

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
@Glint:

skumle greier, med tanke på at det ikke står piip om det på Live after Death skiva/koveret mitt  :roll:

 

 

Rock In Rio har ikke overdubs, men et refreng hvor vokalen forsvant så de kopierte vokalen fra refrenget før

må si jeg ikke har hørt noe om dette. kilde annyone?

5285119[/snapback]

Hvilken release har du? CDen fra 1990, 1998 eller 2003? Står i en av de booklet'ene vet jeg. :p

 

Du kan jo høre det selv:

 

The Trooper: 01:49-01:59, og backingvokalen i refrengene er dubbed.

Revelations: 02:29-02:41, 02:59-03:20

Flight of Icarus: refrengene, 01:06-01:09, 01:20-01:24

Rime of the Ancient Mariner: 11:25-11:33

Hallowed: 02:03-02:19, 03:27-03:45, 06:11-

Run to the hills: Refrengene

 

Dette er bare noen av overdubbingene, på langt nær alle. Om du lytter etter så hører du lett hvilke partier som er dubbet fordi den dubbede vokalen er mye klarere og Dickinson "sliter" ikke så mye når han skal treffe de høye tonene.

 

Dette er langt fra noen hemmelighet og ikke noe som bandet nekter for.

 

There were overdubs on "Live After Death." We fixed up a few things. Guitars we fixed up. Vocals we fixed up on "Run to the Hills" and probably a few lines else where, as well. And of course we had three nights to pick from. So, we assembled this from three nights and re-did a few things. "Rock in Rio" is one night and we overdubbed nothing. Although, Steve did admit that he took one or two lines when I didn’t sing at all, cause I was pointing the mike at the audience, and he just cut and pasted a couple of lines that I had already sung and dropped them in.

 

http://www.geocities.com/sunsetstrip/club/...s/bruce2002.htm

 

Heltene dine bruker overdubs, akkurat som resten av rock-verdenen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ohnoes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...