Gå til innhold

Diverse spørsmål rundt terminalserver løsning.


Anbefalte innlegg

hei,

 

jeg ønsker ikke noe synsing her, men noen korrekte svar.

 

Scenario: 2-4 aktive brukere over tynn klient. Bruker kun office, e-post,printer og surfing.

 

maskinvare så langt: p4 2,8ghz, S-ATA disker, 512 ram. Dette er en PowerEdge Server fra dell. Kjører Windows Small Business Server 2003.

 

hva bør gjøres for at dette skal bli et fint fungerede system:

 

- ram? tja. 512mb til bør vel holde

- Lisenser. har 5 vanlige CAL, må vel ha 5 TS CAL ? (hvor får man dette?)

- Andre lisenser som trengs i forbindelse med TS?

- Trengs det egen Office versjon/lisens for TS?

- Antivirus løsning

- Hva bør ordnes av policyer?

- o.l

 

fyr løs med det som bør gjøres, og hva jeg bør tenke på?

 

ps: har ins. TS flere ganger før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Via jobben sitter jeg ofte og jobber på en TS med lignende HW. Beklager om det blir for mye synsing for din del, men jeg fortsetter likevel ;)

 

I nåværende øyeblikk er det 25 brukere som er disconnected, mens 4 inkl. meg er aktiv. Hastigheten er helt grei, jeg merker iallfall ingenting (med forbehold, det er tross alt via internett).

 

Anyway, på den boksen er det 2048 MB Ram, kanskje du burde vurdert dette? Når en eller flere brukere plutselig blir satt som disconnected (noe som også kan skje fordi folk glemmer å logge av), kan det jo være kjekt med litt ekstra RAM. :)

Lenke til kommentar

Jobber også mot terminalserver (5-8 brukere vanligvis), vi har en IBM server for ts med 1024 RAM , ser ut som det holder. Men, skal du ta i bruk ts-løsning må du være obs på at den i utgangspunktet ikke støtter lokale skrivere, dersom du har tenkt det. Office kjøres med ordinære lisenser fra ts. Trenger ikke å ha noen lokal installasjon. Dersom du skal ha med lokale skrivere over på ts-skrivebordet, så ta en titt her; http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;302361

er en liten registry-fiks som skal til. :thumbup: Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...