Gå til innhold

skal pimpe sykkelen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klipp og lim :D

eller.. ikke lim da.. klipp og lodd? tror ikke du får tak i noen kontakter som går fra 4pins til "batteri-kontakt"... tror nok hjemmesnekret er løsningen her...

Gjest Slettes-xwByZdFZ
Skrevet

Skaff et oppladbart batteri på 12v og en dynamo og koble hele greia sammen. Koble + fra sykkelen på den røde ledningen fra neonlyset, og - fra sykkelen på den svarte.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hvor denne tråden egentlig hører hjemme, men flytter den til elektronikkdelen av forumet. (Den hører i hvertfall ikke hjemme i "Hardware > Annet om hardware")

Skrevet
Skaff et oppladbart batteri på 12v og en dynamo og koble hele greia sammen. Koble + fra sykkelen på den røde ledningen fra neonlyset, og - fra sykkelen på den svarte.

5270625[/snapback]

Husk at de fleste sykkeldynamoer gir vekselstrøm.

Skrevet

en sykel dynamo gir vel heller ikke den store strømmen eller spenningen så den tror jeg du kan glemme... du får heller satse på å ladde batteriet om natta

Om du skal prøve deg med dynamo så må du hive på en likeretter

Skrevet (endret)
bruk en avisoleringstang og klipp av firepinen, skjøt den med sukkerbit med ledninger fra dynamoen på sykkelen og det skal funke

5284051[/snapback]

Du mener vel "... og det skal IKKE funke"?

Hvbis jeg ikke husker feil så er sykkellyspærer 6v, og dynamoen leverer vekselspenning. Bubble light trenger 12v likespenning.

Konklusjon: Bruk batteri!

Forresten, hva med neonwire på hjula?

Endret av Mr Burns
Skrevet

du får ta en dynamo, sette på en likeretter og en liten glattekondensator, koble denne til en drill og gi gass........ så måler du spenningen ut. kommer den over 12V så har du en sak gående, er det under så er det bare å gi opp den planen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...