Gå til innhold

Flexi-Data selger brukte varer som


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-09-04 22:58, Dotten skrev:


Hadde vært interessant å høre Flexi-Data sin versjon av denne saken.



 

Mail 1 fra flexi:

 

hei,

dette produktet ble lagt inn på nettbutikken for ca. halv pris. Men

produktet skulle ikke vært brukt, vennligst send det tilbake slik at vi får

undersøkt dette.

 

 

Ha en forsatt fin dag!

-----------------

 

 

Mail 2 fra flexi:

 

hei,

produktet er solgt så rimelig som det kan desverre, hvis du ikke er fornøyd

med det må du bare sende det tilbake til oss og heve kjøpet. Vi kan desverre

ikke gi erstatning på et produkt som er solgt langt under markedspris.

 

 

Ha en forsatt fin dag!

---------

 

 

Altså hadde det ikke vært noe problem for meg å sende kortet inn igjen, og fått pengene tilbake... problemet var bare at det var den eneste muligheten jeg hadde... det var det siste kortet de hadde...

 

Selvfølgelig var kortet billig (990,-), men det var jo tross alt det som fikk meg til å handle hos flexi... de hadde jo varen jeg ville ha, til den laveste prisen

For et par hundre ekstra kunne jeg fått kortet en annen plass... for eksempel hos itbutikken.no (1239,-)

 

Men tilbake til saken:

Jeg fikk et brukt produkt, uten at det stod noen som helst plass at det var det.

Jeg trengte et hovedkort, så kortet ble montert straks jeg fikk det, mailen sendt rett etter... Det var fredag hvis jeg ikke husker helt feil.

Når mailen om at de ville sjekke om det var brukt kom, hadde jeg jo altså allerede tatt kortet i bruk selv...

 

Alt dette kunne vært unngått hvis bare flexi-data hadde skrevet at varen var brukt!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-09-04 19:27, skrev Zealo:

Jeg fatter ikke hva F*** dere snakker om.

Jeg har handlet MYE hos flexi-data og har ikke hatt NOEN problemer. Prat litt mer bull ? enten sender du tilbake hovedkortet å får pengene, eller så driter i å prate DRIT ! enkelt å greit.


 

 

hehe, her har vi en anstatt på flæxxi data gitt

 

styr unna!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-18 14:50, skrev Shrike:

Quote:


Den 2002-09-04 19:27, skrev Zealo:

Jeg fatter ikke hva F*** dere snakker om.

Jeg har handlet MYE hos flexi-data og har ikke hatt NOEN problemer. Prat litt mer bull ? enten sender du tilbake hovedkortet å får pengene, eller så driter i å prate DRIT ! enkelt å greit.


 

 

hehe, her har vi en anstatt på flæxxi data gitt

 

styr unna!!!

 

Har du grunnlag til å komme med en slik påstand? Har bare positive ting å si om Flexi-Data. Det er, så vidt meg bekjent, kun to ansatte der, nemlig eierne. Har ingen opplysninger som tilsier at jeg bør styre unna dem.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-04 22:27, skrev sascha66:

For å si det sånn:

Hadde det ikke vært for at jeg fikk sendt et brukt hovedkort, så hadde jeg ikke hatt noe å utsette på handelen...


Og ingen kan si at jeg ikke tok saken opp med folkene på flexi før jeg skrev om den her. To mailer sendte jeg, hvor jeg forklarte saken, og sa at det ikke var en sak for noe forum, om de bare ga meg en kompensasjon for at jeg fikk en brukt vare...


Etter dette kommer jeg nok ikke til å handle på flexi igjen, noe som egentlig sier seg selv. Hadde jeg såfall funnet på å handle der, hadde jeg nok hvertfall fått brukte varer og det som verre er
:eek:
(nå spekulerer jeg selvfølgelig...)


Til slutt vil jeg bare si at blandt annet komplett.no og psdata.no (spesielt) har ganske bra utvalg av demobrukte varer... Har handlet en del fra psdata.no og er veldig fornøyd.

Flexi har noe å lære her


_________________

stupid is what stupid does...


