Gå til innhold

Noen med bedre fantasi enn meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha avsluttende prosjekt i Kunst og håndverk på skolen, og skal lage et kabinett av tre.

jeg lurte på om det finnes noen nybegynner-guide med tre-kabinett?

Et annet spørsmål.

jeg har en laptop som er altfor gammel, og kan ikek brukes til noe som helst.

Er det mulig å ta av skjermen og bruke den til et eller annet? (gjerne festet til kabinettet e.l.)

Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry at jeg sier det, Jeg synes det er lite vits å begynne på å bygge et kabinett i tre vis du trenger en "guide" og/eller du har generelt lite kunnskaper på dette området. Å bygge et kabinett i tre er et vanskelig og tidkrevende arbeid. Selvfølgelig, en gang å være den første, men jeg ville ikke latt denne ganger være den første på et "avsluttende prosjekt" på ungdomsskolen. :)

Skrevet

Finnes ikke noen guider som jeg vet om, men du kan jo få litt inspirasjon fra forumet? Finnes jo mange flotte kabinett i worklogs-delen, og du vil finne mange nyttige tips der.

Men som Zevs_ sier; Kanskje ikke det helt lureste om du ikke har noen særlige kunnskaper på området :hmm:

PS: Det med laptop-skjermen kan du bare glemme, med mindre du har mye penger. Det koster endel for overganger fra laptop-skjerm til vanlige skjermkort :no:

Skrevet

Kan jo ta utgangspunkt i et gammelt/nytt billig kabinett, og modde det? Kan bli minst like bra! Er på samme prosjektet, og har gjort det jeg sa selv, funker fett det! ;D (logg i sig.)

Gjest Slettet-8I4zQlayY3
Skrevet
jeg har en laptop som er altfor gammel, og kan ikek brukes til noe som helst.

Er det mulig å ta av skjermen og bruke den til et eller annet? (gjerne festet til kabinettet e.l.)

Noen ideer?

5274580[/snapback]

Se http://www.thephreak99.com/laptopowall.htm

Der plukka jeg ifra hverandre en laptopp til å modde, og tenkte en hel del på å bruke en laptop skjerm mot et vanlig skjermkort osv og googlet endel etter dette.

Som nevnt i tråden er slike overganger ekstremt dyre og jeg har pr dags dato ikke funnet noen oversikt over hvem signale som går i hvem kabler fra skjermen (mtp å bare lodde ledningene til en vanlig skjermplugg)

Pluss man får problemer med strøm, da dette til tider går i samme bunt med ledninger på en laptop skjerm som signal ledningene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...