Gå til innhold

Flexi-Data selger brukte varer som


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte et Asus dual hovedkort på flexi-data.no

 

Dette kortet viste seg å være brukt :evil: ,

noe det ikke stod noe som helst om på webshopen deres.

 

Jeg sendte selvfølgelig en mail til dem hvor jeg opplyste dem om dette, og spurte om det var mulig å få en kompensasjon, siden jeg faktisk kjøpte et "nytt" kort... men nei! jeg kunne sende det tilbake og få pengene igjen, men noen kompensasjon var ikke mulig å få...

 

Dårlige greier sier nå jeg!!

 

_________________

stupid is what stupid does...

 

[ Denne Melding var redigert av: sascha66 på 2002-09-03 11:28 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blandt annet var viftefestene på den ene socketen ganske slitt... tydligvis vært brukt med kun èn cpu.

 

Har overhodet ikke noe til overs for å bli "lurt" på den måten. Demo og brukte varer skal etter min mening merkes! Kunden skal vite hva han får, før han bestiller det!

 

_________________

stupid is what stupid does...

 

[ Denne Melding var redigert av: sascha66 på 2002-09-03 12:34 ]

Lenke til kommentar

Er enig med deg der. Slike saker er av prinsipiell betydning. Dersom en selger en såkalt B-vare, skal kunden informeres om dette og eventuelt gis et avslag i pris. Fordi om varen er pent brukt eller returnert i henhold til angrefrist, bør ikke selger unnlate å opplyse om forholdet.

 

Har hatt mistanke om dette. Hender jo av og til at de har tilgang på varer som f. eks. Komplett ikke har.. Såvidt jeg har forstått benytter de samme importør, og Flexi-data skal jo liksom ikke ha noe varelager. Men det blir til syvende og sist bare en mistanke..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-03 12:34, sascha66 skrev:

Blandt annet var viftefestene på den ene socketen ganske slitt... tydligvis vært brukt med kun èn cpu.


Har overhodet ikke noe til overs for å bli "lurt" på den måten. Demo og brukte varer skal etter min mening merkes! Kunden skal vite hva han får, før han bestiller det!


 

Har produktet slitasje/skader burde prisavslag være en selvfølge. Og det skal selvsagt opplyses om slikt.

 

Har angrefristen gått ut?

 

LeD

Lenke til kommentar

Hmm, dette var mystisk. Hvis de virkelig driver og selger varer som er brukt som nytt holder det ikke mål. Har aldri opplevd noe slik når jeg har handlet der.

 

Får ta meg en prat med dem neste gang jeg er innom for å handle der. Bruker som oftest Flexi og det blir en del penger etterhvert. Må kunne stole på å få det jeg betaler for.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-04 19:27, Zealo skrev:

Jeg fatter ikke hva F*** dere snakker om.

Jeg har handlet MYE hos flexi-data og har ikke hatt NOEN problemer. Prat litt mer bull ? enten sender du tilbake hovedkortet å får pengene, eller så driter i å prate DRIT ! enkelt å greit.


 

Skulle nesten tro det var sjefen på Flexi-data som skrev her. Syntes det var litt for hissig til å være en vanlig komentar.

Uansett så mener jeg du er ført litt bak lyset når det er snakk om kjøpet da!!!!

Jeg mener å huske masse negative komentarer om flexi her på forumet ellers.

Jeg har ikke kjøpt noe fra de, og jeg tror skal holde meg til komplett jeg.

 

Det mener jeg da.

 

Og ps: Zealo ikke ta dette så personlig da.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-04 19:27, Zealo skrev:

Jeg fatter ikke hva F*** dere snakker om.

Jeg har handlet MYE hos flexi-data og har ikke hatt NOEN problemer. Prat litt mer bull ? enten sender du tilbake hovedkortet å får pengene, eller så driter i å prate DRIT ! enkelt å greit.


 

Hvorfor det?? Jeg bestilte jo kortet fordi jeg ville ha det!!!!!!!!!! Gidder jo ikke å sitte uten kort igjen, det ville jo bare vært ekstremt teit!!!!!!!!

 

Selv om du ikke har hatt noen problemer, så kan vel andre ha hatt(?)!!!

 

Må si at din kommentar var rett og slett usakelig...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-04 22:11, L.. skrev:

Quote:


Den 2002-09-04 19:27, Zealo skrev:

Jeg fatter ikke hva F*** dere snakker om.

