Gå til innhold

Mørke områder på LCD-panel


saivert

Anbefalte innlegg

Jeg har en Zepto Znote 6515WD, men det er noen mørke flekker på LCD panelet, helt i midten av skjermen.

Tror det kommer etter press på skjermbezel. Hvis laptopen er så sårbar burde Zepto advare kundene sine.

Jeg bruker en laptop beskyttelses trekk og man må feste med borrelås øverst. Det er når jeg har festet borrelåsen at det kan ha blitt press på Skjermbezelet, men ikke unormalt stort press. Har vært forsiktig med laptopen hele tiden. Er skuffet over dette her. Må jeg betale hele LCD-panelet selv eller dekker dere det på garantien. Føler ikke at dette er unormal bruk. Man må jo kunne få sette på et trekk uten at datamaskinen blir ødelagt av den grunn.

 

Jeg er villig til å fikse ting selv hvis ikke garantien dekker dette, men jeg har ikke råd til å kjøpe nytt LCD panel (de koster jo 3000 kroner). Håper at det bare er backlight panelet som er litt trykt inn og som kansje kan rettes ut igjen.

 

- Saivert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har mørke flekker på LCD er det nok ikke backlight-kortet (inverter) som forårsaker dette. Er nok en trykkskade i LCD skjermen,altså at de flytende krystallene ikke "flyter" tilbake etter at presset er tatt bort fra skjermen.

 

Anbefaler deg å sende inn, og forklare at du ikke forstår hvordan dette er skjedd. Det er verdt et forsøk... men bli heller overasket om du får den byttet gratis, enn om du får et pristilbud.

 

HUSK at om den ikke dekkes av garanti, og du ikke skal ha LCD byttet, må du nok betale for arbeidet som er gjort på maskinen.

Lenke til kommentar

Inverter er mulig å skaffe løst i prisområdet ca kr 1500-12000. Avhengig av modell. (Aner ikke hvilken modell din pc bruker.)

Jobben å bytte slikt er ikke vanskelig, men det er utrolig fort gjort å skade andre deler av skjermen. Den er også tidkrevende. (På min laptop er det ca 40 skruer som må ut, i tillegg til mange klips.) Det er også fort gjort å få støv (og kanskje også fingeravtrykk!) på innsiden av skjermen - vanvittig irriterende!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal nå sende inn laptopen min og se hvordan det går etter at teknikerne har tatt en titt på saken. Har syntes at de svarer raskt på e-poster bare man sender inn til rett person (noen av de ansatte der er litt tregere til å lese e-poster og svare på de, og i noen tilfeller bare delegerer det til andre noe som betyr mer venting på svar).

 

Skaden har nemlig ikke være så irriterende at jeg ikke har kunnet bruke laptopen (kosmetisk feil). Jeg vil antaglig bare leve med skyggene hvis jeg ikke får det dekket av garantien (slik er det å være fattig student i Norge).

 

Har lagt ved en grov skisse av hvordan det ser ut. Vil si at man ikke ser problemet hvis man har grafikk på skjermen med varierende farger (et motiv og i spill). Det er kun hvis man har sort bakgrunnsfarge på skrivebordet eller hvitt.

post-18893-1134986833_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...