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sascha66 på 2002-09-04 22:30 ]</font>


 

Det lønner seg å ringe er min erfaring, da jeg kjøpte hk og ram og kabinett for en stund siden så var det neo galt da jeg startet maskinen, det var ett MSI KT3 ultra kort med leds bakpå så man kunne sjekke hvor installen hang seg opp. Det var på minnet. Jeg ringte flexi, ja jeg kunne bare sende tilbake minnet så skulle de sjekke det evt. sende nytt.

Da jeg fikk det tilbake stoppet det samme sted, jeg antok da at det var noe galt m minne kommunikasjonen på hk.

Da var over 2 uker gått siden org. handel.

ringte flexi igjen, joda det gikk greit å sende ilbake hele leveransen siden det hadde hvert så mye tull.

Jeg fikk og igjen pengene av flexi på noen få dager.

Bra av flexi data, derfor min annbefaling ring, da får og selger anledning til å komme med spørsmål så man unngår evt. missforståelser.

 

 

P.S. Jeg har benyttet flexi flere ganger senere uten problemer.

alle ganger kjap og grei levering uten problemer.

Lenke til kommentar

Quote:



Dette kortet viste seg å være
brukt
:evil:
,

noe det ikke stod noe som helst om på webshopen d


Dårlige greier sier nå jeg!!


Hva skjer om du får feil på kortet, skal du si da at det var brukt når du fikk det?.......Det stemmer jo ikke med ordren på det du kjøpte!......Lever det tilbake og BYTT butikk!!!!.......ja, om de ikke gidder å gjøre noe med dette!.........Kan ikke skjønne at "seriøse" webshoper virkelig vil utsette seg selv for negativ omtale (og tap av kunder) p.g.a bagateller

Lenke til kommentar

Har handlet hos Flexi-Data veldig mange ganger, i og med at jeg bor i Bergen og har gangavstand til Flexi-Data. Jeg har bare møtt blide mennesker og god service! Alt jeg har bestilt der ankom raskt og var helt i orden. har også hatt en maskin på reperasjon der en gang, og da fixet de den raskt og ringte meg da den var klar til henting.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-18 14:50, skrev Shrike:

Quote:


Den 2002-09-04 19:27, skrev Zealo:

Jeg fatter ikke hva F*** dere snakker om.

Jeg har handlet MYE hos flexi-data og har ikke hatt NOEN problemer. Prat litt mer bull ? enten sender du tilbake hovedkortet å får pengene, eller så driter i å prate DRIT ! enkelt å greit.


 

 

hehe, her har vi en anstatt på flæxxi data gitt

 

styr unna!!!

 

Styr unna å skrive slike kommentarer, er like usaklig som den posten du svarer på.

Lenke til kommentar

Når noen presenterer et konkret problem knyttet til en webbutikk, er det ikke interessant å høre alle andres gladhistorier knyttet til samme butikk.

 

Selv om du bare har positive erfaringer med en butikk, kan andre ha møtt problemer. Da må du rett og slett akseptere at dine kjære butikk har gjort noe galt.

 

Både irrelevant drittslenging og irrelevante gladhistorier kan man holde for seg selv.

 

Gladhistoriene hører hjemme under lesererfaringer i Webshopguiden.

 

LeD

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Men uansett, skjønner ikke helt dette maset om kompensasjon. Be om å få tilsendt et nytt kort som ikke er brukt.

 

De har gitt deg en vare som ikke var det du bestilte. Du kan enten heve kjøpet eller be om et nytt kort. Du har ingen krav på noen form for kompensasjon.

 

Men det hadde nok vært smart å gi deg et eller annet (en drops :grin: ) for å holde på deg som kunde, men det er en avgjørelse Flexi-Data har tatt. Kanskje den var begrunnet.

 

Hadde vært interessant å høre Flexi-Data sin versjon av denne saken.

 

Jeg går ut ifra at han mente å få en kompansasjon for at kortet er brukt, men likevel beholde det. Flexi hadde da spart porto to veier (Han skal ikke måtte betale returporto for en feilsending/mangel etter kjøpsloven, ei heller porto for det nye kortet). I tillegg hadde vel Flexi fått noe godt ut av hele greie, ved at de hadde vist at de kan ta ansvar og rette opp etter seg. Å si "Synd, da får du bare sende det tilbake" vil jeg IKKE kalle god kundebehandling.

 

De prøvde seg/gjorde en feil ... og må ta følgene for det. Og jeg vil si at det i sånne situasjoner at butikken får mulighet til å vise at de er seriøse eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...