Jeg har handlet MYE hos flexi-data og har ikke hatt NOEN problemer. Prat litt mer bull ? enten sender du tilbake hovedkortet å får pengene, eller så driter i å prate DRIT ! enkelt å greit.


 

Skulle nesten tro det var sjefen på Flexi-data som skrev her. Syntes det var litt for hissig til å være en vanlig komentar.

Uansett så mener jeg du er ført litt bak lyset når det er snakk om kjøpet da!!!!

Jeg mener å huske masse negative komentarer om flexi her på forumet ellers.

Jeg har ikke kjøpt noe fra de, og jeg tror skal holde meg til komplett jeg.

 

Det mener jeg da.

 

Og ps: Zealo ikke ta dette så personlig da.

 

 

Vel så vidt meg bekjent er det kun to ansatte i Flexi-Data. Så kanskje det er en av de to sjefene som har svart? :grin:

 

Nei, helt alvorlig, har et veldig godt inntrykk av Flexi-Data. Synes det virker absurd at de selger brukte varer. Har aldri hørt om lignende tilfeller. De er også billigere enn komplett og man slipper porto. Skremmer ikke meg vekk fra å bruke de i fremtiden.

 

Men kanskje jeg sjekker varene ekstra nøye etter tegn på å være brukt... :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Dotten på 2002-09-04 22:18 ]

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte faktisk et Asus Dual kort (CUV266-DLS) fra Itbutikken i forrige uke. Det var også klart brukt. Jeg ser ingen tegn på at kortet er brukt, men posene med ledninger var åpnet, seglet på cd-plata var brutt, manualen var tydeligvis bladd i. Egentlig ikke noe problem, men det hadde vært ålreit få beskjed.

Lenke til kommentar

At de selger brukte varer er vel ikke absurd. De (eller grossisten for den saks skyld) kan jo ikke sitte igjen med et stort parti ellers godt fungerende B-varer, bare fordi enkelte kunder har benyttet seg av angrefristen sin.

 

Det som er spørsmålet, er om de selger slike varer uten å opplyse om forholdet!

Lenke til kommentar

Blant annet Komplett selger Demo varer til en billigere peng. Er en vare brukt så er den brukt. Man kan ikke selge den som ny.

 

Ville aldri tatt ibruk en vare som tydeligvis er blitt brukt tidligere. Man vet aldri hvordan varen er blitt behandlet og det er en risiko jeg helst vil ungå. Ville krevd den samme varen i NY forpakning.

Lenke til kommentar

For å si det sånn:

Hadde det ikke vært for at jeg fikk sendt et brukt hovedkort, så hadde jeg ikke hatt noe å utsette på handelen...

 

Og ingen kan si at jeg ikke tok saken opp med folkene på flexi før jeg skrev om den her. To mailer sendte jeg, hvor jeg forklarte saken, og sa at det ikke var en sak for noe forum, om de bare ga meg en kompensasjon for at jeg fikk en brukt vare...

 

Etter dette kommer jeg nok ikke til å handle på flexi igjen, noe som egentlig sier seg selv. Hadde jeg såfall funnet på å handle der, hadde jeg nok hvertfall fått brukte varer og det som verre er :eek:

(nå spekulerer jeg selvfølgelig...)

 

Til slutt vil jeg bare si at blandt annet komplett.no og psdata.no (spesielt) har ganske bra utvalg av demobrukte varer... Har handlet en del fra psdata.no og er veldig fornøyd.

Flexi har noe å lære her!!

 

_________________

stupid is what stupid does...

 

[ Denne Melding var redigert av: sascha66 på 2002-09-04 22:30 ]

Lenke til kommentar

Men uansett, skjønner ikke helt dette maset om kompensasjon. Be om å få tilsendt et nytt kort som ikke er brukt.

 

De har gitt deg en vare som ikke var det du bestilte. Du kan enten heve kjøpet eller be om et nytt kort. Du har ingen krav på noen form for kompensasjon.

 

Men det hadde nok vært smart å gi deg et eller annet (en drops :grin: ) for å holde på deg som kunde, men det er en avgjørelse Flexi-Data har tatt. Kanskje den var begrunnet.

 

Hadde vært interessant å høre Flexi-Data sin versjon av denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...